Archief - 8 gigs of ram, only 3. ... usable

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

greg89

Legacy Member
Zucht.. Krijg ik daar de uitleg dat ze gaan een andere HD steken met 7 32-bit.. Kan dit echt helpen? Wrm heb ik dan nen PC gekocht met 8 gig ram in <_>

Exit

Legacy Member
yip, ligt niet aan de hdd of windows versie
uitvallen (zonder bsod) is hardware; mobo of voeding meestal dan.

greg89

Legacy Member
Dat dacht ik ook, en zei ik ook maar daar. 'Is het de voeding? Ik vervang die anders onmiddellijk' Het is HUN werk :lol: .. Nuja.. Ik update wel als ik telefoon krijg :p

MiniJeffrey

Legacy Member
Doorbijten in ieder geval, ze denken zeker dat ze zo'n mens voor zich hebben die niks van pc's kent. Je hebt ervoor betaald dus moet het werken. U opschepen met Windows 7 32 bit is gewoon belachelijk als je 8GB ram hebt...

greg89

Legacy Member
ZUCHT. Hoor ik daar dat er nu een 2de HD inzit met win7 32-bit. Zeg ik, haal die eruit ik steek er thuis vista 32-bit op tot een degelijke BIOS update .. Installeer ik thuis vista, REBOOT!!!. Gebeld, ze sturen een technieker rond 17h <_< .. Enige tips voor hem waar dat hij op moet letten? Seriously, ik had hem beter zelf in elkaar gestoken! Vraag mij af af of ik gewoon niet mijn geld kan terugkrijgen ..

greg89

Legacy Member
Nieuwe HD zit er nu in, weer alles installeren :) .. Ik zweer het als hij nu nog uitvalt

Prior

Legacy Member
Sprantix zei:
Ik heb zijn tweede oplossing geprobeerd, dat veranderde niks.
Ik heb mijn BIOS geupdatet, en toen ging mijn usable van 3.47 naar 3.99 ..
Moederbord is Asus Maximus III Gene btw. Enablen van maximum memory vind ik niet echt onmiddellijk :(

Dat van die BIOS is toch zever hier, denk ik hoor.
Ik heb zelf dat moederbord zitten in men pc kast, en 4 gig zitten en W7 64 bit NL versie aan 't draaien.
Op het zelfde scherm waar jij mee afkomt in je beginpost (configuratiescherm, meer informatie over de computer weergeven) staat er hier 4 gb aangeduid als ram zonder dat er vermeld staat dat er maar 3,24 usable is.

Ik heb nu wel geen 8gb ram zitten om te checken of ik hetzelfde krijg als gij ...

Ik heb mijn BIOS totaal niet geupdated, mobo rechtstreeks uit doos in pc geplaatst en pc opgestart na installatie.

3,24 usable is toch alleen maar bij Windows 7 32bit versies?

Oftewel moet je uw latten es testen met Memperfect in BIOS ...
Ik heb dat gedaan omdat er een paar keer voorviel dat ik een blauw scherm kreeg met memory management en pc rebootte dan, dan Memperfect via BIOS gedraaid en alles draait perfect nu.

Exit

Legacy Member
3,xx usable is voor elke 32bit versie
en dat is enkel in het OS
dat het al bij de bios staat is het probleem uiteindelijk.

greg89

Legacy Member
:lol: Hij is nu uitgevallen tijdens al mijn mobo updates ==> Start langs geen kanten meer op, krijg zelfs geen scherm van men mobo te zien, net alsof er geen aansluiting is ùet de monitor..
Bon morgen NOG eens bellen, mogen ze hem zelf komen halen & fucking 2 weken testen voor dattek er nog achterkom.

Exit

Legacy Member
uitvallen in bios update kan fataal zijn voor bios
bios reset doen en zien of hij boot
anders zien of ie kan booten van mobo-cd of diskette om zo bios te herstellen
en anders mobo vervangen!

greg89

Legacy Member
Was niet BIOS update hoor, all in one driver systeem van ASUS vanop hun CD.

Zucht ik koop nooit meer een PC..

greg89

Legacy Member
Net weer binnengebracht. Ze weten het daar ook niet meer .. Dus systematisch voeding, mobo vervangen tot het probleem opgelost is.. fokking hope so :p

greg89

Legacy Member
Hmm .. Gisteren er achter geweest.. Er was een probleem met de RAM.. Oké.
VIEL NOG UIT !!! Eerst terwijl ik al mijn drivers van mijn mobo installde (asus instALL) .. derna nog eens tijdens BF BC2 install (en die install duurt zowiezo al niet lang <_<)..

Nog eens superpissed teruggaan.. Blijkbaar zit er nu sinds ik hem eerst ging halen, er al een andere voeding in, nieuwe HD, nieuwe RAM .. Enige wat ze nog kunnen vervangen is processor/graka/mobo..

IK hoop echt dat het het mobo is, is echt om gek van te komen om 5x je PC te halen & iedere keer nog altijd hetzelfde probleem hebt.

greg89

Legacy Member
Hmm nog niet op gelet.. Moest ik hem morgen terughebben & hij heeft nog altijd hetzelfde probleem zal ik es kijken

greg89

Legacy Member
Hmm ... Kan dat echt aan mijn 'elektriek' liggen? Belde daarnet nog eens om te checken voor hoever dat ze staan .. Dat de PC daar NIET uitvalt, en het dus wrs aan MIJN elektriciteit ligt .. Er liggen hier 2 andere pc's aan, 2 hi-def tv's & nog een hoop andere apparatuur die nooit uitvalt <_< .. I'm losing it :lol:

MiniJeffrey

Legacy Member
dat kan wel, maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Als er teveel pieken en dalen op je stroom zit kan dat je pc doen uitvallen als over/onderspanningsbeveiliging.

Ik ben genen elektrieker, je zou beter es aan een vakman vragen :p

Exit

Legacy Member
kans is klein als die andere pc's het niet voorhebben dat het aan den ellentriek zal liggen

abeyance86

Legacy Member
Heb hetzelfde voor gehad. met corsair ddr3 dominator ram met extra cooler. Andere ram laten steken en werkt sindsdien allemaal perfect. Ik vrees dat uw pc boer een prutser is...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan