k995
Legacy Member
Peephole zei:In dat stuk tekst staat niks over die malus?
En?
Als je dus wil vergelijken met nu (zoals je doet anders slaat je commentaar nergens op) moet je rekening met alles nemen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Peephole zei:In dat stuk tekst staat niks over die malus?
Pickup zei:Pas op, straks gaan ze je N-VA-haat verwijten als ultieme argument![]()

k995 zei:Enkel als je ergens tegen bent zonder argumenten, wat geregeld voorvalt bij jou.![]()

Peephole zei:We hadden het over die malus waar De Wever dus over loog. De Wever ontkent dat die malus in hun programma staat. Wat hebben die andere zaken daar mee te maken?
k995 zei:Niet in het stuk dat je gaf, daarin ging het over -9miljard voor pensioenen en die malus, de wever reageert duidelijk vanaf die 9 miljard. Wat idd onjuist/leugen is .
Maar het gaat niet over die 9 miljard of over andere zaken. Het gaat over die malus.k995 zei:Niet in het stuk dat je gaf, daarin ging het over -9miljard voor pensioenen en die malus, de wever reageert duidelijk vanaf die 9 miljard. Wat idd onjuist/leugen is .
Daarnaast is het gewoon intellectueel oneerlijk om maar een stukje van een plan te pakken.
En het steeds herhalen dat het een leugen is maakt het dat niet hoor .
Peephole zei:Maar het gaat niet over die 9 miljard of over andere zaken. Het gaat over die malus.
In het debat:
"En één ding over die pensioenmalus. Dat staat er in, maar dat is gewoon de breuk zoals die vandaag ook bestaat, als je geen 45 jaar hebt bijgedragen, en wij hebben geen cent extra in onze plannen verrekend voor die malus."
In hun programma:
"Wat is het verschil met ongewijzigd beleid? We beperken de pensioenin-stroom via een malus bij vervroegde uittrede (-2,5 miljard euro)."
"Wie nog geen 65 jaar is, kan in bepaalde gevallen toch reeds op pensioen. We beperken de mogelijkheid om vervroegd met rust-pensioen te gaan tot maximaal vijf jaar, dus vanaf 60 jaar. Wie gebruik maakt van deze mogelijkheid krijgt een vermindering (malus) van het pensioenbedrag. Deze vermindering wordt berekend op basis van het aantal jaren vervroegde uittreding (als compensatie voor de kortere loopbaan dan 45 jaar). Dergelijke “malus” geldt vandaag in de andere Europese landen. Vroeger bestond die ook in België (-5% per jaar vervroegde uittrede), maar in 1992 werd deze afgeschaft voor werknemers, en vanaf 2014 wordt de malus afgeschaft voor zelfstandigen."
In welke wereld stroken deze twee verklaringen met elkaar?
Dan moet je beter leren lezen. Die 5% slaat enkel en alleen op de regeling die tot 1992 in België gold, zoals het er ook expliciet bij staat. Dat jij die zin niet volledig leest om hem anders te kunnen interpreteren doe je dan ook voor eigen rekening.Peephole zei:Dat is het percentage dat de N-VA vermeldt in zijn programma. Vijf percent.
De gewoonlijke breuk, die er - als je het relevante stuk had gelezen - ook woordelijk in staat.bamboe zei:Hangt die dan af van je leeftijd of hoeveel jaar je onder de volledige loopbaan zit? Of beide? Hoeveel procent per jaar?
Dat kan goed en wel zijn maar er staat geen ander percentage in. Als die vijf percent niet het percentage is dan moet de N-VA maar zeggen wat wél het percentage gaat zijn.dJeez zei:Dan moet je beter leren lezen. Die 5% slaat enkel en alleen op de regeling die tot 1992 in België gold, zoals het er ook expliciet bij staat. Dat jij die zin niet volledig leest om hem anders te kunnen interpreteren doe je dan ook voor eigen rekening.
Ja nee, dat is het systeem dat nu bestaat.dJeez zei:De gewoonlijke breuk, die er - als je het relevante stuk had gelezen - ook woordelijk in staat.
"Deze vermindering wordt berekend op basis van het aantal jaren vervroegde uittreding (als compensatie voor de kortere loopbaan dan 45 jaar)." Zijnde X/45.
Zal het niet eerder een 2,2% zijn per niet gewerkt jaar?Peephole zei:Dat kan goed en wel zijn maar er staat geen ander percentage in. Als die vijf percent niet het percentage is dan moet de N-VA maar zeggen wat wél het percentage gaat zijn.
Ja nee, dat is het systeem dat nu bestaat.
Wat is de malus die de N-VA wil invoeren om de pensioeninstroom in te perken en zo 2,5 miljard binnen te brengen?
Peephole zei:In dat debat met de VRT:
deredactie.be video: Zijn er nog vragen - integraal
Denk je nu echt dat ik dat hier zomaar gaan verzinnen? Welke vorige keer was er trouwens uit zijn context genomen?
In een ander debat ook: "dat zou inderdaad een schande zijn, daarom dat het ook niet in ons programma staat, nee dat staat niet in ons programma, dat is een verwijzing naar de toestand zoals die bestond tot 1992 waar ge inderdaad vijf percent per jaar, in ons programma wordt verwezen naar het principe van de malus maar er staat geen enkele malus in, noch is daar één euro voor ons berekend, alsjeblieft stop met die leugens te vertellen over ons programma, die bangmakerij dat is verschrikkelijk"
Campagne 2505 24 mei 2014 - ATV.be
BDW heeft nergens de malus ontkent, dat is gewoon slechte wil...Peephole zei:Maar dat staat dus niet in hun programma, er staat gewoon een verwijzing naar de oude 5%. En wanneer men er wordt over aangesproken, ontkent De Wever gewoon dat men een malus wil invoeren i.p.v. dan het correcte percentage te geven.
Freya zei:Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hoofddoeken dragen omdat ze dat leuk vinden, maar soit. Je kan dat een statement noemen, ik noem dat gewoon een uiting van geloof. Je kan er natuurlijk niet naastkijken, maar wat is het nadeel verder? Dat je er geen boodschap aan hebt? Oke, dan heb je er geen boodschap aan. En dan? Als ik iemand zie met een hoofddoek, denk ik gewoon: die is moslim. Punt. Ik zie het probleem niet. Zolang ze mij niet proberen overtuigen dat hun religie de juiste is, of hun religie op een of andere manier hun werk doen beïnvloeden. Wat voor last heb je daar nu van dat die vrouw een hoofddoek draagt. Draagt ze er geen, dan is ze even goed moslim. Maakt voor mij geen verschil.
TYPHOON-online zei:BDW heeft nergens de malus ontkent, dat is gewoon slechte wil...
bamboe zei:deredactie.be video: Zijn er nog vragen - integraal 59:45
"Die pensioenmalus, dat is gewoon grof gelogen."
"Nee, meneer Van Besien, het staat er niet in of u begrijpt gewoon niet wat er staat"
65:05 "Die pensioenmalus staat er in maar dat is gewoon de breuk zoals die vandaag bestaat"
Klopt niet volgens mij, dan zou het geen apart punt in het programma zijn naast de gewoonlijke breuk op 65 jaar.
Wat er niet in staat - en dat is dus wat Van Besien beweerde (54:28) - is dat iemand van 61 die op pensioen gaat 20% van zijn pensioen zou moeten afstaan "voor de rest van zijn leven".jesitim zei:Die pensioenmalus blijft me verbazen, ook pvda heeft hierover gesproken en De Wever sprak mooi uit dat dat niet in hun programma staat. Vervolgens heeft PVDA het programma bekeken en blijkt het er wel in te staan. Oeps
Hij zegt toch duidelijk dat het geen wat Van Besien erover zegt gelogen is.bamboe zei:deredactie.be video: Zijn er nog vragen - integraal 59:45
"Die pensioenmalus, dat is gewoon grof gelogen."
"Nee, meneer Van Besien, het staat er niet in of u begrijpt gewoon niet wat er staat"
65:05 "Die pensioenmalus staat er in maar dat is gewoon de breuk zoals die vandaag bestaat"