Archief - wat is windows x64?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wix

Legacy Member
Ik lees er veel over nu wil ik wel een weten voorwat het eigenlijk goed is.

Zal je pc er sneller van worden?

Davion

Legacy Member
Dat gaat alleen voor mensen met een AMD Athlon64 processor, met dat OS kan de processor zijn 64-bit registers ook aanspreken en gebruiken waardoor hij idd sneller word.

J-Style

Legacy Member
Zijn er nog veel bugs in, anders ga ok ook overwegen om het te downloaden. (Is toch nog béta he?)

Davion

Legacy Member
Enorm veel bugs en ook bijna geen drivers, ik zou het allesinds niet doen (heb zelf ook een A64)

J-Style

Legacy Member
Spijtig. Khad gehoopt om mijn systeemke volledig te kunne benutten.

Weet er iemand wanneer de release is geplanned ofzo ? Of heeft Microsoft der nog nix over losgegeven ?

Exit

Legacy Member
officieel (als ge eens zou zoeken) is win 64bit voor maart 05 dacht ik.

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Ela, nie alleen voor AMD Athlon64 processor ook voor de Intel Itaniums?

Davion

Legacy Member
Neen, de AMD Athlon64 maakt gebruik van 64-bit extensies (dus registers), Itanium van Intel maakt gebruik van IA64, dat is fully 64bit en is NIET backwards compatibel met 32-bit, de A64 is dat wel

Mistic

Legacy Member
kheb vorige week 2 AMD64-systeemkes gedropt bij klanten van mij en kmoet zeggen dat er maar 1 manier is om atm echt deftig gebruik te maken van die AMD64's: Linux

meer bepaald Gentoo aangezien dien distro eel goeie AMD64-support heeft en ook dankzij hun package management volledig AMD64-optimalised kan geinstalleerd worden....

Hoe moete da nu installen?

ziehier uw verklaring

en hier nen iets nieuwere versie:

ge weet wel wa ge iermee moet doen eh

mvg
mistic

Davion

Legacy Member
Linux yeah..

En wa gade dan draaien ?, Games ? Lol. Laat me niet lachen, er draaien amper games op Linux..., beste atm is gewn XP, en het eige da ge kunt doen is wachten op de 64...

stelly

Legacy Member
oh wacht, der zijn massa's games die ook op linux draaien maar ge moet wel altijd wachten tot iemand een emulator uitbrengt

en linux mag eerst groeien voor ze beginne te denken aan de consumentenmarkt (btw 't zou ook helpen moesten er 2 of 3 distro's zijn ipv XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.......)

Mistic

Legacy Member
Games da native werken (dus zonder emulator mor gewoon installen) :

-Doom3 (mor ook de oudere dooms)
-Quake (allemaal)
-Return To Castle Wolfenstein
-Enemy Territory
-Neverwinter Nights
-UT ( ook allemaal)
- Americas Army

en dan hedde nog is al de games da ieronder oep die sites staan da ge gewoon kunt installlen door "emerge zetIerNaamVanGame" te doen
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-action
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-arcade
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-board
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-emulation
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-fps
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-kids
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-misc
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-mud
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-puzzle
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-roguelike
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-rpg
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-simulation
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-sports
http://packages.gentoo.org/packages/?category=games-strategy

en al die spellekes kunde installen met 1 enkel commandoken in te type... em download da da zelf vant internet en installed da...

Windows XP op nen AMD64 is ronduit belachelijk! da's lijk ne ferari kopen en nie voorbij 2de vitesse schakelen...

stelly wa gij daar zegt is net de kracht van linux: KEUZE nie 1 bedrijf da u alles oplegt, nee ge kiest wa GIJ graag op UW pc wilt hebben. Mijn persoonlijke ondervinding is wel dan gentoo beste is om te gamen en amd64 hoewel ubuntu ook zeer goed is voor amd64 maar niet zo goe oem te gamen als gentoo...

en waarom gelijk zo aanvallen als er iemand nog maar het woordje linux laat vallen? probeer het is he wie weet bevalt et u (en dan bedoel ik DEFTIG proberen he, nie ne keer booten daarin en 2 minuten klikken) ik kan u verzekeren op een amd64-systeem blaast da zo fuuuucking hard eh, da's lijk een racemachien dan...

grtz
mistic

QplQyer

Legacy Member
stelly zei:
oh wacht, der zijn massa's games die ook op linux draaien maar ge moet wel altijd wachten tot iemand een emulator uitbrengt

en linux mag eerst groeien voor ze beginne te denken aan de consumentenmarkt (btw 't zou ook helpen moesten er 2 of 3 distro's zijn ipv XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.......)
Er is één emulator die vele DX spellen kan emuleren, waaronder HL2 zelfs en met deftige snelheden, genaamd cedega/WineX dus uw zin klopt niet.
Tevens waarom zou het helpen moesten er minder distributies zijn? Dat zie ik nu langs geen kanten in, je hebt al de grotere distributies die zich het meest profileren, je hebt de keuze tussen wat voor systeem je wilt dus, en met keuze is idd zoals hierboven gemeld niets mis mee.

stelly

Legacy Member
wel vraag aan de eerste mens op straat da ge tegenkomt wat windows is, vraag daarna wat gentoo, mandrake, suse, ... is

ok ja, ge kunt geluk hebben da ge een geleerde persoon tegenkomt maar met consumentenmarkt bedoelde ik wel niet de de gemiddelde surfer op games.telenet maar jan met de pet en een frak alst koude wind is

en helemaal op u eentje gentoo installeren zonder voorkennis gaat niet, windows wel en dat is nu eenmaal de kracht van windows

en kvind nie da dit de plek is om windows vs linux te beginne aangezien er mensen zijn die graag alles in the box hebben en mensen die het graag zelfs puzzelen

en als ge dan toch per se wilt discussiëren laat het ons dan hebben of het frieten met steak het lekkest is of frieten met ne frikandel, das ook een lekkere subjectieve discussie

QplQyer

Legacy Member
stelly zei:
wel vraag aan de eerste mens op straat da ge tegenkomt wat windows is, vraag daarna wat gentoo, mandrake, suse, ... is

ok ja, ge kunt geluk hebben da ge een geleerde persoon tegenkomt maar met consumentenmarkt bedoelde ik wel niet de de gemiddelde surfer op games.telenet maar jan met de pet en een frak alst koude wind is

en helemaal op u eentje gentoo installeren zonder voorkennis gaat niet, windows wel en dat is nu eenmaal de kracht van windows

en kvind nie da dit de plek is om windows vs linux te beginne aangezien er mensen zijn die graag alles in the box hebben en mensen die het graag zelfs puzzelen

en als ge dan toch per se wilt discussiëren laat het ons dan hebben of het frieten met steak het lekkest is of frieten met ne frikandel, das ook een lekkere subjectieve discussie
Voor zover ik kan lezen is de "discussie" pas begonnen toen iemand commentaar op Linux leverde.
Op de rest van de punten ga ik niet ingaan want je bent appelen met peren aan het vergelijken en 't is hier inderdaad niet de plaats om zulk een discussie te starten (en zo enorm subjectief als smaak is ze niet).

Davion

Legacy Member
over die games: Op AnandTech stond er overlaatst een artikel dat games op Linux juist een pak trager draaiden dan op Windows...

Voorlopig is Windows nog het betere OS en daar zal niet snel verandering in komen..

Mistic

Legacy Member
van de games die ik reeds geinstalleerd heb, heb ik duidelijk gezien dar ze stukken beter draaien op linux dan op windows, en niet alleen uit mijn ervaring, maar van meerdere linux-gebruikers die net als ik kicken op benchmarken

The Crow

Legacy Member
stelly zei:
wel vraag aan de eerste mens op straat da ge tegenkomt wat windows is, vraag daarna wat gentoo, mandrake, suse, ... is

ok ja, ge kunt geluk hebben da ge een geleerde persoon tegenkomt maar met consumentenmarkt bedoelde ik wel niet de de gemiddelde surfer op games.telenet maar jan met de pet en een frak alst koude wind is

Hoe zou dat nu komen? MS pompt jaarlijks miljoenen in scholen om ze windows te laten gebruiken, kinderen vanaf 3 jaar (1e kleuterklasje) leren niks anders dan opgroeien met windows, in het lager en middelbaar onderwijs leer je enkel windows en office kennen, koop je een pc met OS, staat er in 99,9% vande gavallen windows op, "vakbladen" voor het grote publiek zoals netwerk,clickx,... zwijgen ook in alle talen over andere OS. Hoe kan een doorsnee mens dan weten dat er iets anders is?


stelly zei:
en helemaal op u eentje gentoo installeren zonder voorkennis gaat niet, windows wel en dat is nu eenmaal de kracht van windows

gentoo misschien niet maar er zijn ook linux varianten dat het simpeler en vooral veel sneller gaat dan windows, neem nu bvb simpelweg Mandrake, SuSE, ...
Ik heb eens de proef op de som genomen toen ik mij verveelde. OS moest volledig werken, alle hardware moest functioneren en hij moest op het net kunnen (volledig beveiligd met firewall) en tevens moest ik kantoortoepassingen kunnen draaien zoals word enzo.

Mandrake 10.0 installeren ging als een fluitje van een cent, kantoortoep. etc werden automatisch mee installeerd als je het bij de instal aanvinkt. 35 minuten later zat ik op msn en las ik mijn emails.
Daarna heb ik XP installeerd op de zelfde pc... 2u en 19 minuten! Vooraleer alles werkte en vooral vooraleer ik veilig op het internet kon! 10tallen keren rebooten voor dit programma en die driver (imo hatelijkste aan windows), virussen en syware moeten verwijderen (jaja die stonden er al op na noggeen half uur!) Want ik moest ff op het net om een driver te zoeken, XP herkende mijn onboard netwerkkaart niet. etc...



stelly zei:
en als ge dan toch per se wilt discussiëren laat het ons dan hebben of het frieten met steak het lekkest is of frieten met ne frikandel, das ook een lekkere subjectieve discussie

frieten met een vegiburger en 2 kaaskroketten voor mij :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan