Archief - Format + install XP => Ethernet? => geluid?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Eerst heb ik mijn pc geformatteerd, om dan nadien XP te installeren. Als ik er dan een Ethernet kabel insteek, dan moet ik toch gewoon op het internet kunnen right? Met mijn ADSL wireless modem is niets verkeerd, alles werkt top.

Ik heb dus gewoon een kabel van mijn ADSL hub naar mijn pc... Echter, ik geraak niet online via kabel... Zou nochtans moeten werken correct?

RpR

Legacy Member
Webber zei:
Eerst heb ik mijn pc geformatteerd, om dan nadien XP te installeren. Als ik er dan een Ethernet kabel insteek, dan moet ik toch gewoon op het internet kunnen right? Met mijn ADSL wireless modem is niets verkeerd, alles werkt top.

Ik heb dus gewoon een kabel van mijn ADSL hub naar mijn pc... Echter, ik geraak niet online via kabel... Zou nochtans moeten werken correct?

Logisch dat het niet werkt als hij geen driver heeft voor uw netwerkkaart.
Eerst drivers herinstalleren.

Exit

Legacy Member
inderdaad, het werkt zoals ge zegt MAAR dan gaat ge ervan uit dat xp de driver van uw netwerkkaart autom heeft gevonden.
is dit niet zo (en die kans is groot) dan moet ge dus eerst driver daarvoor (als voor wrs audio, video, ....) eerst installeren.

Dubbelpunt

Legacy Member
en waar vind ik die drivers voor mijn netwerkkaartje? :eek:
wss krijg ik nu een vraag: welke netwerkkaart heb je? => wel, geen idee, hoe kom ik dit te weten?

RpR

Legacy Member
Is het een merk pc?
JA -> drivers via merk website afhalen
Nee -> Zou het moederbord type op als het een onboard kaart is. Met dat type naar de website van de fabrikant gaan en daar downloaden.

Dubbelpunt

Legacy Member
kan ik dit niet te weten komen via cmd? of via apparaatbeheer?

Exit

Legacy Member
apparaatbeheer kan het maar melden als ie de drivers heeft.

veel kans dat het een onboard kaartje is
download cpu-z en check welk typenr uw moederbord (mainboard) is en ga naar site van fabrikant, download daar de lan driver en installeer die op die pc en voila, internet zal werken

bij app beheer zullen wel meerdere vraagtekens staan (waaronder dus netwerk)

Dubbelpunt

Legacy Member
idd daar zie ik die vraagtekens, ik ga dat programma nu downloaden zé! en dan op USB plaatsen ofzo aangezien ik thuis geen internet heb :p

Dubbelpunt

Legacy Member
gewoon kijken wat er staat in de TAB van mainboard - subTab Motherboard?

Exit

Legacy Member
tabblad mainboard en dan bij manufacturer (naar de site van die fabrikant gaan)
en dan model = typenummer van moederbord

of ge zet beide gegevens hier

Dubbelpunt

Legacy Member
Oké, het is blijkbaar van MicroStar International en het model is MS-7235...
Als ik een search doe, kom ik bij downloads op een pagina met 4 opties:


G965 Neo2
P965 Neo
P965 Neo-F V2
P965 Neo2

met allemaal de opties: Bios Driver Utiliy Manual


en nu? hoe weet ik welke ik heb?

Dubbelpunt

Legacy Member
Sorry maar wat moet ik precies doen? Er zit 1 exe file in. Heb dat geïnstalleerd maar kan nog steeds niet op het internet...

Exit

Legacy Member
die exe is enkel een programma, geen driver (utility)
ge moet de 2de map gebruiken.
open app beheer - selecteer de netwerkkaart (het juiste geel vraagteken)
kies update driver, kies handmatig en blader naar de juiste map
pci\winxp\
daar zal windows de jusite driver vinden en die installeren, nu kunt ge op internet (om alle andere vraagtekens ook weg te werken)

Dubbelpunt

Legacy Member
Mijn geluid werkt niet meer na een format C. Wat kan ik nu doen? Waarschijnlijk zelfde verhaal: drivers downloaden... Maar hoe weet ik welke drivers ik moet downloaden? Ik vind geen enkele doos / cdrom terug ivm mijn externe speakers. Ik zie op die boxen staan: case master :eek:

meer informatie kan ik voorlopig niet geven, is er een manier?


na het installeren van de audio drivers vanop de website van MSI lukt het nog steeds niet, volgens mij heb ik de drivers nodig voor die externe speakers, maar ja...

Exit

Legacy Member
zelfde verhaal ja
zoals in de topic al gezegd = ALLE drivers ophalen zodat ALLE vraagtekens in app bheer weg zijn

zelfde verhaal => site van msi en daar de geluidskaart drivers ophalen, zelfde plaats als de netwerk drivers.

TOPICS samen gevoegd.

externe speakers (boxen) hebben GEEN drivers.


dus:
http://download1.msi.com/files/downloads/dvr_exe/realtek_hd_all_mb.zip

en neem vga ook maar al:
http://download1.msi.com/files/downloads/dvr_exe/Intel_G33_SVGA_XP_MB.zip

en chipset:
http://download1.msi.com/files/downloads/dvr_exe/Vista_All_OS_Intel_INF_MB.zip


geluidskaart is normaal voldoende voor setup uit te voeren
(eventueel herstarten of in app bheer eens het juiste vragenteken driver updaten en laten autom zoeken)

Dubbelpunt

Legacy Member
die geluidskaart drivers... als ik dat download, dat is een .zip, bij het uitpakken is er een setup.exe te zien... die installeer ik... reboot ... => nog steeds geen enkel geluid :confused:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan