exo
Legacy Member
Hellow!
ik post het hier maar omdat ik vrij wel zeker ben dat het geen hardware probleem meer is.
nu mijn probleem is dus het volgende:
systemen:
D-Link 614+ router
Gewone PC
Target Visionary Laptop
Acer TM Laptop
Ik heb een router geinstalleerd en daarop mijn gewone PC aangesloten.
(router met modem verbonden en pc aan routerpoort gehangen)
De Target Laptop heb ik vorig jaar aangeschaft eveneens met de router en hiervoor heb ik een netwerk kaart gekocht die ik in een zijgleuf van de router heb gestoken.
http://www.dlink.com/products/?pid=23 Zo eentje dus
Na de installatie CD-ROM te hebben geinstalleerd werkte deze perfect. Tot op heden nog altijd.
vrijdag 24/12 ben ik een Acer TM 8002 gaan halen waar normaal gezien een draadloos netwerk ingebouwd zit.
http://www.acer.be/acereuro/page4.d...GroupCtxParam=0&dctx1=2&ctx1=BE&crc=546392031
deze dus...
Nu normaal kan je het draadloos internet activeren door op een simpel knopje te drukken en dan geeft hij ook het volgende weer "Draadloze verbinding toegestaan", druk je er nogmaals op dan geeft hij logischerwijs "Draadloze verbinding opgeheven" weer.
Nu mijn probleem is dat ik hem maar niet op het internet krijg.
Hij ontvangt pakketten maar verzend er meestal geen...
af en toe verzend hij er dan weer is wel maar ik merk toch op dat het erg lage cijfers zijn dat hij verzend en ontvangt en dat het allemaal vrij traag gaat...
Nu gisteren vroeg ik raad aan een kennis die me zei om eens het volgende te doen:
start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig
daar zie je dan normaal 3 dingen:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP Adres: hier kreeg ik mijn IP Adres te zien (169.254.121.19)
Subnet-Masker: hier kreeg ik dan de cijfers 255.255.0.0
Standaardgetaway: hier kreeg ik dan weer niets te zien
Hij zei me dat ik geen IP Adres had...
Ik vind het nogal vrij irritant dit probleem in het algemeen en aangezien mijn kennis over laptop's in het algemeen echter zeer beperkt is zou ik willen vragen of iemand me hier toch wel meer uitleg over kan verschaffen?
als het mogelijk is mag je me altijd ff op msn toevoegen en achteraf natuurlijk weer verwijderen, maar ik neem aan dat zoiets toch iets gemakkelijker praat dan via het forum
[email protected]
Degene die me hiermee helpt is echt mijne nieuwe god want amai ksnap er niks meer van

ik post het hier maar omdat ik vrij wel zeker ben dat het geen hardware probleem meer is.
nu mijn probleem is dus het volgende:
systemen:
D-Link 614+ router
Gewone PC
Target Visionary Laptop
Acer TM Laptop
Ik heb een router geinstalleerd en daarop mijn gewone PC aangesloten.
(router met modem verbonden en pc aan routerpoort gehangen)
De Target Laptop heb ik vorig jaar aangeschaft eveneens met de router en hiervoor heb ik een netwerk kaart gekocht die ik in een zijgleuf van de router heb gestoken.
http://www.dlink.com/products/?pid=23 Zo eentje dus
Na de installatie CD-ROM te hebben geinstalleerd werkte deze perfect. Tot op heden nog altijd.
vrijdag 24/12 ben ik een Acer TM 8002 gaan halen waar normaal gezien een draadloos netwerk ingebouwd zit.
http://www.acer.be/acereuro/page4.d...GroupCtxParam=0&dctx1=2&ctx1=BE&crc=546392031
deze dus...
Nu normaal kan je het draadloos internet activeren door op een simpel knopje te drukken en dan geeft hij ook het volgende weer "Draadloze verbinding toegestaan", druk je er nogmaals op dan geeft hij logischerwijs "Draadloze verbinding opgeheven" weer.
Nu mijn probleem is dat ik hem maar niet op het internet krijg.
Hij ontvangt pakketten maar verzend er meestal geen...
af en toe verzend hij er dan weer is wel maar ik merk toch op dat het erg lage cijfers zijn dat hij verzend en ontvangt en dat het allemaal vrij traag gaat...
Nu gisteren vroeg ik raad aan een kennis die me zei om eens het volgende te doen:
start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig
daar zie je dan normaal 3 dingen:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP Adres: hier kreeg ik mijn IP Adres te zien (169.254.121.19)
Subnet-Masker: hier kreeg ik dan de cijfers 255.255.0.0
Standaardgetaway: hier kreeg ik dan weer niets te zien
Hij zei me dat ik geen IP Adres had...
Ik vind het nogal vrij irritant dit probleem in het algemeen en aangezien mijn kennis over laptop's in het algemeen echter zeer beperkt is zou ik willen vragen of iemand me hier toch wel meer uitleg over kan verschaffen?
als het mogelijk is mag je me altijd ff op msn toevoegen en achteraf natuurlijk weer verwijderen, maar ik neem aan dat zoiets toch iets gemakkelijker praat dan via het forum

[email protected]
Degene die me hiermee helpt is echt mijne nieuwe god want amai ksnap er niks meer van
