Archief - Akelig geluid + restarts

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

clubje

Legacy Member
Kijk nu wil hij weer heropstarten (maar ik wist nie op wat ik moest duwen op min bios te geraken :d iemand?) ma hij zal vast weer uitvallen straks. :s

clubje

Legacy Member
Soms geraakt hij echt nergens, ik duw op de knop en direct dat geluid.
In het boekje van mijn moederbord heb ik al eens gekeken maar niets gevonden.

Skeddie

Legacy Member
Op DEL of F10 of een andere toets die in het begin wordt aangeduid.
Zet dan nu direct eens die 'reboot bij error' af.

clubje

Legacy Member
Da heb ik ondertussen gedaan.
Wat zal het effect hiervan zijn?

En als dat moederbord slecht temperatuur detecteert, waarom zetten de installateurs die optie in bios dan niet direct goed?

Skeddie

Legacy Member
Mogelijks krijg je nu een foutmelding te zien, als je je pc weer aan krijgt natuurlijk.
Probeer anders eens met een bootdisk op te starten (haal er 1 van www.bootdisk.com) en doe een chkdsk. Als hij veel fouten vindt met bestanden die rare namen hebben, is je HD zo goed als dood. Als het zo niet is, ligt het dus aan iets anders.
Al gekeken of alle fans draaien en goed marcheren? Alle kabels enzo herbekeken zoals anderen voorstelden. Ook in die BIOS blijven proberen geraken, en die temp hoger zetten.
Waarom die installateurs dat niet doen... zullen eht zelf misschien niet weten.

clubje

Legacy Member
Skeddie zei:
Mogelijks krijg je nu een foutmelding te zien, als je je pc weer aan krijgt natuurlijk.
Probeer anders eens met een bootdisk op te starten (haal er 1 van www.bootdisk.com) en doe een chkdsk. Als hij veel fouten vindt met bestanden die rare namen hebben, is je HD zo goed als dood. Als het zo niet is, ligt het dus aan iets anders.
Al gekeken of alle fans draaien en goed marcheren? Alle kabels enzo herbekeken zoals anderen voorstelden. Ook in die BIOS blijven proberen geraken, en die temp hoger zetten.
Waarom die installateurs dat niet doen... zullen eht zelf misschien niet weten.

Ja die fans en ventilators...hoe controleer ik of die werken?
Ik ben een leek, ik zou ineens nog niet weten wat de fans zijn als ik mijn pc opendoe?

clubje

Legacy Member
Verdomme ik geraak echt niet in bios, heb al op alles geduwd.
Dat ga zo rap :confused:
Heb in de vlucht iets gezien van 'tab' en 'del', kheb daar al meermaals op geduwd, gebeurt niks...
En ook op f10, enz...

clubje

Legacy Member
Het is me dan uiteindelijk gelukt.

Bij 'health status' kon ik kiezen 'monitoring temperature'.
Daar stond 'pc shutdown' disabled
En bij 'alarm temperature' stond er 75 graden Celcius. 'Kheb da verhoogd naar 90.

Ik zal zien wat het geeft...

Skeddie

Legacy Member
PC opendoen, en kijken of alle fans draaien, er zou een fan moeten zitten op je mobo, op je graka en nog eens een grote voor je power (maar die zal wel werken).
Om te kijken of ze werken: als je ze ziet draaien, plaats er ook je hand eens voor, je zou beweging moeten voelen.

Doe zeker eens een scandisk, en als je eens in windows geraakt, zou voorstellen van belangrijke gegevens te backuppen...
Heb je de mogelijkheid trouwens niet om de HD ergens anders te steken?

fast_bunny

Legacy Member
pfff da kan vanalles zijn. als ik het zo lees is het een hardware problem en geen software. dan kan het bv:
de voeding zijn die het aan het begeven is
het geheugen
de harde schijf
ik heb dat allemaal in reserve en vervang dan tot ik het defecte onderdeel gevonden heb.

Exit

Legacy Member
90° is wa veel, best op 80-85zetten, 90 is bij de eerste XP's de dietemp, bij de recentere i dat 85° ...

Mediamonk

Legacy Member
Het kan vanalles zijn :

-Memory latje dat stuk is (dan piept de pc zelfs soms vanaf je start)Vervang eens je memory.

-Temperatuur (Als hij direct piept bij een koude start dan is het iets anders)

-Check of het moederbord zelf niet de geest aant geven is.. en check je boekje van je moederbord om uit te zoeken welke error die piep is (in de meeste boekjes staat dat)
-1 van je ventilators die niet werkt of amper... (dat kan je checken door je case even open te doen)

-en idd de voeding :/

Als je echt niets ervan kent kan je de pc beter even binnenbrengen bij je pc-boer (of hoe ze dat ook noemen) zeker als je nog garantie hebt .

Niet :
-Harde schijf.. want daarvoor geeft een moederbord geen melding en dat hoor je aan de schijf zelf . ofwel geeft hij bij opstart dat al aan : hardisk faillure of herkent gewoon geen schijf .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan