Archief - Poorten B-box 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JorisL

Legacy Member
hallo,
een vriend van me heeft wow gedownload maar kan het niet spelen omdat zijn poorten worden geblokkeerd door Belgacom. Het gaat hier om de poorten: 23,80 en 443. Hij heeft al gebeld naar Belgacom maar daar zeiden ze gewoon dat ze geblokkeerd waren en verder niets. Natuurlijk wilt hij nu wow spelen, maar dat gaat dus niet. Hij heeft een B-Box 2 en wat moet hij doen?

greetz

Yank

Legacy Member
'k Ben er 99.99% zeker van dat WoW zeker geen poort 23, 80 of 443 nodig heeft. Die zijn namelijk bedoeld voor respectievelijk Telnet, HTTP en HTTPS.
Beschrijf eens echt wat het probleem is.

Moesten die poorten nodig zijn voor WoW zou trouwens niemand met Telenet WoW kunnen spelen, alle poorten onder de 1024 worden daar namelijk geblokkeerd.

Exit

Legacy Member
yip, dat zijn geen poorten voor een game.
die poorten zitten wel dicht voor 'veiligheid'

JorisL

Legacy Member
ja ik weet het. belgacom zei dat ze die poorten hebben toegedaan omdat er gevaar was voor hackers... maar nu kan die gast geen wow meer spelen en hij is niet de enigste speler die deze problemen ondervindt. ik vond het ook al raar dat het die poorten waren en ik wist zelf geen oplossing en daarom dat ik uiteindelijk het hier gepost heb.

Exit

Legacy Member
over die hackers ...
er zitten 'fouten' in hun b-box'en (firmware) zodat de logins simpel uit te lezen zijn (lokaal en via internet), dat gaat via de http poort (80)

ShPonGle

Legacy Member
het is het standaard belgacom b-box paswoord dacht ik dat men kon uitlezen. daarom hebben ze eind vorig jaar als workaround gewoon die poortjes dicht gezet. maar daar heeft dit wow probleem natuurlijk niks mee te zien, heb dit spel ook paar maand gespeeld en dat was een andere port range die open moest. google is ya friend.

Exit

Legacy Member
ja en neen, niet standaard, maar ELK pw.
de hmtl pagina in hun boxen zijn niet gencrypteerd, is gewoon via de bron van de html pagina te lezen.

cram

Legacy Member
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal

1.Daar inschrijven.
2.Dan naar tab mijn internet gaan.
3.Klik op Mijn opties.
4.Naast Technisch profiel zul je het volgende zien staan
Uw huidig technisch profiel: Normal
De inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geblokkeerd.
5.Klik op aanpassen en zet dan een bolletje bij basic de voorwaarden aanvinken en dan bevestigen.
6.Zorg ook dat die poorten in je router en firewall open staan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan