Archief - 8 gigs of ram, only 3. ... usable

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

greg89

Legacy Member
Hmm ..

Zal toch maar eens de volledige set-up posten;

Processor: Intel - Boxed Intel® Core i7-860 Desktop Processor (2.80GHz, 8MB Cache, 2.50GT/sec DMI)
Memory: Corsair - XMS3 DDR3,1333-4GK (x2)
Hard Drive: WD - 1TB SATA2 64mb 7200rpm WD10EARS
Video Card: Powercolor VGA AMD PCI-E 2.0 RADEON HD 5870 1GB DDR5
Operating System: Windows 7 Professional 64 bit
Motherboard: Asus Gaming Motherboard MAXIMUS III FORMULA ATX LGA1156
Computer Case: Antec Three Hundred/Versatile Case
Voeding: Corsair 850 Watt

.. Ik dacht dat dit allemaal super goeie stukken waren .. (Andere RAM zit er trouwens al in :lol:)

ShPonGle

Legacy Member
lijken mij ferme amateurs, want ze hebben daar echt op vreemde manier aan diagnose gedaan. ze hadden beter eerst de voeding/graka/mobo/ vervangen, in die volgorde weliswaar, das meest logisch en minst ingrijpend.

als pc echt uitknalt is het niet de ram/harde schijf/cpu normaal gezien. heb je btw zicht op de temperaturen?

nigel555

Legacy Member
Sprantix,

1) de huidige pc winkel waar je nu gaat zou ik niet meer terug gaan ;)
2) inderdaad het is een goede setup
3) over die socket burns enzo dat is nog maar enkel voorgevallen bij de overclockers
4) controleer inderdaad uw temperaturen een (realtemp is ideaal voor intel cpu's)
5) ik hoop dat ze in die pc winkel u nog niets hebben aangerekend want dan zijn het niet enkel idioten maar ook afzetters
6) harelbeke hmm is niet ver van mij ^^ pm me eens welke winkel je gaat :p :p (niet op het forum wil hun naam niet door het slijk halen ofzo :) )

greg89

Legacy Member
Temperaturen had ik een zicht op, en die waren echt wel allemaal rond de 30-40 graden dacht ik.


Edit; Zucht ze moeten er nog naar kijken.. Zal voor ergens volgende week zijn. En we gaan de 3de week in <_<

nigel555

Legacy Member
hmm temperaturen zijn nochtans niet zo erg hoog.

Mja, kzou zeggen slaan met de hamer op de tafel, maar vermoed dat je dit al zult gedaan hebben. Ik hoop dat ze rap iets laten weten. Want dit is geen manier van werken.

greg89

Legacy Member
IK HEB HEM TERUG.

Net win7 64 erop gezet, nu nog drivers & dan een hoopje games. Wish me luck of dat ding vliegt door het raam!.

Ze hebben er trouwens een nieuw moederbord ingestoken, bij gegevensoverdracht viel hij uit. Dus hopelijk nu niet meer!


Moehahaha this is awesomeo! Probleem lijkt eindelijk opgelost <3

svp46

Legacy Member
Sprantix zei:
IK HEB HEM TERUG.

Net win7 64 erop gezet, nu nog drivers & dan een hoopje games. Wish me luck of dat ding vliegt door het raam!.

Ze hebben er trouwens een nieuw moederbord ingestoken, bij gegevensoverdracht viel hij uit. Dus hopelijk nu niet meer!


Moehahaha this is awesomeo! Probleem lijkt eindelijk opgelost <3

Hopelijk blijft het zo, volgens mij waren het daar prutser;)
Ze hebben trouwens toch niets aangerekend?

nigel555

Legacy Member
goed om t ehoren ;)

en ja als ze nog zouden bijrekenen zou het wel heel erg zijn.
Enja moederbord vervangen man man :D hun troubleshooting is niet echt logisch :D

Cerv.Be

Legacy Member
een nieuwe Gene?

Ik zit namelijk met een Maximus Formula III (grote broer van Gene), en toen ik dit bordje kreeg bulkte men setup van de problemen. Kon 7 niet eens installen, uiteindelijk dan wel es gelukt -> blue screens/vastlopen. Na wat research op het internet waren er nog mensen met gelijkaardige problemen, maar nooit iemand die een oplossing had gevonden.

Toen ik zowat alles getest had stond ik op het punt ermee terug te keren naar de winkel. Als laatste inval heb de voltages manueel ingesteld van CPU/Geheugen (én XMP), en het bordje werkt sindsdien prachtig.. Zoals het moet.

FrostByte

Legacy Member
Het eerste wat je dan toch aan denkt is ofwel slecht geheugen of slecht moederbord...

Hallo, prutsers.

greg89

Legacy Member
Yup nieuwe Gene .. Alles werkt echt ubersmooth nu, thank god!

En inderdaad Jef, BF BC2 time :D Jammer dat de beta morgen al over is :( Nuja, is al besteld :).

Rage

Legacy Member
Sprantix zei:
Hmm .. Gisteren er achter geweest.. Er was een probleem met de RAM.. Oké.
VIEL NOG UIT !!! Eerst terwijl ik al mijn drivers van mijn mobo installde (asus instALL) .. derna nog eens tijdens BF BC2 install (en die install duurt zowiezo al niet lang <_<)..

Nog eens superpissed teruggaan.. Blijkbaar zit er nu sinds ik hem eerst ging halen, er al een andere voeding in, nieuwe HD, nieuwe RAM .. Enige wat ze nog kunnen vervangen is processor/graka/mobo..

IK hoop echt dat het het mobo is, is echt om gek van te komen om 5x je PC te halen & iedere keer nog altijd hetzelfde probleem hebt.

Lees ik het goed? hebt ge nu al 2 moederborden gebricked door te flashen van uit een 64bit operating system met een 32bit programma?

ASUSTeK Computer Inc.-Forum- Never Flash BIOS in 64-bit or 32-bit OS! MUST READ!!!!


NIET DOEN GEBRUIK EZ-FLASH VANUIT HET BIOS VOOR GE EEN 3DE MOEDERBORD BRICKED

kan zijn dat ik het verkeerd lees, heb niet alles fatsoenlijk gelezen

EDIT: ah het is al opgelost

greg89

Legacy Member
Mja zelf heb ik het BIOS nooit ge-updatet.. Alleen alle drivers geinstalleerd vanop de cd die bij het moederbord geleverd zijn, en als die al niet 64-bit ondersteunen ..

Hm, jawel 1x het BIOS ge-updatet maar dat was in 32-bit OS.. Had die problemen trouwens al Voor ik het had ge-updatet.

Maar erg bedankt voor de tip, maar normaal flash ik zelf nooit mijn BIOS.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan