Archief - [Tech] Wireless netwerkje hoe krijg ik het toch bollen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

(ö)CerberuS

Legacy Member
Oké dit is men situatie:

In men desktop pc steken 2 netwerkkaarten:
-1 Wired

B3825.jpg


verbonden met

-D-Link 604 router (niet wireless dus gewoon met UTP kabelkes)

f0897.png


-1 Wireless netwerkkaart (D-Link Airplus XtremeG 108 Mbps PCI Wireless Network Adapter - DWL-G520 (Atheros)

B6089.jpg


In men laptop steekt een:
-D-Link Wireless PCMCIA Card - 54Mbps - 802.11g+ - DWL-G650+

F3214.jpg


Nu is dus het probleem het volgende, ik wil men laptop op het internet krijgen via de desktop pc maar ik slaag er dus verre van in :cry:, ik heb dus internet op men eerste kaart die met UTP en dat zou dan via de wireless kaart verdeeld moeten worden naar de laptop. Ik heb al ICS aan het werk gezet en dus geactiveerd op de wireless kaart maar de laptop blijft internet loos hij melkt steeds dat de wireless kaart geen valid ip adres kan krijgen.

Ik heb Windows 2003 Enterprise draaien op men desktop en Windows XP pro fully updated op de laptop.

Iemand een beetje uitleg hoe ik het werkend krijg?​

Alvast bedankt
Cerberus

LethPhaos

Legacy Member
Ik ken der niks van ma heeft da ni iets me een networkbridge te maken in de gewone pc?

hacku

Legacy Member
je moet de router eerst plaatsen,
internet => router => pc's

(ö)CerberuS

Legacy Member
ja tis echt ingewikkeld ma kijk ni na die router, die heeft geen betrekking op het geheel neem gewoon aan dat ik internet krijg op den desktop en het via een tweede wireless kaart in de desktop op men laptop wil krijgen.

CBA

Legacy Member
Je wil dus internet delen op u draadloos netwerkkaartje in u PC, zo moet ge het dus doen in u geval :)

LethPhaos

Legacy Member
networkbridge make tussen die 2 kaarten? kunt da altij is probere, kan da hier ni teste heb geen pc's me 2 kaarte

(ö)CerberuS

Legacy Member
LethPhaos zei:
networkbridge make tussen die 2 kaarten? kunt da altij is probere, kan da hier ni teste heb geen pc's me 2 kaarte

da bood dus de oplossing hoewel ik da ook al 10 keer gedaan had.

ff oplossing nog erbij dus zetten voor toekomstige searchers.

Op server pc een netwerkbrug maken tussen u LAN en WLAN kaart en dan op u client pc ff wizard netwerk laten lopen en selecteren "deze computer maakt verbinding via een andere pc in mijn netwerk"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan