Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eigelijk heeft elke lp wel een andere sfeer, dat psychidelische komt vooral in de eersten terug. Misschien is wish you were here wel meer u ding, is totaal iets anders als Meddle of Obscured by clouds...Hmgrwngd zei:Een van de pot gerukte stelling.
Ik zeg alleen maar: Pink Floyd leek me toch echt 1 van de typische psychedelische bands.
Ik moet er toch geen tekeningetje bij maken zeker?
@integra; ik heb wel interesse, dus vind ik niet dat ik moet wegblijven.
Heb ooit het nummer Echoes (en nog enkele andere nummers van de cd, denk Ummagumma) beluisterd, en het kon me eigenlijk maar zeer matig boeien. (en was vertrokken met de intentie dat het een prachtig nummer was van een briljante groep)
Alsjeblieft zeg.integra zei:Tja, wat moet ik mij dan bij techno afvragen of al die moderne betekenisloze muziek?
Feit is dat in techno minder emotie verwerkt zit als in de eerder instrumentale muziek. Ooit gezien hoe Pink Floyd zijn nummers opneemt? Wel het is met iets meer emotie als iemand die achter een pc zit en mixjes maakt bijvoorbeeld. Dit wil niet zeggen dat het eindproduct niet goed kan zijn, het is eigelijk gewoon niet te vergelijken. Diegene die jij quote wil gewoon duidelijk maken dat smaken verschillen. Wees toch niet direct in uw gat gebeten omdat iemand uw muziekgenre niet goed vindt...Dj San zei:Alsjeblieft zeg.
Ik wens u een levenslange ban toe.
Fighting Hobbit zei:Eigelijk heeft elke lp wel een andere sfeer, dat psychidelische komt vooral in de eersten terug. Misschien is wish you were here wel meer u ding, is totaal iets anders als Meddle of Obscured by clouds...
Ik zie wish you were here hier trouwens veel terugkomen, wisten jullie dat dit nummer geschreven is als eerbetoon aan Sid Barret, maar dat ze hem toen hij de opnames ervan bijwoonde niet eens meer herkenden. Die man is wel het bewijs dat te veel drugs ongezond zijn...

Hmgrwngd zei:Bwa, ik durf ook gewoon zeggen dat iets me gewoon niet ligt.
Ik hou over het algemeen gezien van experimentele rock, een psychedelische sound, of muziek met een echte sfeer of boodschap...
Daarmee da ik het raar vind da ik DE groep bij uitstek van die periode nie echt kan appreciëren.
Btw, op die laatste zin: Ozzy Ozbourne ... 'nuff said.![]()
GeeMPie zei:Naar welke groepen luistert gij dan?
Ik zou wel wat meer groepen willen ontdekken in dat genre.
Ik heb ondertussen al wat van ELP, Genesis, Yes, King Crimson en Gentle Giant.
GeeMPie zei:- Animals
- Atom Heart Mother (eerste nummer is zalig)
- Dark Side Of The Moon
- Wish You Where Here (Shine on)
- Saucerful of Secrets
pracht van een nummer.vogelnestje zei:...you crazy diamond![]()
![]()
pracht van een nummer.
² qua cd's die je moet hebben. (+ the wall ofcourse, alleen die show al moet zo wow geweest zijn, ziet die foto's)
Is toch wel veel gematigder als Pink Floyd en eigelijk zelfs totaal anders. Maar ik geef u wel gelijk, het zijn eveneens heerlijke groepen... (whole lotta loveHmgrwngd zei:Naar veel andere psychedelische muziek uit die tijden,
Led Zeppelin, Jethro Tull, Jimi Hendrix, Black Sabbath, etc.
)Ik vind die in Dogs eigelijk wel beter, das zo'n gitaarduet same met Snowy Whitedeyoeri zei:Ken niet veel van Pink Floyd. Comfortably Numb heeft voor mij een van de zaligste solo's ever. Voor de rest zijn ze nogal vaag bij mij.![]()