Archief - Anti virus etc ;D

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BoneCrusher@

Legacy Member
Heeh ;D

ik ben momenteel vanalles aant opzoeke vo mijn nieuwe pc, ( ik wil er wel een deftig bakske van make... nie een van hier 800€ steekt er wa in en op en laat et goe zijn )

( hardware post ook eens bekijken ! klik hier eens )

uhm ...

ik ben dus opzoek naar een goeie anti virus / spyware en diejen bataclam

dus wat heb ik dus nodig
- volledige bescherming van pc
- backup progs
- en nog van die dingen
- redelijke prijs

voor anti virusen en spyware denk ik dat de volgende de beste zijn

-Bitdefender 1 pc versie 2010 2jaar ( total protection ) ( denk dat dit het beste is )
-Pande 1pc versie 2010 2jaar ( global protection)
-NOD32 1pc versie 2010 2jaar ( smart security 4)


ik denk dat bitdefender het beste is ( redelijke prijs en toch n°1 op reviews )

uhm voor backups te pakke ik denk dat ik daar niet speciaal een apart prog moet voor moet kopen ( dit is ook voor de boekhouding van de bakkerij.... )

Exit

Legacy Member
meerdere virusscanners => veel kans dat uw pc vastloop bij booten!

redelijke prijs:
avg, ... free
malwarebytes, lavasoft adaware, ... free
comodo firewall ofzo free (dacht ik)

die poll is er om voornamelijk dit soorts topics te verminderen
elke week komt er 1 met wat is de beste scanner, welke raad men aan, ...
nu dus weer zo'n topic ...
iedereen zal uiteraard kiezen wat ze gebruiken
zou maar raar zijn om te stemmen op x terwijl ge zelf y gebruikt hé ....
als men dat gebruikt dan is men daar content van hé.
ook geeft dat een overzicht voor iemand die eens die verschillende wilt testen (om een overzicht te hebben van alle scanners en wie ze gebruiken)

betaalde zijn niet speciaal beter dan gratis versies.

persoonlijk:
panda niet, is zwaar belastend voor pc (tenzij ze eens een goeie gemaakt hebben, meestal als ik dat op pc tegen kwam gaf dat net het probleem)
nod32, nog niet zelf getest maar is wel een van de betere
bitdefender, ook niet echt over te spreken.

zelf heb ik geen virusscanner staan.
virusjes vang ik zelf wel.


zonealarm als firewall hier.


op pc's die ik nakijk/herstel zet ik avg free en malwarebytes met de windows firewall.
lees de comments van de poll eens door met de uitleg van de persoon of ze er content van zijn enzo.

Yank

Legacy Member
BoneCrusher@ zei:
die enquete heb ik al gezien ... en daar is niets speciaals aan ...
de meeste klikken wat ze hebben en niet wat het beste is

de meeste hebben maar1 virusscanner etc etc

aan die poll ben je niets van informatie ....

en er zijn nog andere dingen dus de volgende keer eerst lezen en dan posten

dank u
de vraag is dan ook wat ze gebruiken...
soit, ik zie niet meteen het nut in om een betalende antivirus te nemen als er genoeg gratis versies zijn die even goed werken.

als je die thread wat gelezen had, zou je ook de link naar av-comparatives gevonden hebben, als je daar eens een paar rapporten leest, kun je wel een goede keuze maken lijkt me.

qua interface moet je natuurlijk zelf weten wat je zelf ligt.

zoals Exit: zelf geen virusscanners (files waar ik aan twijfel laat ik vlug eens via een online scanner onderzoeken), maar voor andere mensen neem ik meestal avast of avg. nod32 al paar keer mee gewerkt, enkel de antivirus vind ik wel goed, maar de hele suite vind ik wat ambetant in gebruik.

Feignasse

Legacy Member
Ik zou gewoon een goede gratis antivirusoplossing zoeken. Antivir is echt wel een goed programma, zie AV-Comparatives - Independent Tests of Anti-Virus Software - Welcome to AV-Comparatives.org

Firewall: Free Firewall - Download the Best Firewall Protection and Anti-Virus Scan Software from Comodo

Verdere beveiliging:
- gebruik firefox als browser
- immunize de browser met SpyBot search & destroy
- gebruik SpyBot en Malwarebytes' antimalware voor occasionele malwarescans
- hou alles up to date! (windows, firefox, java, andere programma's)
- gebruik uw gezond verstand

Het enige waar ik voor zou betalen is goede back-upsoftware, nl Acronis True Image.

BoneCrusher@

Legacy Member
ik denk dat symtec het beste is ... het vangt de meeste virussen en het is dan ook nog snel

is dit ook snel genoeg als je games speelt ??




Ulixes zei:
Ik zou gewoon een goede gratis antivirusoplossing zoeken. Antivir is echt wel een goed programma, zie AV-Comparatives - Independent Tests of Anti-Virus Software - Welcome to AV-Comparatives.org

Firewall: Free Firewall - Download the Best Firewall Protection and Anti-Virus Scan Software from Comodo

Verdere beveiliging:
- gebruik firefox als browser
- immunize de browser met SpyBot search & destroy
- gebruik SpyBot en Malwarebytes' antimalware voor occasionele malwarescans
- hou alles up to date! (windows, firefox, java, andere programma's)
- gebruik uw gezond verstand

Het enige waar ik voor zou betalen is goede back-upsoftware, nl Acronis True Image.

Slaxz

Legacy Member
BoneCrusher@ zei:
ik denk dat symtec het beste is ... het vangt de meeste virussen en het is dan ook nog snel

is dit ook snel genoeg als je games speelt ??

Waarom kom je het hier vragen als je absoluut nie luistert naar wat ze u hier aanraden?

Frado2005

Legacy Member
omdat em dan nog es een foute ;D kan posten? AV is overrated, als ge wat oplet tijdens het surfen hebt ge dat niet nodig. Ik gebruik dat al jaren nemeer

RpR

Legacy Member
frado2005 zei:
omdat em dan nog es een foute ;D kan posten? AV is overrated, als ge wat oplet tijdens het surfen hebt ge dat niet nodig. Ik gebruik dat al jaren nemeer

Je kan veel voorkomen met gezond verstand maar ik heb zelf reeds websites van bedrijven besmet gezien...

SpeedFreak.be

Legacy Member
Zucht ik heb op het moment Ms security essentials lopen en dat marcheert goed en even over Norton en cohorten waarom betalen als een gratis virusscanner (bewezen) vaak net zo goed is.

Feignasse

Legacy Member
Zonder antivirus werken vind ik inderdaad geen goed idee. Gezond verstand doet veel, maar wat extra beveiliging is in deze tijden mooi meegenomen. Van een lichte virusscanner merk je niets op een normaal systeem.

BoneCrusher@

Legacy Member
Xer0x zei:
Waarom kom je het hier vragen als je absoluut nie luistert naar wat ze u hier aanraden?

ik luister wel naar wat ze aanraden want anders heb ik niet eens tot die conclusie gekomen .... want zonder ulixes zijn post had ik die site niet gezien ...

frado2005 zei:
omdat em dan nog es een foute ;D kan posten? AV is overrated, als ge wat oplet tijdens het surfen hebt ge dat niet nodig. Ik gebruik dat al jaren nemeer

av is dat zo overrated? oke als ge oplet ik let ook op .. maar soms zie je ook niet alles... en niet altijd is de aandacht even goed :P

johan tb zei:
Zucht ik heb op het moment Ms security essentials lopen en dat marcheert goed en even over Norton en cohorten waarom betalen als een gratis virusscanner (bewezen) vaak net zo goed is.

kweenie ... ik denk dat dat beter was ... maar als dat echt zo goed werkt dan denk ik dat ik dan beter een gratis zou nemen ... zoals avast? of avira ?

.. nog eens een goeie gratis zoeken .......

thnx for comments, nog goeie ideeën voor backup systeem ?

TrOJAN

Legacy Member
1) antivirus: ga voor malwarebyte antivirus, gratis! met gratis virusdefenitons update
de volledige functionaliteit van de volledige versie, maar zonder 'live scan' --> om de x aantal weken dus zelf eens scannen ;-)
2) backup --> normaal gezien is dit ingebouwd in windows? anders gebruik je norton ghost, wel een erg 'zwaar' programma dat veel cpu vereist, je kan het ook niet 'uitschakelen' maar werkt wel echt perfect en voor een redelijke prijs :)
3) 'nog van die programma's'? --> daar weet ik niet veel op, maar google eens :P

grtz

skatemania

Legacy Member
De beste betalende software was G-Data stond in Test aankoop van dit jaar denk ik :)

SpeedFreak.be

Legacy Member
skatemania zei:
De beste betalende software was G-Data stond in Test aankoop van dit jaar denk ik :)

Heb ik gehad heeft 2 dagen op mijn laptop gestaan: dat spul was zo ongelooflijk bemoeizuchtig.. nooit weer

BoneCrusher@

Legacy Member
skatemania zei:
De beste betalende software was G-Data stond in Test aankoop van dit jaar denk ik :)

ik zag het op die vergelijkingen van anti virs

het was een van de traagste/slechtste

TrOJAN

Legacy Member
skatemania zei:
De beste betalende software was G-Data stond in Test aankoop van dit jaar denk ik :)

heb ik ook gelezen, maar het was vooral de prijs die erg laag was, maar de software op zich was maar matig hoor:wtf:

ga voor NOD32 of Malwarebyte Antivirus :)

MorGo7h

Legacy Member
alst voor een gamemachine is of een machine die moet renderen ofzo dan zouk nod32 pakken. Die vertraagt blijkbaar minst uw systeem.
Ik heb zelf bitdefender gehad. Opt eerste zicht niks op aant te merken maar tot deze week begon internet raar te doen. Ik las dezelfde problemen bij andere mensen en een hoop ervan hadden ook bitdefender. Ik heb daarnet bitdefender van mijn pc gesmeten en voorlopig gaat internet nog goed. Ik hoop dat het bitdefender was want anders zalt formatje worden. Nergens vind ik er een oplossing voor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan