Archief - VRT: Doe de stemtest

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bij welke partij hoor je volgens de test?


  • Totaal aantal stemmers
    290
  • Opiniepeiling gesloten.

Time

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
ik zit dichtst bij VLD
en slechts 3 % lager, zit ik op Vlaams Belang
ik wist niet dat die 2 partijen zo bij elkaar aanleunen? :s

Doen ze ook niet, jij legt gewoon je prioriteiten op domeinen waar Vlaams Belang en VLD minder van elkaar verschillen.

EagleEye

Legacy Member
NVA 50,7%
Vl-Belang 45,7%
LDD :lol: 43,8%
SP-A 39,5%

en dan spirit > groen > vld > cdnv > pvda

noreeeee

Legacy Member
UltimateWeapon zei:
lol die vond ik wel goe eigelijk :niceone:

ik zeg dat niet hé, kwam van de klimaat specialiste van het Vlaams Belang was op tv. Van mij was als sarkastisch bedoelt. Ik geef zeer veel om het milieu en de natuur.

Mss wist je dat al maar toch :p

marcel

Legacy Member
Time^- zei:
Doen ze ook niet, jij legt gewoon je prioriteiten op domeinen waar Vlaams Belang en VLD minder van elkaar verschillen.

idd, bij mij staat Open VLD op 1 en VB laatst, bvb

whoopie

Legacy Member
Volgens deze test moet ik vlaams belang stemmen, met lijst dedecker op tweede plaats

Kvond de test van de standaard veel beter, volgens die test moet ik trouwens op cd&v stemmen

multavici

Legacy Member
Spirit
Open VLD
Groen!
SP.A
...

klopt vrij goed, links-liberaal-progressief-ecologisch.

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
LDD 71%
Open VLD 48%
NVA 42%
PVDA+ 42%
Spirit 35%
VB 32%
Groen! 32%
CD&V 29%
SP.A 25%

Beetje te weinig nuance in de vraagstelling. Alle partijen minder dan 50% behalve LDD ;p

Grimmy

Legacy Member
idd, slechte lijst vragen imho.
Te karikaturaal waarbij de keuze van 2 antwoorden al helemaal de nuance uit het resultaat veegt.

Ik kreeg LDD als oplossing maar geen haar op mijne kop da eraan denkt om op zo'n klucht te gaan stemmen hoor.

Geef mij maar CD&V

Genious

Legacy Member
Grimmy zei:
Ik kreeg LDD als oplossing maar geen haar op mijne kop da eraan denkt om op zo'n klucht te gaan stemmen hoor.
Ze hebben dan ook niet de ambitie uit te zoeken of ge het een klucht vindt he. ;)

ChfZ | Hanky

Legacy Member
VB 49.8%
VLD 43.4%
CD&V 38.1%
SPA 38.1%
NVA 35.7%
LDD 35.1%
PVDA 33.2%
Spirit 26.4%


Mijn stem ga zowiezo naar CD&V.

Malkavian

Legacy Member
VLD van boven, zoals ik ook verwacht had :)
PVDA vanonder, tzijn dan ook twee uiterste :)

Mandes

Legacy Member
PVDA ongeveer 65% :) ik ben blijkbaar ne commie
SP.A 55%
Groen
Spirit
CdnV
Vlaams Belang 40%
NV.A
LDD
Open VLD 20%

was echt heel verbaasd dat vld laatste stond.
Maar mijn stem gaat toch niet uit naar de Pvda maar naar de SP.A

Oja ik ben voor Kernenergie en groen scoort nog lekker hoog :)

jeltex

Legacy Member
Mandes zei:
Oja ik ben voor Kernenergie en groen scoort nog lekker hoog :)

Ik ben ook links-progressief volgens de stemtest en ik ga ook zeker links stemmen (SP.A of Groen, ben er nog niet echt uit) maar over die uitstap uit kernenergie heb ik toch ook nog zo mn twijfels.

Op papier is het zeker een mooie zaak, maar in de realiteit is het toch allemaal zo simpel niet. Kernenergie door groene energie vervangen is de beste optie op lange termijn, maar groene energie blijft vandaag de dag ook wel bijzonder duur, dus kernenergie volledig vervangen door groene energie tegen 2015 is zowat onmogelijk. Enige optie is dan terugvallen op fossiele brandstoffen, die dan weer enorme hoeveelheden CO² de lucht inpompen, wat het mileu natuurlijk ook allesbehalve ten goede komt.

YellinD

Legacy Member
LDD en NVA gedeeld eerste met 72%
NVA (VU...) heb ik altijd al gestemd gehad
misschien eens wisselen nu. Niet zo tevreden over de samenwerking met CD&V

murdoc

Legacy Member
+ 70 % NVA
en dan op vrij grote achterstand LDD, Spirit, CD&V

Als laatste Groen!

Een resultaat dat vrij conform is met hetgeen ik dacht (en altijd al gestemd heb).

Santa

Legacy Member
Ale laten we allemaal op LD stemmen lek in deze stemtest, dan kan hij een coalitie met VB vormen voor een meerderheid :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan