Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pinkman

Legacy Member
Ding en het WK is geen geslaagd huwelijk. Leuk dat hij een keer de finale haalde, maar verder heeft hij nooit potten kunnen breken in Sheffield.

AreVee

Legacy Member
Zou kunnen gezworen hebben dat Ding het WK al is gewonnen had maar je hebt gelijk, zo geweldig zijn zijn resultaten niet op het WK voor een speler van dat kaliber.

Pinkman

Legacy Member
Hetzelfde voor Judd Trump trouwens, die mag gisteren blij zijn dat Wakelin zijn tegenstander was anders lag hij er ook uit. Wat een waardeloze pot was dat.

AreVee

Legacy Member
O'Sullivan bijzonder dicht bij de uitschakeling.

Edit: Ligt er nu effectief uit :(

makila

Legacy Member
AreVee zei:
O'Sullivan bijzonder dicht bij de uitschakeling.

Edit: Ligt er nu effectief uit :(
Het niveau was echt hoog. De beste match van het WK tot nu toe, zeker qua spanning. Eigenlijk verloor Ronny uiteindelijk door 1 domme fout. Hij stond 9-11 achter en moest een spotgemakkelijke blauwe maken om op 10-11 te komen, maar mist dan domweg en Carter steelt koelbloedig het frame. 9-12 ipv 10-11 en ja dat was eigenlijk over en uit.

Carter heeft de overwinning zeker niet gestolen. Potting percentage was hoog, kwaliteit match was hoog. Als Carter dit niveau kan doortrekken is hij voor mij zeker ook kandidaat WK.

Hij wordt trouwens zwaar onderschat. Hij haalde al 2x de finale (en verloor 2x tegen Ronny). De reden dat hij terugviel op de ranglijst was door gezondheidsproblemen. Hij heeft de ziekte van Crohn en kreeg kanker in 2013.

Pinkman

Legacy Member
Bah. Doodzonde weer. Ronnie en het WK de laatste jaren is het toch ook niet meer...

Ben benieuwd voor wie ik nu moet supporteren. Kyren Wilson of zo.

makila

Legacy Member
Pinkman zei:
Bah. Doodzonde weer. Ronnie en het WK de laatste jaren is het toch ook niet meer...
Ronny wil volgens mij liever genieten van het snooker. Iets dat hij vroeger TE weinig deed waardoor hij in een depressie geraakte. Op een WK waar er meer frames gespeeld worden dan op een normaal toernooi, stijgt de stress en sta je weer onder een enorme mentale druk en volgens mij wil hij dat eigenlijk niet meer.

Dat zag je gisteren ook. Op het einde was er wat ruzie met Carter en was Ronny plots zichzelf niet meer. Die shit wil hij gewoon absoluut vermijden.

Ik zeg niet dat hij slecht is of was tegen Carter, maar dat tikkeltje extra kan hij dan niet meer opbrengen. Ik geef hem ook niet echt ongelijk. Op dit ogenblik in zijn carriere komt zijn familie en plezier hebben in de sport op de 1ste plaats bij hem.

Anderzijds is het wel jammer want ondanks de grotere concurrentie dan in de tijd van Hendry, denk ik, had Ronny echt gewillen, dan had hij het record van Hendry kunnen verbreken tijdens zijn carriere. Maar ja, het is natuurlijk zijn keuze hé.

AreVee

Legacy Member
Ik vrees persoonlijk toch ook dat we Ronny geen nieuwe WK titel gaan zien bijschrijven in de rest van zijn carrière, wat erg jammer is vind ik maar goed het is niet anders.

Bubba

Legacy Member
Toch veel brol/missers in de halve finales. En dan zie je ze daarna de zotste shots spelen...

Solleke89

Legacy Member
Pff 3 van de 4 moet ik niet.
Ik hoop op Wilson maar het zal er niet inzitten vrees ik.
Wat een snert WK.

makila

Legacy Member
Nope Higgins gewonnen.
Oude garde vs nieuw talent. Stand na dit WK: 1-0 jammer maar helaas.

Geef mij dan nu maar Hawkins. Die heeft van de 3 die nog overblijven nog nooit het WK gewonnen. Saaie Piet maar goeie speler, als er toch niemand interessant maar in zit, ...

Pinkman

Legacy Member
Hawkins mag van mij ook wel winnen ja. Het is niet mijn favo speler, maar ik gun het hem veel meer dan Higgins (en Williams). Jammer dat Wilson verloren heeft.

Solleke89

Legacy Member
Doe mij maar Williams dan.
Higgins is een fraudeur (dat die nog mag spelen snap ik niet) en Hawkins is saai en lijkt veel op die Alan uit 2 and a Half Men. Williams speelt heel goed dus van mjj mag hij winnen.

Had liever een Fu, Ding, Ronnie, Allen... Gezien...

Pinkman

Legacy Member
Solleke89 zei:
Doe mij maar Williams dan.
Higgins is een fraudeur (dat die nog mag spelen snap ik niet) en Hawkins is saai en lijkt veel op die Alan uit 2 and a Half Men. Williams speelt heel goed dus van mjj mag hij winnen.

Had liever een Fu, Ding, Ronnie, Allen... Gezien...
Verklaar je nader wat betreft Higgins?

GETHEZ

Legacy Member
Williams Higgins...

Al mijn geld op Higgins... Al kan Williams ook wel wat Snookeren...

Solleke89

Legacy Member
Pinkman zei:
Verklaar je nader wat betreft Higgins?

Heeft zich laten omkopen om frames/matchen weg te geven.
Is er vanaf gekomen met een korte schorsing met als argument dat hij enkel meeging erin omdat hij vreesde voor de veilighei van zijn familie als hij zou weigeren.
Maar in beeldmateriaal is zichtbaar hoe Higgins duidelijk op zijn gemak was tijdens het afspreken ervan en er lustig op los aan het lachen was.
Was een undercover reporter die zich voordeed als zakenman.
Is er zo goedkoop afgekomen ook door een technicaliteit, het tornooi waarin hij zou fixen viel niet onder de Wereld Snooker relementering ofzoiets...

Heeft al mijn respect verloren...

makila

Legacy Member
Men heeft ivm Higgins niets kunnen bewijzen. Ipv door te zetten met de omkoping heeft men het reeds openbaar gemaakt vooraleer Higgins effectief zou valsspelen. Men had dus enkel een bewijs van poging tot omkoping. Higgins heeft die matchen niet vervalst omdat hij natuurlijk snel teruggekrabbeld heeft (Hij is niet dom hé)

Zijn zaakvoerder / agent (Pat Mooney) heeft Higgins ook uit de wind gezet en die persoon is toen wel levenslang geschorst geweest. Higgins zelf stond 8 maanden aan de kant. (6 maanden straf + 2 maanden extra door al de commotie erond)

AreVee

Legacy Member
Higgins verdorie al vier keer WK eerder, zou toch straf zijn moest hij nr vijf eraan toevoegen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan