Archief - Probleempje met draadloos Internet ( Ingebouwd )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exo

Legacy Member
Hellow!

ik post het hier maar omdat ik vrij wel zeker ben dat het geen hardware probleem meer is.
nu mijn probleem is dus het volgende:

systemen:

D-Link 614+ router
Gewone PC
Target Visionary Laptop
Acer TM Laptop

Ik heb een router geinstalleerd en daarop mijn gewone PC aangesloten.
(router met modem verbonden en pc aan routerpoort gehangen)

De Target Laptop heb ik vorig jaar aangeschaft eveneens met de router en hiervoor heb ik een netwerk kaart gekocht die ik in een zijgleuf van de router heb gestoken.
http://www.dlink.com/products/?pid=23 Zo eentje dus
Na de installatie CD-ROM te hebben geinstalleerd werkte deze perfect. Tot op heden nog altijd.

vrijdag 24/12 ben ik een Acer TM 8002 gaan halen waar normaal gezien een draadloos netwerk ingebouwd zit.

http://www.acer.be/acereuro/page4.d...GroupCtxParam=0&dctx1=2&ctx1=BE&crc=546392031

deze dus...

Nu normaal kan je het draadloos internet activeren door op een simpel knopje te drukken en dan geeft hij ook het volgende weer "Draadloze verbinding toegestaan", druk je er nogmaals op dan geeft hij logischerwijs "Draadloze verbinding opgeheven" weer.

Nu mijn probleem is dat ik hem maar niet op het internet krijg.
Hij ontvangt pakketten maar verzend er meestal geen...
af en toe verzend hij er dan weer is wel maar ik merk toch op dat het erg lage cijfers zijn dat hij verzend en ontvangt en dat het allemaal vrij traag gaat...

Nu gisteren vroeg ik raad aan een kennis die me zei om eens het volgende te doen:

start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig

daar zie je dan normaal 3 dingen:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP Adres: hier kreeg ik mijn IP Adres te zien (169.254.121.19)
Subnet-Masker: hier kreeg ik dan de cijfers 255.255.0.0
Standaardgetaway: hier kreeg ik dan weer niets te zien

Hij zei me dat ik geen IP Adres had...

Ik vind het nogal vrij irritant dit probleem in het algemeen en aangezien mijn kennis over laptop's in het algemeen echter zeer beperkt is zou ik willen vragen of iemand me hier toch wel meer uitleg over kan verschaffen?

als het mogelijk is mag je me altijd ff op msn toevoegen en achteraf natuurlijk weer verwijderen, maar ik neem aan dat zoiets toch iets gemakkelijker praat dan via het forum :)

[email protected]

Degene die me hiermee helpt is echt mijne nieuwe god want amai ksnap er niks meer van :p :help:

st3ph3n

Legacy Member
Moet je op die nieuwe laptop niet gewoon vaste IP-instellingen (vast IP, vast subnetmask, IP van de router als gateway, DNS-server van telenet) kiezen ?

Steven

PS: MSN is geen mogelijkheid...

Exit

Legacy Member
dat ip adres is een APIPA geval = GEEN ip adres verkregen van router (dhsp) en dus kiest ie zelf willekeurig een adres, gevolg is dat er geen netwerk/internet is

kijk in de router of dhcp aanstaat
kiijk of of router checkt op mac adres en/of encryptie check ... (= beveiliging)
vul anders zelf eens een ip adres in (zelfde als de gewonen pc, enkel laatste cijfer moet anders zijn (tussen 5 en 240)
firewalls af ter controle en zet lan eens af en terug activeren

exo

Legacy Member
en dat DHSP controleren enzo aanstaat hoe doet ge da just?
ja kzegget ken er nie veel van, en op momente als dees is dat best vrij irritant, want kzou ook veel liever wat surfen ipv jullie hier nu moeten komen lastig vallen met wsl voor jullie een achterlijke vraag :p

en om op u sig te reageren in de handleiding van de notebook zelf staat er bitterweinig, enkel specificaties.

of hoe kan ik dat anders controleren dat DHSP?

Exit

Legacy Member
kijk in de router instell .... of de manual
als er in de papieren handleiding niets staat zal er wel een handleiding op ne cd ofzo staan, lees die dan.

exo

Legacy Member
ok mercikes Exit
ik heb nu net da gedaan en nog ff wachten "The Device is Restarting"

dien Customized NTP moest ik toch niet invullen he?

Exit

Legacy Member
neen, die link is soort handleiding ....
zal zelfde zijn als uw router, kunnen ze hier ook beter volgen hoe de instell zijn.

exo

Legacy Member
ah ok, want er bleef maar opstaan the device is restarting
hehe
ok kgaan eerst ffkes eten en dan m'n eigen daar is mee bezig houden se :)

exo

Legacy Member
nu heb ik ff gezocht naar een handleidingboekje en nu vind ik deze niet direct
maar ik heb nog wel een andere D-Link router nl. DI-604 (niet wireless)
is het boekje voor deze even geldig als voor de 614+?

exo

Legacy Member
neen bij de router zelf zat geen cd rom bij!
bij de internet kaart voor de Target laptop wel, maar die is hier niet aan de orde.
ik heb nu net de handleiding ff doorgenomen
en ik zit nu op die site http://192.168.0.1 (niet van de orde als u geen D-Link router bezit denk ik)
ik zit nu op de hoofdpagina en hier moet ik dit toch nakijken he?

kijk in de router of dhcp aanstaat
kiijk of of router checkt op mac adres en/of encryptie check ... (= beveiliging)

exo

Legacy Member
LAN

MAC Address 00-0D-88-A3-6F-A9

IP Address 192.168.0.1

Subnet Mask 255.255.255.0

DHCP Server Enabled


Dit staat er bij status.
DHCP Server is dus Enabled dus dat is toch goed dacht ik?

Hieronder staat nog een sectie met alle gegevens over WAN & Wireless

telkens staat er een Mac adress aangegeven dusja...
ik kan er wel een printscreen van trekken, en zal die dan ff uploaden moest dat handiger zijn maar die link geef ik dan liever in PM
of is de informatie die bij status staat veilig om te posten? :p

Exit

Legacy Member
dat ip is intern, kunt ge niet aan vanop internet.
dhcp moet aan jaa

mac adres beveiliging staat aan dan? zet dat af of check het mac adres van de pc die verbinding moet krijgen en da mac vult ge in op de router.

exo

Legacy Member
maar staat alles normaal niet juist?
omdat ik met die ene laptop toch wel draadloos op internet kan...?

of vergis ik mij hier dan ergens?

en die mac beveiliging vind ik nergens om uit te schakelen

ps: Exit kijk ook even je PM inbox na als je wilt

exo

Legacy Member
hellowz?? :p

maar Exit kan je ook even m'n vraag beantwoorden?
moet het normaal niet goed staan?
aangezien ik toch wel met m'n Target laptop op het net kan etc

Exit

Legacy Member
die zaken staan goed, net ff uitleg gevraagd aan iemand met bijna zelfde router ...
hoe is de ontvangst sterkte op die laptop?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan