Archief - Zonder downloads 840MB per dag?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kwintus5

Legacy Member
Ik kwam tot de conclusie dat mijn telemeter nog gevaarlijk wat stijgt de laatste dagen. Ik let er nu op omdat ik nog maar 2% heb op mijn limiet.

Nu heb vandaag enkel wat facebook gedaan, 2 filmpjes van enkele minuten op Youtube bekeken, WoW (1-2 uurtjes) en dan Mr. Robot gespeeld. Nu gebruik ik ISP monitor om mijn Telemeter bij te houden en heb deze ingesteld op mijn netwerkkaart om mijn down/upload te monitoren.

Nu blijkt dat ik 840MB zou verbruikt hebben op 1 dag! En dit zonder echt iets te downloaden!!!

Help? Is dit bij jullie ook zoveel? En als dit niet het geval is, hoe zoek ik uit wat er zo aan mijn internet vreet?

Groetjes,
Kwintus5

Implar

Legacy Member
Filmpjes van Youtube in HD?
Updates voor Windows, antivirus, andere software.
WoW zal ook wel wat verbruiken...

Exit

Legacy Member
eens dumeter, bwmeter, netlimiter, ... op de pc zetten en zien of het effectief uw pc is (en via netlimiter) welk prog het verbruikt

MrFlava-

Legacy Member
kheb zelfste probleem..

Da ze eens zonder de telemeter doen,trekt op geen klote,zit altijd vol hier..
endan heb je weer trager internet

MetalG

Legacy Member
ik heb vorige week gebeld naar telenet, ik had expressnet digipack..
expressnet + digicorder hé..

hetzelfde is ook te verkrijgen in een shake.. prijs net hetzelfde!

alleen 45GB en 25Mbps, ipv 25GB en 20Mbps..

als ge ni belt hebde niets éh afzetters!

Kwintus5

Legacy Member
Als wow een update doet dan zie je dat doordat ie de downloader start... wat dus niet gebeurt is. Ik heb ook geen P2P-brol. Heb netlimiter staan en zal het is in het oog houden wat er hier gebeurt.

Kwintus5

Legacy Member
Ik vroeg me af hoeveel jullie hebben... :) Want ik zie met dat progje niet veel gebeuren. Wel enkele progjes die hun gegevens checken zoals ISPmonitor, Twhirl, Xfire, Steam enzo. Ik blijf wel 500-800MB per dag hebben. Nu heb ik bv. al 437MB zonder iets zelf te 'laten' downloaden. :/

Jammeke1980

Legacy Member
JA STOM BELGIE HEEFT LIMIET pffff
In holland,duitsland enz geen limiet.freeeeeeeeeeeeeeee dus

TooTall

Legacy Member
Hier met 3 PC's op Turbo, als ik er ben steevast 1500-2000MB. Als ik er niet ben, dan is het nog altijd +/- 500MB. Dan zijn er wel nog 2 andere pc's, die elk nogal veel van die flashgames mahjong en tetris gebruiken.

Als gij geen andere PC's op uw netwerk hebt, dan lijkt het redelijk hoog. Als ge wat games speelt, Youtube, zou ge daar MISSCHIEN aan kunnen geraken, maar als ge er echt op let, en het is nog te hoog, dan zal het misschien toch een prog zijn dat aan het draaien is op de achtergrond. Best eens checken dus.

En over die shakes, hier identiek hetzelfde voorgehad. Telefonie + Turbo = 75€, Telefonie + Turbo XL in een shake = 75€...

Kwintus5

Legacy Member
Mijn broer zit op zijn laptop en me zus (heel eventjes) op haar pc en dan mijn ma die op Ebay zit. :P

En idd, die shakes, ik denk dat ik nu wel XL heb... (moet het is nakijken!)

GuntherDW

Legacy Member
Kwintus5 zei:
Ik vroeg me af hoeveel jullie hebben... :) Want ik zie met dat progje niet veel gebeuren. Wel enkele progjes die hun gegevens checken zoals ISPmonitor, Twhirl, Xfire, Steam enzo. Ik blijf wel 500-800MB per dag hebben. Nu heb ik bv. al 437MB zonder iets zelf te 'laten' downloaden. :/

Het hangt grotendeels van hoe je ingesteld staat af.
Bekijk je veel dingen online, zit je de hele dag achter je pc,
OS updates, ....

Hier bv zonder echt iets te downloaden (ik zie/doe veel online)

Code:
                        rx      |     tx      |   total
        ------------------------+-------------+------------
        yesterday     30.86 GiB |    5.24 GiB |   36.10 GiB
            today     17.35 GiB |    4.91 GiB |   22.26 GiB
        ------------------------+-------------+------------
        estimated     46.96 GiB |   13.28 GiB |   60.24 GiB

Svenvdb

Legacy Member
Het is toch geen lan verkeer dat je afleest?
Je moet het wan verkeer in het oog houden.

Kwintus5

Legacy Member
Het is verkeer dat mijn ISP-monitor registreerd... dus denk dat het wel echt mijn down en upload is. En dan zie ik het ook nog in de tabellen van mijn telemeter. :)

En Gunther, LOL! Dit kan je toch nooit met een limiet? :p

GuntherDW

Legacy Member
Svenvdb zei:
Het is toch geen lan verkeer dat je afleest?
Je moet het wan verkeer in het oog houden.

ppp0, is dus geen lan verkeer hoor :)

@Kwintus5 ik heb geen limiet :)
Zoals ik altijd al zeg, als de mogelijkheid er is stijgt het verbruik exponentieel mee.
Mensen die zeggen dat ze genoeg hebben met hun ~25GB zullen na een paar maanden limietloos surfen ook niet meer met hun 25GB kunnen hoor :p.

Simpelweg omdat de vrijheid er is.

Maar eigenlijk, voor ik te ver offtopic ga: Zit je dagelijks op youtube e.d.? Krijg je grote mails binnen? Andere mensen op je netwerk? Wifi netwerk? Software updates? ...

ISP Monitor haalt gewoon de data binnen van de mijn telenet site. Ik kan je bwmeter aanraden.
Deze heeft een filter ingebouwd voor LAN & WAN verkeer te scheiden op dezelfde PC.

Kwintus5

Legacy Member
En hoe kom jij daar aan? :P (aan limietloos surfen)! En nee, geen youtube, mijn broer wel af en toe. Ook geen grote mails, enkel informatieve mails van sites enzo, heb nu wel wifi sinds vandaag :P (is wel beveiligd)

Is bizar gewoon... :o

Exit

Legacy Member
hier heb ik een FUP limiet (heb eigenlijk ook geen limiet .... 8-) )

heb eens m'n log gechecked
er zitten dagen in van 130-200MB/dag (pc nonstop aanstaan.)
en dagen met 1.6gb/u

als de meters het aangeven dat alle pc's samen dit verbruik effectief gebruiken, tja, controleren per pc wat er verbruikt wordt.
indien niet, zien of anderen draadloos op uw netwerk meesurfen ...

Kwintus5

Legacy Member
Maar ja, welke provider biedt die fair-use policy dan aan?

En heb je geen progje dat mooi bijhoudt welk programma hoeveel gedownload heeft? Aangezien met die NetLimiter je enkel de momentele datastroom ziet, dus geen optelsom.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan