Archief - Buitenlands voetbal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

virtualdude

Legacy Member
_DM_ zei:
Btw, net een iet of wat terechte commentaar gelezen van de coach van Lyon.



Imo was het terechter geweest als Buffon had gewonnen...

Canavaro moest beste speler van het WK zijn en niet Zidane.

Door hem de gouden bal te geven verontschuldigen ze zich tov hem

Tsommy

Legacy Member
LessThanJake zei:
Héhé, kan mij ook wel vinden in wat hij zegt over Henry. Scoort aan de lopende band, en blijkbaar blijft die voor sommige mensen toch vrij onopgemerkt. Hier op 't forum waren er enkele maanden geleden ook nog een paar genieën die verklaarden dat Henry toch helemaal niet vaak scoorde.


4 van de 5 laatste seizoenen al topscorer in premiership. (1 keer wast van nistelrooy de goaltjesdief) Henry is toch mijn favo speler zijn snelheid, klasse , schot, techniek etc. Ik zie die graag bezig. Alleen jammer da em precies toch nog ni 100% is.

MilM

Legacy Member
tommy_vercetti zei:
4 van de 5 laatste seizoenen al topscorer in premiership. (1 keer wast van nistelrooy de goaltjesdief) Henry is toch mijn favo speler zijn snelheid, klasse , schot, techniek etc. Ik zie die graag bezig. Alleen jammer da em precies toch nog ni 100% is.

Wa mij wel vaak opvalt bij hem (zijn wedstrijden in engelse competitie volg ik wel niet) is dat hij de aanvallen vertraagt.
In de CL valt mij dat dikwils op.
Soms is er veel ruimte, maar gaat hij toch niet op snelheid.

Tis moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel.
Alsof hij er geen goesting in geeft, daar wa traagskes staat te lopen, verdedigers die terug komen en dan plots doet hij een actie of is de counter verkeken.

Maar over de jaren bekeken is hij mss wel de beste spits die er is.
Zijn stats zijn echt indrukwekkend.

S.conceiçao7

Legacy Member
hierzie, het argentijnse versie van 'paardje' van de jaren 90.

schitterende hoge ballen toch telkens van hem, altijd net onder de crossbar :love:

really miss him :(

Shyheim

Legacy Member
'Braziliaan schiet met 212 kilometer per uur'

28/11/2006 19:19

De Braziliaan Ronny is in Portugal omgedoopt tot Homem-Bomba, wat vrij vertaald de man die bommen afschiet betekent. De linksback van Sporting Lissabon liet in het uitduel met Naval zien waar hij toe in staat is.
Ronny maakte het winnende doelpunt twee minuten voor tijd nadat hij een kwartier eerder was ingevallen. Van de rand van het strafschopgebied pegelde hij de bal uit een directe vrije trap in het doel (0-1).

De Portugese sportkrant Record liet zijn rekenmeesters los op de verwoestende uithaal van de twintigjarige Braziliaan en becijferde dat de bal minstens een snelheid van 222 kilometer per uur had behaald.

De berekening klopt overigens niet. Volgens Record was de afstand 16,5 meter en deed de bal er 0,28 seconden over om in het doel te belanden. De juiste snelheid is op basis van die cijfers 212 kilometer per uur, wat nog altijd onvoorstelbaar snel is.

Zeker als je nagaat dat Roberto Carlos en Ronald Koeman op hun best rond de 120 kilometer per uur kwamen. Ter vergelijking: PSV-kanon Alex kwam bij zijn rake vrije trap tegen Excelsior tot 110 k/u.


http://www.youtube.com/watch?v=CNgohyRyh4Q


:eek:

SIO

Legacy Member
stel u voor dat de keeper die ontvangt op de plaats waar ge em ni wilt ontvange :x

Starrk

Legacy Member
Dat is een kogel...die wordt zelfs een halve seconde in de muur 'opgevangen' en knalt er dan dwars door :wtf:

Starrk

Legacy Member
Campos van mexico? (filmpje niet gezien maar hij deed zulke dingen wel eens :p )

Als het een colombiaan is, is het Higuita :)

MilM

Legacy Member
Het is Higuita.
En het was vooral op chilavert en campos dat ik het had van excentrieke bekende keepers.
Het heeft toch iets vind ik :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan