Archief - Buitenlands voetbal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Piejie

Legacy Member
Thales zei:
ik mag zoveel oordelen als ik wil.
dat dat daarom ni uitgevoerd of plaatvind tot daar toe.. maar oordelen naar eigen mening mag ik altijd.
Ja, "martel ze". Precies de visie van een peuter...
DekadeZ zei:
extreme visies zijn immers 'hip'
Idd, laat ons vanaf nu "martelen" :unsure:

Een enkeltje terug naar de ME...

virtualdude

Legacy Member
JensiePansie zei:
Ik ben zelf van verre italiaanse afkomst, maar toch voel ik me bij voetbal enorm gepassioneerd, ik ga erin op, ik doe er alles voor.
Velen Italianen zullen dit gevoel herkennen, en de lijn tussen passie en geweld is redelijk dun in voetbal. Landen met diehardvoetbalfans, Italie, Engeland, Brazilië,.. hebben enorme hooliganclans. Ik kick niet op geweld, maar voor mn club Juventus doe ik alles, ook vechten als de situatie zich opdringt, velen zullen mn gevoelens niet snappen, maar in Italie is dit de normaalste zaak. Clubliefde gaat soms heel ver.
Als ik in Belgie hoor, hoeveel keer de supporters hun eigen ploeg uitfluiten, vind ik dit beschamend, je moet je ploeg altijd steunen. Het perfecte voorbeeld is Lierse, helemaal onderaan, maar toch blijven die supporters de club steunen, veel volk, altijd sfeer, opt einde van de match gezangen..

Nu ja, dit is mn gevoel, natuurlijk zullen tussen hooligans echte vechterbazen zitten, maar ook wat echte tifosi.
ihmo totaal fout.
Geweld is NIET de normaalste zaak van de wereld.
Msh in een land waar mafia overal loert.

En wat is er verkeerd om je eigen ploeg uit te fluiten, als ze slecht spelen zijn ze niet meer waard dan dat.

_DM_

Legacy Member
virtualdude zei:
ihmo totaal fout.
Geweld is NIET de normaalste zaak van de wereld.
Msh in een land waar mafia overal loert.

En wat is er verkeerd om je eigen ploeg uit te fluiten, als ze slecht spelen zijn ze niet meer waard dan dat.

Wat er verkeerd is aan je ploeg uit te fluiten ?
Van ze uit te fluiten gaan ze niet beter spelen hoor.
Niet toevallig denk ik dat dit vooral bij de grotere clubs voorvalt, daar zijn de fans meer gewoon en zijn ze ook veel sneller teleurgesteld in de prestaties. Maar er wordt daar veel te snel geredeneerd dat fluiten de prestaties gaat bevorderen...
Zijn voorbeeld van Lierse is perfect.
En zijn standpunt over geweld kan ik best begrijpen.
Net als ik zal hij denk ik niet iemand zijn die geweld gaat opzoeken op de voetbal, maar als ik word aangevallen door andere fans zal ik ook terug vechten.
Maar dat is ieder zijn keuze heb, je kan ook kiezen om niet te vechten :)

Time

Legacy Member
_DM_ zei:
voetbal, maar als ik word aangevallen door andere fans zal ik ook terug vechten.
Maar dat is ieder zijn keuze heb, je kan ook kiezen om niet te vechten :)
Als je wordt aangevallen heb je die keuze niet.

Squadra

Legacy Member
virtualdude zei:
ihmo totaal fout.
Geweld is NIET de normaalste zaak van de wereld.
Msh in een land waar mafia overal loert.

En wat is er verkeerd om je eigen ploeg uit te fluiten, als ze slecht spelen zijn ze niet meer waard dan dat.

De normaalste zaak ging over passie in het voetbal in Italie, dus je verdraaid mn woorden compleet.

Als je zo denkt over ploegen uitfluiten, dan ben je geen echte supporter, maar een successupporter, a la Chelsea-Barca (kheb het over de nieuwe supporters van deze..)
Kijk naar mij en Juventus, Juventus zakte naar Serie B, dus wat niet echt zo leuk is voor de supporters. Toch blijf ik elke match minuut per minuut volgen, enzovoort. Dit noem ik supporteren voor een ploeg, in moeilijke en betere tijden.

Dieleman_F

Legacy Member
Als je de film hooligan bekijkt, heb je eigenlijk al veel meer begrip voor hooligans, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wou :x

Piejie

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Als je de film hooligan bekijkt, heb je eigenlijk al veel meer begrip voor hooligans, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wou :x
Bedoel je niet (Green Street) Hooligans? Want Hooligan ken ik niet.

_DM_

Legacy Member
Zal die film wel zijn ja :)
Dieleman_F: zoek op internet eens naar 'It's a Casual Life', dan zal je begrip al heel wat minder zijn :)

Shyheim

Legacy Member
zijn zoveel films en docus over...

mijn favo blijft toch feitelijk the football factory... tottenham away... love it! :D



chelsea headhunters docu was ook wel cool

Tsommy

Legacy Member
gepassioneerd = ok
geweld gebruiken = nok
hooligans hebben gewoon niks in hun leven behalve hun club, zielig eigelijk.

_DM_

Legacy Member
tommy_vercetti zei:
gepassioneerd = ok
geweld gebruiken = nok
hooligans hebben gewoon niks in hun leven behalve hun club, zielig eigelijk.

Beetje simplistisch voorgesteld ofzo ?
Daarom dat de meeste hooligans van vroeger een degelijke job hadden (bij den X-side zat een advocaat, de zoon van een senator,...) en nu gestopt zijn omwille van hun werk, vrouw, kinderen,... ?
LTJ: Ik heb het vooral over het einde van 'It's a Casual Life', niet bepaald iets dat je aan zou zetten om hooligan te worden :D

_DM_

Legacy Member
Mja, meestal toch wel ? :)
Heb de indruk dat gij gewoon excuus zoekt om te vechten ja :sop:

'Ik kon ni weg lopen', yeah right :sop:

:p

Time

Legacy Member
Piejie zei:
Ja en nee, niet iedereen die aangevallen wordt zal terugvechten hé...
Als je als bokszak gebruikt wordt en ja kán je verdedigen zullen weinigen het laten denk ik, is maar normaal ook.

Piejie

Legacy Member
Je zou nog verbaasd zijn hoeveel mensen ineen zouden duiken en helemaal niks doen. Meestal ook omdat ze denken dat het zo wel zal stoppen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan