Dat Sabam al jarenlang fungeert als maffia organisatie, moet gij mij niet vertellen. Het is inderdaad zo, dat ge bovenop de auteursrechten van uw aangekochte vinyls, bovenop de auteursrechten die de café/feestorganisatie al betaalt, gij nog es moogt ophoesten om uw legaal gekochte muziek via een ander medium af te spelen.
Dus als ze u controleren:
1. oftwel draait ge met uw origineel aangekochte vinyls vanop de TT's --> geen probleem
2. oftwel draait ge met MP3's die ge aangekocht heb via itunes oid --> geen probleem, maar ge moet wel aankoopbewijzen kunnen voorleggen
3. oftwel draait ge met geripte mp3's van uw originele vinyls --> DJ licentie voorleggen. En dan kunnen ze nog steeds bij u thuis komen om te checken of ge de vinyls werkelijk bezit.
En we gaan nog nen compleet absurde stap verder. In feite moogt ge zelfs uw aangekochte MP3's niet van harde schijf verplaatsen, backuppen enz... omdat ge dan van medium verandert en met andere woorden een licentie nodig hebt.
ook als ge ze zou branden op cd om ze zo af te spelen
die dj licentie geldt dus enkel om uw legaal gekochte muziek oftwel te backuppen, of compilatie cd's te maken of af te spelen via ander medium.
welkom in belgie