Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blezz

Legacy Member
Ik heb me een licentie gekocht om gewoon uit de troubles te blijven..

Voor mijn part mogen ze een pak meer controles uitvoeren op DJs, uiteraard met gezond verstand en een nuchtere blik op de hele situatie (mbt bootlegs, vinylrips, ...)

Rider

Legacy Member
TooChé zei:
ik draai ook al een jaar of 7 (teh fuck :/ ) op café en feesten enz. Heb er ook nog gene gekregen. Nu, ik koop al een tijdje alles op mp3 enz, dus zou normaal weinig miserie moeten hebben met een controle.

Een café waar ik draai ook, hebben ze es gecontroleerd op een donderdag avond. Toen was den baas aan het draaien want hij is zelf enorm lang dj geweest. Hij had zijn vinyls ook naar mp3 geript en was met timecode ant draaien.
Ze vroegen hem zijn licentie te tonen maar die had hij niet. Hij heeft ze vriendelijk uitgenodigd om es te gaan kijken naar zijn platenbakken die op het verdiep erboven gestockeerd waren. Toen ze +-12000 vinyls zagen, zijn ze gewoon weer vertrokken ;)

Die mensen begrijpen ook wel het verschil tussen nen dj die zn muziek koopt en ene die het illegaal verschaft.


Ja kijk ik heb dus ook een paar kubieke meter zwart goud staan...Gewoon een paar foto's er van op zak houden is wel geen probleem.

TooChé

Legacy Member
Kunt ge doen... maar ik zou er toch niet op rekenen dan dat ze u niet meer kunnen pakken. Want in theorie konden ze die dj/baas van die café wel een boete aangesmeerd hebben

TRFluffy

Legacy Member
Zolang die geen huiszoekingsbevel hebben dacht ik da ge ze mocht weigeren u te controleren?

Rider

Legacy Member
Woot sms gekregen van de key dat mijn speelgoed toegekomen is :D

Hopelijk krijg ik het relatief pijnloos aan de praat op mijn 2 computers.

Rider

Legacy Member
spliffrider zei:
Woot sms gekregen van de key dat mijn speelgoed toegekomen is :D

Hopelijk krijg ik het relatief pijnloos aan de praat op mijn 2 computers.

Installatie was wat pijnlijk; serieuze degoutante kabelnest achter mijn decks/PC

Het bijgeleverde USB kabelke is schandalig kort en kan daardoor het systeem nog niet gebruiken op mijn main PC (staat 3m van mijn decks :p)

maar het werkt wel ONGELOOFLIJK goed. echt zo van how the fuck can it sound this good :o

Geen latency whatsoever; scratchen voelt aan als the real thing.
Ben zéér onder de indruk van dit systeem. Na de vriendin is dit mijn nieuw favo speelgoed :p

TooChé

Legacy Member
TRFluffy zei:
Zolang die geen huiszoekingsbevel hebben dacht ik da ge ze mocht weigeren u te controleren?

in principe niet ... Maar als ge zoiet weigert, zullen ze ervoor zorgen dat ze een huiszoekingsbevel verkrijgen. En dan zullen ze u zeker wel pakken op het kleinste detail :)

ShadesOfJae

Legacy Member
Ik ben van plan om eens een recorder aan te kopen om mijn sets op verplaatsing te kunnen opnemen. Is de iKey M3 het best aan te raden? Of is er iets beter in dezelfde prijsklasse?

TooChé

Legacy Member
ik heb er zo een. De batterijen gaan echt niet lang mee, dus moet ge kijken voor nen extra adapter best. En kvind het moeilijk om geluidsinput deftig af te stellen iedere keer.
Ben er nog nie van overtuigd of het ne goeien aankoop was :)

freekydude

Legacy Member
Kent er iemand nog betrouwbare en relatief goedkope mixers? Ik heb al veel goeds gehoord over de xone22:.
Kent er iemand nog andere modellen?

Brecht_

Legacy Member
freekydude zei:
Kent er iemand nog betrouwbare en relatief goedkope mixers? Ik heb al veel goeds gehoord over de xone22:.
Kent er iemand nog andere modellen?

Ik heb nu sinds een maand ongeveer de xone22 en ben er zeer content van.
Als je gewoon een simpele mixer zoekt zonder al te veel extraatjes is deze mixer volgens mij perfect. En de filters die erop staan zijn gewoon ongelofelijk :eek:

[EZ]

Legacy Member
Pioneer DJM-250 heb je ook nog, ongeveer zelfde prijsklasse en features.

Drew

Legacy Member
Hoe gaat Mixcloud ooit concurrentie aangaan met Soundcloud als ze hun uploads beperken tot 100MB?

ShadesOfJae

Legacy Member
TooChé zei:
ik heb er zo een. De batterijen gaan echt niet lang mee, dus moet ge kijken voor nen extra adapter best. En kvind het moeilijk om geluidsinput deftig af te stellen iedere keer.
Ben er nog nie van overtuigd of het ne goeien aankoop was :)

Mm, ik heb er eigenlijk alleen nog maar goeds over gehoord, op AboutDJ krijgt het toch ook een 'gold rating'. Dit is de eerste keer dat ik er iets minder over lees. Hoelang gaat de batterij ongeveer mee?

goldsage

Legacy Member
Ik ga nog eens mijn vraag opnieuw stellen.
Ik zou graag wat recreatief beginnen draaien en ik heb mij een zeer basic Hercules midi console aangeschaft die samenwerkt met virtual dj. Nu zou ik graag ook liedjes voorbeluisteren (logisch). Kan iemand mij een goedkope externe geluidskaart aanbevelen ? Mvg, William

Therapy

Legacy Member
Ik heb mijn muziek per release in een mapke staan, die mapkes staan in een andere map. Hoe kan ik bij Traktor Scratch instellen dat als ik in Explorer die map open, alle inhoud van die subfolders in een keer zichtbaar zijn? Nu moet ik telkens mapke per mapke checken. :/

freekydude

Legacy Member
Brecht_ zei:
Ik heb nu sinds een maand ongeveer de xone22 en ben er zeer content van.
Als je gewoon een simpele mixer zoekt zonder al te veel extraatjes is deze mixer volgens mij perfect. En de filters die erop staan zijn gewoon ongelofelijk :eek:

Therapy zei:
Idd. Heb die ook. Zalig mixerke.

Bedankt! Na lang overwegen heb ik me ook de zone 22 aangeschaft :-). Heerlijk :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan