Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Insomnasia

Legacy Member
Bwaja. Bij wat zoeken zou je mss een ander product aan een scherpere prijs vinden, maar echt bedrogen worden vind ik dit niet :) Doen zou ik zeggen

VN.

Legacy Member
Deekay zei:
Kerel hier vraagt 500€ voor 2 CDJ 200's en 250€ voor Reloop RMX40USB.

Pioneers zijn 2,5 jaar oud, zonder garantie, perfecte staat
Reloop 1j oud, zonder garantie, perfecte staat

goede deal of niet?

Dat is zeker een goei deal als ze in perfecte staat zijn. Peis dat heel het pakket nieuw dubbel zo duur is.

TooChé

Legacy Member
for gods sake !
Kwou voor een feest voor volgend jaar Raving George boeken. Ze draait niet slecht en ziet er nog es goed uit ook. Maar om nu te zeggen dat ze voor ne set 1000eur willen... wotdafok

Blezz

Legacy Member
Is dat officieel aangevraagd of van horen zeggen? Als da de effectieve vraagprijs is, is het wel redelijk overpriced ja, verschiet 'k wel ff van

Tomas Neil

Legacy Member
TooChé zei:
effectief, had gemailed naar manager en dit was zijn antwoord :)

Eenmaal een DJ op Tomorrowland of een ander groot festival gestaan heeft kunt ge al beter de vraag niet stellen.

Heb begin dit jaar ook een feestje georganiseerd en ook soms grote ogen getrokken bij bepaalde artiesten.

En naast hun fee komt hunne rider er nog eens bij he.

xDama

Legacy Member
Best grappig dat er zo'n prijzen gevraagd worden, om enkel wat te komen mixen. Ze hebben geen enkel nummer gemaakt, ze hebben niks van materiaal dat ze moeten meebrengen/investeren, dus het grootste deel is rechtstreeks in eigen zak.

Tomas Neil

Legacy Member
Hangt ervan af wie ge vraagt natuurlijk. Meeste DJ's die al enige naam opgebouwd hebben en dus ook zo'n bedragen durven vragen, hebben wel al een discografie natuurlijk. Qua materiaal hebben ze natuurlijk ook hun muziek moeten aankopen.

En niet te vergeten dat een bepaald deel van hun fee altijd naar de booking agent gaat.

Niet dat ik dergelijke prijzen wil gaan verdedigen.

xDama

Legacy Member
True, true. Er zijn er genoeg die zelf massaal producen en elke week 3x draaien. Dat zo'n mannen al wat hogere bedragen vragen, is logisch, want uiteindelijk is dat een fulltime bezigheid.

Maar als dergelijke DJ's al zo'n bedragen gaan vragen, omdat ze ochot ocheire bekend zijn geworden door een setje van 15min. op JIMTV en een lekker uiterlijk... Damn.

TooChé

Legacy Member
Ik draai ook zelf in café's enz. Ben er vrij zeker van da ik al 100x zoveel geinvesteerd heb in muziek aankopen dan zij.
Plus, haar mixen zijn nu ook nie van een bepaald hoog niveau.
Ma anyway, als da haar prijs is , zal ze zich da wel kunnen permitteren van zoveel te vragen i guess

Gregosz

Legacy Member
Ze is op Tomorrowland geraakt door het winnen van een djcontest dus als dat de reden is om al 1000EUR te gaan vragen is dat wat overdreven imo. Ze heeft ook zelf nog geen eigen producties dus daarom kan het ook al niet zijn.

Nuja er zijn er veel die overdreven prijzen vragen.

Tomas Neil

Legacy Member
Over haar mixen ga ik me niet uitlaten, daarvoor ben ik immers te weinig thuis in haar genre.

Ze heeft natuurlijk die DJ Contest op Stubru gewonnen, en dat had ze waarschijnlijk te danken aan haar uitzending op JimTV maar toch.

Uiteindelijk stond ze ook geboekt voor Pukkelpop en is ze na Tomorrowland ook geboekt geweest voor I love techno.

Ik stel mij ook bepaalde vragen maar je kan haar moeilijk verwijten niet gretig in te gaan op een vraagprijs die sommige organisaties blijkbaar willen neertellen.

TooChé

Legacy Member
dermee da ik zei, ze kan het zich wel permitteren zoveel te vragen blijkbaar :)

Gregosz

Legacy Member
Der zal wel heel wat druk van een management achter zitten ook. Die moeten tenminste ook geld verdienen. Als ik mij nog goed kan herinneren zit ze bij Gentlemanagement die nog andere grote artiesten heeft (één van de redenen waarom ze op die grote feesten kan geraken). Normaal gezien is het standaard dat er 15% - 20% naar de manager/bookingskantoor gaat.

goldsage

Legacy Member
Ik draai recreatief wat muziek. Ik heb een klein hercules draai paneeltje dat met Virtual Dj werkt.
Ik zou nu graag een external sound card kopen zodat ik een liedje kan voorbeluisteren, welke is de beste deal op internet (amazon bv.)

goldsage

Legacy Member
Bedankt voor een lijst met stores te geven. Maar mijn vraag is of jullie een specefieke externe geluidskaart zouden posten waarmee je een liedje kan voorbeluisteren . Liefst zo goedkoop mogelijk. Mvg William
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan