Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
Insomnasia zei:
Damn ben aan het twijfelen tussen de volgende monitoren:
Behringer MS40 (65e) - Behringer B1030A (130e) - Edirol/Roland/Cacewalk ma-15D (125e)

Is dat per monitor of per paar? Indien per monitor: leg nog 25 EUR op en koop 2xKRK RP5.

Justchill

Legacy Member
Vraag over latency: ik heb de audio2DJ gekocht en de minimum latency dat ik kan halen is 4.3ms (92000KHz - 32 samples). Is het mogelijk om nog een lagere latency te bekomen en hoe? Zou het kunnen dat de processor een beperkende factor is voor de latency? (dualcore 1.6 Ghz brazos)

deathsythe

Legacy Member
Traktor S2 is aangekondigd, (S4 maar dus met wat minder functies en kanalen)

lijkt me interessant, maar denk dat de prijs vrij hoog zal zijn aangezien het hoogstwaarschijnlijk met Traktor Scratch Pro 2 geleverd wordt.

ik gok rond de 400-500.

Mike_D

Legacy Member
Bijna goed gegokt :)

De Native Instruments Traktor Kontrol S2 is vanaf de eerste week oktober leverbaar en gaat 579 euro kosten.

xDama

Legacy Member
Zucht... Ik kon voor een immens prikje een vrijwel spiksplinternieuwe Denon X1100 kopen, maar die deal is afgesprongen :(

Ik moet dus opnieuw op zoek naar een mixer voor mijn installatie thuis, iemand tips/aanbevelingen? Het is enkel en alleen voor thuisgebruik op vinyl, dus clubmixers e.d. zijn al uitgesloten. Qua budget wil ik ook niet te zot doen, want in ons repetitiekot staat al voldoende professioneel materiaal.

Ik zat te denken aan zo'n Reloop RMX 30 Blackfire edition. In verhouding prijs/kwaliteit/aanbod ziet mij dat er wel nog dik in orde uit. Effecten heb ik niet nodig, alsook zijn 2-kanalen ruim voldoende. Meningen?

Bonaventura

Legacy Member
Iemand weet van een locatie om nieuwe/2dehands platenspeler te kopen? (Online of regio Antwerpen)

MrZodiac

Legacy Member
Justchill zei:
Vraag over latency: ik heb de audio2DJ gekocht en de minimum latency dat ik kan halen is 4.3ms (92000KHz - 32 samples). Is het mogelijk om nog een lagere latency te bekomen en hoe? Zou het kunnen dat de processor een beperkende factor is voor de latency? (dualcore 1.6 Ghz brazos)

Algemene regel is dat alles onder de 10ms voldoende is om mee te werken en geen delay te hebben. Aangezien je die latency bijna onmogelijk kan horen vraag ik me af waarom je deze vraag stelt? Als je crackles of dergelijke hebt, wil dat in elk geval zeggen dat je latency eerder te laag staat ipv te hoog en dien je deze wat hoger te zetten (grotere buffer bvb).

Even een kleine vergelijking: als je 4m van je boxen staat duurt het +- 13ms om het geluid van je speaker naar je oor te verplaatsen. Wat dus eigenlijk niets is. Met 4.3ms zit je dus meer dan goed.

EDIT: als je een USB audio kaart gebruikt, zal je CPU sowieso zwaarder belast worden.

xDama

Legacy Member
deathsythe zei:
'k heb nog nen korg km 202 te koop;)

Hehe, ik weet het :p Maar die KM 202 heeft enkel RCA-uitgangen, terwijl ik toch minimum 2x een gebalanceerde jack-uitgang wil hebben voor mijn monitors.

desolation

Legacy Member
xDama zei:
Zucht... Ik kon voor een immens prikje een vrijwel spiksplinternieuwe Denon X1100 kopen, maar die deal is afgesprongen :(

Ik moet dus opnieuw op zoek naar een mixer voor mijn installatie thuis, iemand tips/aanbevelingen? Het is enkel en alleen voor thuisgebruik op vinyl, dus clubmixers e.d. zijn al uitgesloten. Qua budget wil ik ook niet te zot doen, want in ons repetitiekot staat al voldoende professioneel materiaal.

Ik zat te denken aan zo'n Reloop RMX 30 Blackfire edition. In verhouding prijs/kwaliteit/aanbod ziet mij dat er wel nog dik in orde uit. Effecten heb ik niet nodig, alsook zijn 2-kanalen ruim voldoende. Meningen?

Ik heb een MX1400 van American DJ nog liggen in prima staat (eigenlijk zo goed als nieuw). Is de versie zonder DSP, die eerlijk gezegd beter klinkt dan de versie met. Als je interesse hebt stuur je maar een PM

FakeID

Legacy Member
xDama zei:
Zucht... Ik kon voor een immens prikje een vrijwel spiksplinternieuwe Denon X1100 kopen, maar die deal is afgesprongen :(

Ik moet dus opnieuw op zoek naar een mixer voor mijn installatie thuis, iemand tips/aanbevelingen? Het is enkel en alleen voor thuisgebruik op vinyl, dus clubmixers e.d. zijn al uitgesloten. Qua budget wil ik ook niet te zot doen, want in ons repetitiekot staat al voldoende professioneel materiaal.

Ik zat te denken aan zo'n Reloop RMX 30 Blackfire edition. In verhouding prijs/kwaliteit/aanbod ziet mij dat er wel nog dik in orde uit. Effecten heb ik niet nodig, alsook zijn 2-kanalen ruim voldoende. Meningen?

Ik ben van plan mijn Stanton RM-80 te verkopen :)

Deekay

Legacy Member
Ik zou nieuwe headphones moeten hebben tegen vrijdag, budget is rond de 70-80€. Iemand een voorkeur? Mijn gedachten gaan naar de Pioneer HDJ500. Zou bij baxshop willen bestellen.

TooChé

Legacy Member
Wa zou ik nog mogen vragen voor een Technics SL1200 MK2 die perfect werkt? Inclusief Stanton naald ...

Leeftijd : no clue. Maar heeft wel nooit in café omgeving gedraaid of iets dergelijks

Dan nog 2e technics, net dezelfde maar die in erbarmelijke staat is. Alhoewel ik denk dat de motor nog perfect marcheert. Kunt ge voor zoiet nog wa vragen?

beirlaenl

Legacy Member
Hallo,

misschien een eerder 'domme' vraag maar ik zou graag beginnen met thuis een beetje dj te spelen enzo. Heb op pc enige ervaring met virtual dj enzo maar denk er serieus aan om een controller te kopen. Ik had mijn oog laten vallen op de Numark Mixtrack Pro.
Nu ik weet dat dit een goedkoop ding is maar het is ook maar om er zeker van te zijn dat ik niet hopen geld uit geef aan iets dat ik dan toch niet verder doe ofzo.

Nu wil ik weten of jullie dat ook goed vinden of mij eerder iets anders zouden aanraden.

Justchill

Legacy Member
Deekay zei:
Ik zou nieuwe headphones moeten hebben tegen vrijdag, budget is rond de 70-80€. Iemand een voorkeur? Mijn gedachten gaan naar de Pioneer HDJ500. Zou bij baxshop willen bestellen.

Hoi,

ik heb onlangs een sennheiser HD215 gekocht en dies wel redelijk goed.

Justchill

Legacy Member
beirlaenl zei:
Hallo,

misschien een eerder 'domme' vraag maar ik zou graag beginnen met thuis een beetje dj te spelen enzo. Heb op pc enige ervaring met virtual dj enzo maar denk er serieus aan om een controller te kopen. Ik had mijn oog laten vallen op de Numark Mixtrack Pro.
Nu ik weet dat dit een goedkoop ding is maar het is ook maar om er zeker van te zijn dat ik niet hopen geld uit geef aan iets dat ik dan toch niet verder doe ofzo.

Nu wil ik weten of jullie dat ook goed vinden of mij eerder iets anders zouden aanraden.

Hoi,

ik denk dat dat inderdaad een goeie beslissing is om daarmee te beginnen. Ga dan wel voor traktor.

Ik speel atm met Numark Total control + Audio2DJ + traktor + Sennheiser HD215. Lot's o fun en ideaal om te leren..

REDNIK

Legacy Member
Bartel zei:
Koop idd een sennheiser HD 25. Even doorsparen, maar ge zult nooit meer een ander moeten kopen.

Die goedkopere modelletjes begeven het toch na enkele jaren, en dan is het maar weggegooid geld...

Sennheiser HD 25-1 II Basic Edition studio- en DJ hoofdtelef kopen? | Goedkope | Promo | DJ Hoofdtelefoons

of met krulkoord, wel duurder:

Sennheiser HD 25-C II studio- en DJ hoofdtelefoon kopen? | Goedkope | Promo | DJ Hoofdtelefoons

Mij misschien toch ook maar is zo eentje aankopen :) mijn staton dj pro 2000 is zowaar letterlijk beetje per beetje uitelkaar aan het vallen :D

Bartel

Legacy Member
Ge zult et u niet beklagen! Heel stevige dingskes.

En moesten er dan ooit stukken aan zijn (wat 90% de kabel zal zijn), dan zijn deze makkelijk te vervangen/bestellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan