Maar goed, ik hoop in deze topic tenminste wat echte repleys te lezen van mensen dier zondag wel waren.
Ik besef dat er mensen in deze topic zijn die ze echt niet graag horen, maar er zijn er volgens mij ook die het niet willen toegeven, want Kelly's nummers hebben coolheidsfactor -20. Wat als uw vrienden te weten komen dat je graag naar KC luistert. O Ramp.
Anyway, ik was er zondag, dus ik weet als één van de enige hier hoe ze live echt is. Ik ben echt niet goed in verslagen, maar bon, ik zal proberen.
Om te beginnen is het een ramp in Vorst te parkeren, iets dat zeker niet geholpen werd door het feit dat het m'n eerste keer was dat ik daar moest zijn.
Enfin, uiteindelijk stond ik dus in de catacomben van Vorst, en ging ergens op de zijkant naar binnen. Deftige plaats gezocht en het wachten kon beginnen. Rond 20u00 zat alles goed gevuld, met benenden aan het podium de gillende tieners, en boven in de tribunes de volwassen. De lichten gingen uit, en aan de gillendetienermeisjes daar beneden te horen ging het beginnen. Eerst kwam Star Academy Katerine aan de beurt. Kon me niet boeien, maar ik was al lang tevreden dat het Pim niet was. Ik verwachtte direct het ergste, daar ze enkel 2 danseressen op het podium meehad. Al zeker geen live band dus, en aan de zang te horen was dat ook niet helemaal playbackvrij. Desondanks heb ik me eigenlijk geamuseerd tijdens het voorprogramma.
Na Katerine was er een kwartier pauze, waarin de technici alles gereerdbrachten voor de grote show. Belichting werd getest, instrumenten aangesloten enz...
De lichten gingen uit, en de band begon te spelen. (Dit alles compleet in het donker). Dan viel de spot op Kelly vooraan op het podium en we waren vertrokken. Het eerste nummer "Walk away" kon me op cd niet boeien, maar gecombineerd met het feit dat ze er live stond en de vrijheid van het live-zingen, maakte ze er voor mij toch iets doenbaar van.
De sfeer zat er overal in de zaal direct goed in, en de nummers vlogen voorbij.
Tot ze op een bepaald nummer helemaal solo begon. Later kwam er dan enkel een piano bij, en op de climax van het nummer viel dan de hele band bij.
Dan kwam Gone, voor mij toen een relatief onbekend nummer, maar na zondag m'n absolute favoriet. De manier waarop ze de zaal op sleeptouw nam was geweldig. Ook de verplichte repeat werd gedaan, waar de zaal telkens moest nazingen. Persoonlijk zou ik dit weggelaten hebben, maar goed, zulke dingen zijn steeds grappig.
Op een gegeven moment liep ze de coulissen in, terwijl de band bleef spelen en het opnieuw donker werd. Opeens werd dan volop ingepikt op "Behind these hazel eyes" door de band, en stond Kelly op het podium in de trouwjurk van de videoclip. Ok, dat was zeker geen Vorst-exclusive, maar het moment zelf was schitterend. Reeds volledig overdonderd door was al gekomen was, stond ze daar nu haar bekendste nummer te zingen in de jurk van de clip.
Nog enkele nummers later kwam dan "Beautifull disaster" helemaal solo. Het werd plots heel muisstil in de zaal. Afsluiter van de show was titelsong van de laatste cd, "breakaway"
Oh ja, moest ze morgen weer in Vorst staan, ga ik zonder na te denken opnieuw.
Was dit trouwens de eerste Ontopic post in 3 pagina's?