Heb 20 jaren gedraaid met vinyl en nu 2 jaar digitaal met serato, maw geen syncknoppeke zoals bij traktor.
De laptop vervangt de platenbak, hoesjes staan naast den track, beatmatchen en phasematchen moet je nog altijd doen + als je persé wil draaien op de oldschool way dan kan je nog altijd voor timecodevinyl gaan.
Scratchen gaat perfect, lees zelfs beter omdat de naald minder snel verspringt. Tijden veranderen, platenzaken verminderen en als je toch op 't net zoekt dan kan je evengoed downloaden zodat je het binnen de minuut al hebt ipv een week te moeten wachten. Ik kocht 3 jaar geleden nog voor 200 - 300 euro per week aan vinyls, maar in 2010 kwam er serieus wat shit uit en stuikte alles ineen zodat het intressanter werd om naar de digitale stores uit te wijken, toch indien je graag innoverent draait en uwe personal touch geeft aan ne set zonder iemand na te apen. Persoonlijk vind ik digitaal draaien pakken leuker, je kan in de mix beginnen loopen ed, effecten + samples toevoegen, terwijl ik tijden gekend heb van 2 draaitafels + mengtafel = gedaan. Je kan indien nodig heel snel mixen, er zijn geen oplaadtijden meer of verlies van tijd om uw plaat op te leggen en uw cuepunt te zoeken.
De tijden van plaatje opleggen en afmixen zijn gedaan, het is tegenwoordig leuker om ter plekke live te mashuppen. Tenzei ge progressive draait en gaat voor de lange intro's en breaks wat ook wel leuk om te mixen is.
Ik versta u wel, in het begin had ik ook zo iets van dat is toch niet dj'en, maar het is ne klik int koppeke en 1 maal je u digitaal verdiept dan gaat er ne nieuwe wereld van mogelijkheden open. Uiteindelijk is het nog altijd de muziek en den opbouw die het doen gevolgd door techniek om het plaatje af te maken. Ik ben nog altijd van mening no guts no glory.