Archief - Pink Floyd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Scissor

Legacy Member
Shine on you crazy diamond (pt1 en 2) zijn imo een van de beste songs die ze ooit hebben gemaakt

verder
Dark side of the moon :)

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Een van de pot gerukte stelling.

Ik zeg alleen maar: Pink Floyd leek me toch echt 1 van de typische psychedelische bands.
Ik moet er toch geen tekeningetje bij maken zeker?


@integra; ik heb wel interesse, dus vind ik niet dat ik moet wegblijven.

Heb ooit het nummer Echoes (en nog enkele andere nummers van de cd, denk Ummagumma) beluisterd, en het kon me eigenlijk maar zeer matig boeien. (en was vertrokken met de intentie dat het een prachtig nummer was van een briljante groep)
Eigelijk heeft elke lp wel een andere sfeer, dat psychidelische komt vooral in de eersten terug. Misschien is wish you were here wel meer u ding, is totaal iets anders als Meddle of Obscured by clouds...
Ik zie wish you were here hier trouwens veel terugkomen, wisten jullie dat dit nummer geschreven is als eerbetoon aan Sid Barret, maar dat ze hem toen hij de opnames ervan bijwoonde niet eens meer herkenden. Die man is wel het bewijs dat te veel drugs ongezond zijn...

Fighting Hobbit

Legacy Member
Dj San zei:
Alsjeblieft zeg.
Ik wens u een levenslange ban toe.
Feit is dat in techno minder emotie verwerkt zit als in de eerder instrumentale muziek. Ooit gezien hoe Pink Floyd zijn nummers opneemt? Wel het is met iets meer emotie als iemand die achter een pc zit en mixjes maakt bijvoorbeeld. Dit wil niet zeggen dat het eindproduct niet goed kan zijn, het is eigelijk gewoon niet te vergelijken. Diegene die jij quote wil gewoon duidelijk maken dat smaken verschillen. Wees toch niet direct in uw gat gebeten omdat iemand uw muziekgenre niet goed vindt...

Hmgrwngd

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Eigelijk heeft elke lp wel een andere sfeer, dat psychidelische komt vooral in de eersten terug. Misschien is wish you were here wel meer u ding, is totaal iets anders als Meddle of Obscured by clouds...
Ik zie wish you were here hier trouwens veel terugkomen, wisten jullie dat dit nummer geschreven is als eerbetoon aan Sid Barret, maar dat ze hem toen hij de opnames ervan bijwoonde niet eens meer herkenden. Die man is wel het bewijs dat te veel drugs ongezond zijn...

Bwa, ik durf ook gewoon zeggen dat iets me gewoon niet ligt.

Ik hou over het algemeen gezien van experimentele rock, een psychedelische sound, of muziek met een echte sfeer of boodschap...
Daarmee da ik het raar vind da ik DE groep bij uitstek van die periode nie echt kan appreciëren.

Btw, op die laatste zin: Ozzy Ozbourne ... 'nuff said. :D

GeeMPie

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Bwa, ik durf ook gewoon zeggen dat iets me gewoon niet ligt.

Ik hou over het algemeen gezien van experimentele rock, een psychedelische sound, of muziek met een echte sfeer of boodschap...
Daarmee da ik het raar vind da ik DE groep bij uitstek van die periode nie echt kan appreciëren.

Btw, op die laatste zin: Ozzy Ozbourne ... 'nuff said. :D

Naar welke groepen luistert gij dan?
Ik zou wel wat meer groepen willen ontdekken in dat genre.
Ik heb ondertussen al wat van ELP, Genesis, Yes, King Crimson en Gentle Giant.

Hmgrwngd

Legacy Member
GeeMPie zei:
Naar welke groepen luistert gij dan?
Ik zou wel wat meer groepen willen ontdekken in dat genre.
Ik heb ondertussen al wat van ELP, Genesis, Yes, King Crimson en Gentle Giant.

Naar veel andere psychedelische muziek uit die tijden,
Led Zeppelin, Jethro Tull, Jimi Hendrix, Black Sabbath, etc.

prozackx

Legacy Member
iemand al de gelijkenis opgevallen tussen 21st century schizoid man van king crimson en iron man van black sabbath?

vogelnestje

Legacy Member
GeeMPie zei:
- Animals
- Atom Heart Mother (eerste nummer is zalig)
- Dark Side Of The Moon
- Wish You Where Here (Shine on :love: )
- Saucerful of Secrets

...you crazy diamond :love: :love: :love: pracht van een nummer.

² qua cd's die je moet hebben. (+ the wall ofcourse, alleen die show al moet zo wow geweest zijn, ziet die foto's)

GeeMPie

Legacy Member
vogelnestje zei:
...you crazy diamond :love: :love: :love: pracht van een nummer.

² qua cd's die je moet hebben. (+ the wall ofcourse, alleen die show al moet zo wow geweest zijn, ziet die foto's)

'k heb dvd van The Wall live in Berlijn.
was inderdaad een gigantische show met heel wat volk. (250.000 mensen dacht ik)

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Naar veel andere psychedelische muziek uit die tijden,
Led Zeppelin, Jethro Tull, Jimi Hendrix, Black Sabbath, etc.
Is toch wel veel gematigder als Pink Floyd en eigelijk zelfs totaal anders. Maar ik geef u wel gelijk, het zijn eveneens heerlijke groepen... (whole lotta love :music: )

highsk8

Legacy Member
De beste cd's voor beginners zij toch the wall en wish you where here, misschien nog dark side...
Verder vind ik ummagumma, atom hearth en animals super.
mja, alles eigenlijk, maar eerst genoemden zullen toch wel het grootste publiek boeien.

deyoeri

Legacy Member
Ken niet veel van Pink Floyd. Comfortably Numb heeft voor mij een van de zaligste solo's ever. Voor de rest zijn ze nogal vaag bij mij. :)

killgore

Legacy Member
Pulse is hier te weinig gemeld :p

live performance van dark side of the moon (met nog wat ander liekes ffcourse ;))

Fighting Hobbit

Legacy Member
deyoeri zei:
Ken niet veel van Pink Floyd. Comfortably Numb heeft voor mij een van de zaligste solo's ever. Voor de rest zijn ze nogal vaag bij mij. :)
Ik vind die in Dogs eigelijk wel beter, das zo'n gitaarduet same met Snowy White

TiBasco

Legacy Member
Ik heb alle albums van Pink Floyd liggen. Vooral uit mijn stonertijdperk. Mijn favorieten zijn Ummagumma, Obscured by Clouds en Atom Heart Mother. Tegenwoordig luister ik er niet meer naar; ik kan elk album perfect naspelen in mijn hoofd...kapot gespeeld door mij en m'n vrienden.

Chimmy

Legacy Member
De solo uit time is hééééérlijk.
'Shine on' is voor 3/4e gewoon 1 lange solo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan