Archief - format+windows reinstall

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tHeBlUeHuLk

Legacy Member
wil format doen
kan windows maar 3 keer herinstallen, dit is 4e format
heb ergens iets gelezen over bestandje uit windows map dat je kan trugzetten als pc is geformatteerd en waardoor je kan blijven updaten, je moet niet meer registeren (gaat alleen op de pc waar het bestandje opstond)
vraag: WAT IS NAAM VAN BESTANDJE?
weet dat het bestaat en dat het gaat
hellep --> :help:

dank u

Hyperke

Legacy Member
jaja , meer dan 3 keer is niet echt legaal he maat , kijk, da probleem hebben de meeste mensen , maar ik zal u helpen
(ik heb een lange arm ;) )

dus als oplossing vo u probleem
de naam zal ik later geven , maar je hebt iets nodig dat je niet altijd moet rebooten, tijdens games mag het niet crachen, stabiliteit , gebruiksvriendelijk , easy-to-setup , easy-to-install , ....
Deze zaken verwacht je toch he ? wel dan moet ge hier de nodige bestanden downloaden

Als je nog hulp wilt, don't hesitate to ask

Exit

Legacy Member
ge kunt blijven activeren, maar dan via telefonneke te doen ,anders googlen

gebruik zelf geen xp (zo'n brol)

nTFs

Legacy Member
Exit zei:
ge kunt blijven activeren, maar dan via telefonneke te doen ,anders googlen

gebruik zelf geen xp (zo'n brol)

Uitspraak van de week.
XP is brol.
Zeg dat Exit het gezegd heeft.

Exit

Legacy Member
tuurlijk dat, ik en XP komen totaal nie overeen ... geen 2sec uit te houden in XP, of ik erger me of XP raakt in de probs ... :crazy:

Exit

Legacy Member
2k, en 98 gaan perfect ... maar die XP ... is ramparia ... over het algemeen veel last die op netwerk enzo te krijgen, dommen XP zet altijd zelf z'n instell ...

geef mij nen 2k, 9x en zet die zonder problemen op netwerk enzo ...

zitten paar ergernissen is XP en da steekt al tegen om er nog maar te WILLENJ mee werken ... enfin, elk z'n goest, salut en da kost

nTFs

Legacy Member
XP is nochtans perfect te tweaken zodat het optimaal bolt, net als Win2k.
Ik vermeld 98 niet omdat dit verre van een stabiel besturingssysteem is maar zoals je zegt ieder zijn goesting.

Exit

Legacy Member
ik weet goed dat xp te tweaken is en dat doe ik ook, maar zaken zoals bvb snel DEL en ENTER na elkaar levert altijd eerst ENTER en pas DAN DEL op, dus xp lapt de regel van 1st ingedrukt en uitvoeren aan z'n laars ...

Hyperke

Legacy Member
na een bepaalde tijd van ontgoocheling , teleurstelling en zenuwinzinking moet het wel

Exit

Legacy Member
Hyperke zei:
na een bepaalde tijd van ontgoocheling , teleurstelling en zenuwinzinking moet het wel

het linux ook staan hoor, wa aan het leren en het bevalt me wel, maar verkies nog liever 2K ...

Bubbling Zombie

Legacy Member
Hyperke zei:
na een bepaalde tijd van ontgoocheling , teleurstelling en zenuwinzinking moet het wel

hell, ge ga me nie wijsmaken da ge slim genoeg zij voor linux mor te stoem voor windows é :p

tHeBlUeHuLk

Legacy Member
ja alstublieft wel, da bestandje staat ergens en ik heb het liefst nodig :)
het hele gezin klommelt op deze pc en dan is een format om de twee maanden nodig...
en dan moet die steeds worden geactiveerd...
en blijkbaar heeft bill dat niet graag :(

cram

Legacy Member
Om te voorkomen dat je Windows XP weer moet activeren als je het OS opnieuw op dezelfde hardware installeert, kun je de activatiestatus backuppen en vervolgens terugzetten nadat je het OS hebt geïnstalleerd. Om de activatiestatus te backuppen, bewaar je het wpa.dbl bestand op een diskette. ( dit bestand staat in de map Windows\system32.)

Nadat je het OS opnieuw hebt geïnstalleerd, volg je de volgende stappen:

1 Start Windows XP op.
2 Open de map Windows\system32
3 Hernoem wpa.dbl naar wpa.noact
4 kopieer het opgeslagen wpa.dbl-bestand naar de system32 map
5 Herstart het systeem

Deze procedure is geen hack om activatie te voorkomen en zal alleen werken op een hardwareconfiguratie die je al eerder hebt geactiveerd.

EN WAAROM ZO DIKWIJLS FORMATTEN?
ZORG ER GEWOON VOOR DAT JE GEZIN JE PC IN ERE HOUD.
WAT DOEN JULLIE DAN MET DIE PC EEN HOOP ROMMEL ER OP ZETTEN?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan