Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PineMangoes

Legacy Member
Shepard zei:
Selby maakt veel te veel foutjes. Hij had geluk dat Ronnie hem in dat 4e frame ook niet genadeloos afstrafte. Zal vooral zijn safety play serieus moeten verbeteren.

O'Sullivan ook nu. Profiteert niet genoeg van Selby zijn missers. Selby mag zijn handjes kussen met 4-3...

Shepard

Legacy Member
PineMangoes zei:
O'Sullivan ook nu. Profiteert niet genoeg van Selby zijn missers. Selby mag zijn handjes kussen met 4-3...

Met 5-3 ook. Ongelofelijk dat hij niet zwaarder op zijn doos heeft gekregen. Met een high break van 37 en dan nog bijna 4-4... Ongelofelijk. Spannende match tot nu toe wel. Houden zo!

Gavin

Legacy Member
Gekeken zonder geluid maar bij 4-2 of zo had Selby een snooker gelegd achter geel en groen. Ronnie mist drie keer en dan speelt Selby gewoon door in plaats van de cue ball terug te laten leggen (om dan zelf drie shots later snooker te liggen). Wat was daar de redenering achter?

Tweak37

Legacy Member
Shepard zei:
Met 5-3 ook. Ongelofelijk dat hij niet zwaarder op zijn doos heeft gekregen. Met een high break van 37 en dan nog bijna 4-4... Ongelofelijk. Spannende match tot nu toe wel. Houden zo!

O'Sullivan was gewoon ook erg matig in de laatste frames, dus hij mag uiteindelijk ook wel blij zijn met die 5-3.

Nattefrost

Legacy Member
Het niveau is gewoon zwak voor een WK finale. Geen aangenaam kijkstuk voorlopig.

ganz

Legacy Member
Gavin zei:
Gekeken zonder geluid maar bij 4-2 of zo had Selby een snooker gelegd achter geel en groen. Ronnie mist drie keer en dan speelt Selby gewoon door in plaats van de cue ball terug te laten leggen (om dan zelf drie shots later snooker te liggen). Wat was daar de redenering achter?

Was ook maar half aan't volgen, maar dacht dat er een free ball was gegeven, waar Selby dan eigenlijk nog niet veel mee kon aanvangen precies.

Shepard

Legacy Member
Gavin zei:
Gekeken zonder geluid maar bij 4-2 of zo had Selby een snooker gelegd achter geel en groen. Ronnie mist drie keer en dan speelt Selby gewoon door in plaats van de cue ball terug te laten leggen (om dan zelf drie shots later snooker te liggen). Wat was daar de redenering achter?

Had hij niet O'Sullivan laten voortspelen met een forced continue? Ik weet het niet zo goed meer. In elk geval, ik zou hem ook hebben teruggelegd.

Nattefrost zei:
Het niveau is gewoon zwak voor een WK finale. Geen aangenaam kijkstuk voorlopig.

Met dat tweede ben ik het niet eens. De druk die missers veroorzaken maken alles veel spannender en onvoorspelbaarder. Ik ben niet van mening dat mooi snooker alleen hoge breaks betekent.
Dat neemt niet weg dat het niveau inderdaad niet altijd bijzonder hoog is.

Nattefrost

Legacy Member
Shepard zei:
Met dat tweede ben ik het niet eens. De druk die missers veroorzaken maken alles veel spannender en onvoorspelbaarder. Ik ben niet van mening dat mooi snooker alleen hoge breaks betekent.
Dat neemt niet weg dat het niveau inderdaad niet altijd bijzonder hoog is.

Dat is dan ook niet wat ik zei. De halve finale tussen Selby en Robertson was van een hoog niveau, was aangenaam om te kijken én had veel tactische frames. Deze match verliest gewoon continu z'n tempo door slechte missers. En het zijn niet enkel de missers, ik heb ook al veel slechte safety shots gezien. Neemt niet weg dat de wedstrijd boeiend is, maar ik blijf toch op mijn honger zitten.

makila

Legacy Member
Ronnie speelt gewoon ronduit zwak en hij is vandaag te pakken. Echter Selby die profiteert (voorlopig) helemaal niet en speelt zowaar nog zwakker. Zo maak je het Ronnie wel erg gemakkelijk natuurlijk ..

Als je niet profiteert wanneer Ronny op zijn slechtste is .. dan red je het niet ..

Ik vind Ronnie dit jaar minder sterk dan de voorbije twee jaren ..

Shepard

Legacy Member
Ruben666 zei:
Was Hendry nu net bezig over een mogelijke comeback (ik kwam net te laat binnen)?

Het WK-format gaat veranderen, er gaan meer spelers mogen meedoen aan de qualifiers, waaronder alle ex-wereldkampioenen, en Hendry zei dat hij misschien wel zijn kans wilde wagen (als ik het goed begrepen heb).

Nattefrost

Legacy Member
Ronnie ff een paar versnellingen hoger, 2 geweldige breaks en 2 frames binnen. Hij begint op dreef te komen.

Tweak37

Legacy Member
Goede laatste 2 frames van Selby. Profiteert ook wel van een gigantische misser van O'Sullivan op die zwarte bal in het voorlaatste frame.

sharkmen

Legacy Member
Ronnie nog steeds op schema. Selby gaat nog serieus uit zijn pijp moeten komen als hij een sessie is winnend wil afsluiten.

Shepard

Legacy Member
Goed voor de match, dit. Selby kruipt langzaamaan terug. Ziet er een pak beter uit dan gisteren. Frisser en meer zelfvertrouwen.

Romeo Carpaccio

Legacy Member
Mooie comeback, nu 10-10. Vraag me af hoe Ronnie hierop gaat reageren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan