Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[EZ]

Legacy Member
Idd.

Krulkoord zou ik bij de HD25 niet nemen omdat het gewone draadje maar 1.5m is, dus het hangt toch niet op de grond, maar da's een persoonlijke voorkeur ofc.

JackM

Legacy Member
+ dan kunde hem al gemakkelijker aan u mp3 hangen :p (ik spreek uit ervaring met eerst men 3m gewone kabel en nu die ?m krulkabel)

Kweet al niemeer hoeveel jaar ik die al heb. Enkel es de kabel moeten vervangen omdat daar iets was misgelopen. Kgebruik die echt voor alles. Draaien, nachtelijk laptopgebruik, filmpkes zien, soms mp3, .. alles waarvoor ge het dus kunt gebruiken :p

[EZ]

Legacy Member
Jep hier ook :p


Ander probleempje: hierjuist start ik Traktor op en al m'n keyboard shortcuts zijn weg. Khad gisteren wel Logitech drivers geïnstalleerd en terug gedeïnstalleerd (omdat hij m'n extern Logitech keyboard niet detecteerde)

Kheb ze nu al terug ingesteld allemaal, maar het browsen met de pijltjes in m'n lijst met tracks gaat niet meer :s
Iemand dit al voorgehad? En vooral, kunnen oplossen?

(tis op OSX SL met Traktor 1)

0nline

Legacy Member
Hallo,

ik heb een klein probleem, en ik weet niet hoe het komt.
Vandaag kocht ik me enkele nieuwe nummers online, 320 bitrate, net als al mijn andere nummers. Ik brand ze op cd, even later wil ik ze gaan mixen, maar blijkt dat deze nummers echt een pak luider staan als al mijn vorige, en het zijn verschillende ep's, van verschillende artiesten trouwens. Dit valt uiteraard op te lossen tijdens het mixen door mijn Gain wat stiller te zetten, maar toch vroeg ik mij af hoe dit kwam, want het is wel een enorm geluidsverschil.

s.i.m.o.n

Legacy Member
Sommige nummers zijn nu eenmaal luider gemastered. Normaal kunt ge wel alles op hetzelfde geluidsniveau branden. (is alleszins een optie in iTunes)

tek-zotic

Legacy Member
0nline zei:
Hallo,

ik heb een klein probleem, en ik weet niet hoe het komt.
Vandaag kocht ik me enkele nieuwe nummers online, 320 bitrate, net als al mijn andere nummers. Ik brand ze op cd, even later wil ik ze gaan mixen, maar blijkt dat deze nummers echt een pak luider staan als al mijn vorige, en het zijn verschillende ep's, van verschillende artiesten trouwens. Dit valt uiteraard op te lossen tijdens het mixen door mijn Gain wat stiller te zetten, maar toch vroeg ik mij af hoe dit kwam, want het is wel een enorm geluidsverschil.
is met vinyl toch ook zo, hangt af van mastering etc, gain en VU metertjes staan niet voor niets op een mixer :),
en zoals hierboven gezegd, je kan nummer even luid branden, meestal moet je dan ergens de optie "normalise" of "normaliseren" aanduiden (in nero gaat en itunes gaat het zeker, dus in andere brandprogramma's ook wel veronderstel ik)

ChrisRiley

Legacy Member
Je moet telkens per nummer ALTIJD je gain opnieuw juist zetten, iets wat veel beginnende DJ's blijkbaar niet altijd beseffen.

PsYchO.p2

Legacy Member
En voor zover ik weet, corrigeer me als ik me vergis :), normaliseer je best niet je collectie omdat je dan sounddynamics riskeert te verliezen. Gain is je vriend.

[EZ]

Legacy Member
Je kan ook MP3Gain gebruiken om je tracks evenluid te krijgen, daarbij wordt er niks aan de audio aangepast, maar via de ID3-tags wordt een gain-boost gedaan (en die kan je makklijk verwijderen achteraf)

deathsythe

Legacy Member
anders kan je ook alles al op 128 bpm branden, kwestie om te kunnen dj'en :/

Fruitboer

Legacy Member
Handig als je met Traktor draait dat die het automatisch aanpast :D

[EZ]

Legacy Member
Goeie tip: laptop niet onder een rookmachine zetten :unsure:


Die rook laat dikke vette warme druppels na blijkbaar, gelukkig zijn ze niet in m'n toetsenbord gesijpeld maar hingen ze 12u later nog als druppels om m'n scherm en kreeg ik ze er makkelijk af :p

Brecht_

Legacy Member
Ik heb gisteren nog oude boxen teruggevonden waar je de kabels er nog rond moet draaien ipv gewoon rca of iets anders. Maar nu vroeg ik mij af als je gewoon bij een rca-kabel langs de ene kant de 2 pluggen eraf snijdt en de draad een beetje stript.Kan je deze dan gewoon op de boxen aansluiten en langs de andere kant in een versterker/audiokaart?

0nline

Legacy Member
Ik draai gerust al even, en koop al lang mijn tunes aan 320 kbs, en er zat vaak wel wat verschil op van volume, maar deze keer was het echt een extreem verschil dat ik het me afvroeg hoe dit kwam... Maar het moet aan men pc gelegen hebben tijdens het branden, want een maat van me heeft ook enkele van die tunes en daar klinke ze een pak stiller, zoals al men andere tunes ongeveer :)
En nee ik heb weinig zin om met traktor of andere programma's te draaien, of alles op dezelfde bpm te branden :). Ik draai nog steeds graag ...

xDama

Legacy Member
0nline zei:
En nee ik heb weinig zin om met traktor of andere programma's te draaien, of alles op dezelfde bpm te branden :). Ik draai nog steeds graag ...

+rep

Ik draai atm ook nog wel met Traktor tussendoor, maar ik gebruik echt niks van die functies. Het enige wat ik nog check is mijn BPM. Al de rest doe ik manueel op de oldschool manier, wat mijn switch naar vinyl alleen maar gaat bevorderen.

Als je alles op dezelfde BPM zet, dezelfde levels, overal een CUE-point dropt en dan nog is alles automatiseert... Wat is dan nog het nut van te draaien?

hatchet

Legacy Member
Hey daar!

Waar zou ik Sennheiser hoofdtelefoons kunnen kopen (bv. HD 25) in Gent/Brugge/Daarergenstussen?

Levi

[EZ]

Legacy Member
hatchet zei:
Hey daar!

Waar zou ik Sennheiser hoofdtelefoons kunnen kopen (bv. HD 25) in Gent/Brugge/Daarergenstussen?

Levi
Key-Music, daar heb ik de mijne gekocht.

?therapy?

Legacy Member
Is er een programma voor windows waarmee ik mijn input( usb draaitafel) kan horen zonder dat ik daarom per se moet recorden ( zoals audacity)?

Heel ambetant dat ik per se moet opnemen als ik wil luisteren... :p
Heb al EZ vinyl converter gevonden. Dat programma zou een optie hebben om niet te automatisch te recorden. Maar om het te kunnen downloaden moet je een serial number hebben van een draaitafel die ik dus niet heb :p

/edit: nevermind, heb het aan de praat gekregen in VLC media player <3

Deekay

Legacy Member
Kerel hier vraagt 500&#8364; voor 2 CDJ 200's en 250&#8364; voor Reloop RMX40USB.

Pioneers zijn 2,5 jaar oud, zonder garantie, perfecte staat
Reloop 1j oud, zonder garantie, perfecte staat

goede deal of niet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan