Archief - [Tech] PC die internet via wireless verdeelt crasht constant :(

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

(ö)CerberuS

Legacy Member
Sinds gisteren ben ik erin geslaagd om via 1 van mijn desktop pc's men laptop wireless op het internet te krijgen, probleem is nu dat die desktop pc vaak schokken van de muis vertoont en soms zelfs gans crasht met enkel de power knop als mogelijkheid om hem terug opnieuw te booten.

Kan dit verholpen worden op de één of andere manier zodat men desktop niet meer crasht want dit is zeer lastig.

Tussen men desktop en laptop is er dus een Ad-hoc netwerkje met twee D-Link kaartjes en via dat wireless netwerkje word er van men desktop internet naar men laptop gedeeld.

st3ph3n

Legacy Member
Kijk eens of een bepaald proces veel CPU inneemt (Ctrl-Shift-Escape) of zoek naar specifieke fouten in de Event Logs (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.msc).

Als je Firewallsoftware hebt moet je deze eens tijdelijk uitschakelen.

Welk OS + evt. SP's op die desktop ?

Steven

(ö)CerberuS

Legacy Member
st3ph3n zei:
Kijk eens of een bepaald proces veel CPU inneemt (Ctrl-Shift-Escape) of zoek naar specifieke fouten in de Event Logs (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.msc).

Als je Firewallsoftware hebt moet je deze eens tijdelijk uitschakelen.

Welk OS + evt. SP's op die desktop ?

Steven

beide zowel laptop als desktop draaien XP pro met SP2

er is niet echt een proces dat ik zwaar zie trekken op de laptop straks desktop is checken op de laptop zie ik ook niet direct iets speciaal staan in de log en ook straks is op de desktop kijken.

*edit*
Den desktop vertoont ook geen rare dingen maar als hij hapert schiet de CPU load wel de hoogte in tot en met

st3ph3n

Legacy Member
Het probleem situeert zich op de desktop, het is dus best mogelijk dat je er niets van merkt op de laptop.

Steven

(ö)CerberuS

Legacy Member
st3ph3n zei:
Het probleem situeert zich op de desktop, het is dus best mogelijk dat je er niets van merkt op de laptop.

Steven

kweet et ma kvind het dus ni, kzal morgen is wa me al die settings prulle van die wireless kaarten want het zit daar ergens in en men zus begint te zagen dat haren desktop schokt ;).

Geen idee waar ik moet naar kijken?

st3ph3n

Legacy Member
Kijk eens in Taakbeheer welk proces die CPU opeist.

Wat je zeker eens moet proberen is:
- NIC verwijderen uit Apparaatbeheer en herstarten. Windows zal dat apparaat dan opnieuw installeren. (Mogelijk een driverprobleem)
- NIC in een ander PCI-slot steken (of eruithalen en terug insteken; goed aandrukken)

Steven

(ö)CerberuS

Legacy Member
st3ph3n zei:
Kijk eens in Taakbeheer welk proces die CPU opeist.

Wat je zeker eens moet proberen is:
- NIC verwijderen uit Apparaatbeheer en herstarten. Windows zal dat apparaat dan opnieuw installeren. (Mogelijk een driverprobleem)
- NIC in een ander PCI-slot steken (of eruithalen en terug insteken; goed aandrukken)

Steven

Enkel dat eerste ga ik is testen want aangezien hij het heeft in beide van men desktops gaat dat pci slot veranderen weinig doen.

Dus in apparaatbeheer ff uninstall doen van de NIC en rebooten?

st3ph3n

Legacy Member
Dus je hebt al geprobeerd met beide desktops als 'server' (Internet Connection Sharing) ?

Zoals eerder; alle Firewalls afzetten (alsook de ingebouwde WinXP-firewall) bij het testen ;)

Steven

(ö)CerberuS

Legacy Member
st3ph3n zei:
Dus je hebt al geprobeerd met beide desktops als 'server' (Internet Connection Sharing) ?

Zoals eerder; alle Firewalls afzetten (alsook de ingebouwde WinXP-firewall) bij het testen ;)

Steven

Alle firewalls staan af nu fingers crossed :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan