Archief - Akelig geluid + restarts

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

clubje

Legacy Member
'Lo iedereen.

Het probleem begon enkele dagen geleden. Ik was gewoon aan het surfen, en plots viel m'n pc uit, en maakte hij een akelig geluid (een soort van hoog 'alarmgeluid' die precies duidelijk maakte dat er iets mis).
Echt een akelig en vrij luid geluid. Enige wat ik kon doen was de stekker uitdoen en weer insteken. De pc startte zonder problemen weer perfect op. Een halfuur later gebeurde het echter opnieuw.

Dan een tweetal dagen geen probs meer gehad. Dan daarstraks starte de pc plots gewoon opnieuw op (dus niet met dat geluid). Na de herstart weer een halfuurtje kunnen werken, dan gebeurde weer het bovenstaande (met het geluid, stekker uitrekken, enz...).

Wat is dit????

Ik ken niet veel van pc's, maar door vaak op fora te lezen weet ik dat het uitvallen en/of restarten van je pc vaak te maken heeft met oververhitting. Maar er zijn veel zaken die dit tegenspreken denk ik: er is niets overclocked, de pc is vrij nieuw, ik speel bijna nooit games, en die keren dat m'n pc heropstartte was toen ik enkel en alleen aan het surfen was, dus ik belastte mijn pc helemaal niet. Als ik dan al eens game (ik game nooit langer dan een kwartier) dan heeft hij geen probs, terwijl toch juist dan de pc warm wordt?
Ik heb al m'n virusscanner laten lopen, adaware, spybot.
Ik ga niet naar 'rare' sites, doe bijna niks anders dan msn en surfen met mijn pc, onderhoud hem goed, enz, en nu dit......

iemand?

alvast bedankt
grtz
clubje

specs:
-AMD XP 2800+, Barton Core 333MHz FSB Boxed with cooler
-ABIT AN7 µGuru
-TWINMOS DDR 2x 256MB=512 400Mhz PC3200
-AOPEN QF50C Midi Black 300W
-SAPPHIRE Radeon 9800 PRO 128Mb DDR & TV-out & DVI
-MAXTOR 80GB 8MB SATA (7200/150) 6Y080M0
-ENERMAX 80mm case fan met regelbare snelheid
-Windows XP Home

Unnamed

Legacy Member
Beste gok: Je harddisk is aan het sterven... Ik zou snel alles dat belangerijk is backupen, en misschien zelfs een nieuwe kopen.

Ik heb dit ook voorgehad, met een vrij nieuwe HD. Ik weet niet waardoor het komt, maar het gebeurt gewoon. Het maakt zo een krijsend geluid, en dan hangt je pc vast.

Ъ®K §K¥

Legacy Member
kijk ook eens of de stekker van je hardeschijf nog goed zit
khad ongeveer hetzelfde probleem en het lag daaraan :)

clubje

Legacy Member
Nu staat de pc al 3 u aan en geen prob. Maar gegarandeerd dat het plots zal gebeuren, ofwel morgen ofzo na een half uur. Weird prob.
Ik kan de pc nu niet openvijzen, zit op kot en heb geen schroevendraaier, volgende week dan.

thx
iemand nog andere mogelijkheden?

$anka

Legacy Member
clubje zei:
Ik kan de pc nu niet openvijzen, zit op kot en heb geen schroevendraaier, volgende week dan.

thx
iemand nog andere mogelijkheden?

ja, een mes/schaar/... nemen, daar krijgde die vijskes ook wel mee open :rofl:

clubje

Legacy Member
Heb ik gedaan, maar het kan nog altijd zijn dat de scanners die ik gebruik het virus niet ziet.

Exit

Legacy Member
scan dan met andere online scanners als ge den uwe nie vertrouwd :sleep:

clubje

Legacy Member
Thx alvast

de gegevens zal ik back-uppen.
Online scans zeggen ook niks over virussen.

Spyders

Legacy Member
clubje zei:
Ik heb nog een vraagje, zou het kunnen een virus zijn?


die kans is te klein.

Misschien is het uw moederbord wel dat piept. Moet ge is kijken in het boekje wat die biepcode wilt zeggen. Als het geen moederbord geluid is, zou ik em openvijzen, en alles is opnieuw aanduwen, zien da alles tegoei insteekt. Voor de rest kunt ge altijd linux installeren, die maakt altijd logs aan als uwe pc crasht ;) Dan weet ge het onmiddellijk ;) Nuja wie gebruikt da brolsysteem ook :d

Me Boss You Not

Legacy Member
Don't bother to go see a horror-flick, just buy an inferior PC! ;)

Azaron

Legacy Member
Om die overhitting echt te kunnen uitsluiten, misschien eens een temperatuursmonitor installeren? Vanaf hij begint te reclameren kun je direct zien of dat er iets mee te maken heeft.
Ik heb hier in elk geval ook last gehad met oververhitting (weliswaar met zeer lichte overclock) en toen kreeg ik ook zo'n alarm dat je zeker niet kon negeren, maar dit was omdat de cpu-fan af en toe haperde. Na die even gesmeerd te hebben liep alles weer vlotjes.

In het Overclocking forum vind je ergens in een sticky in elk geval wel zo'n temperatuursmonitors.

Racemaniac

Legacy Member
idd, is wss mobo da biept, mogelijk overhitting of zo (heb al HD falen meegemaakt, alleszins geen gebiep gehoord...)
check handleiding van mobo eens of er nix staat over de biep signalen...

Rikkie

Legacy Member
Is zeker oververhitting, allé waarschijnlijk is em niet echt overhit, maar ligt het aan een slechte temperatuuraflezing. Dat is blijkbaar een ziekte bij uw moederbord.

Ik heb het ook voorgehad met iemand bij ons op het werk, PC werd ineengestoken door winkel in Turnhout en binnen de 2 dagen begon die te piepen ==> ik bel naar die winkel, ze vragen: welk moederbord zit erin? ikke:AN7 zij weer: da is een ziekte van die moederbordjes: lezen temp verkeerd af.


Ge moet dus gewoon in uwen BIOS de alarmtemperatuur ne graad of 10 verhogen. Ik ben er vrij zeker van dat het daaraan zal liggen.

Greetz, Rikkie

Skeddie

Legacy Member
Werken al je ventilators ook nog?

Mocht het nog niet afstaan, zet dan af dat windows reboot bij errors, dan krijg je een foutcode te zien: Start-->Config-->Systeem-->tabblad Geavanceerd-->Opstart- en herstelinstellingen-->unmark "De computer automatisch opnieuw opstarten"

clubje

Legacy Member
Bedankt voor die laatste reacties

deze avond wil hij zelfs helemaal niet meer opstarten (dat geluid komt er al van in het begin) dus ik kan de dingen die jullie zeggen niet uitvoeren. Ik wordt er gek van.
Als het zo blijft haal ik een pc-repareur erbij.

Skeddie

Legacy Member
Tot waar geraak je in het boot-proces?
Gebeurt het soms dat hij helemaal geen HD kan vinden?
If so--> HD kaput.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan