Archief - De grote snooker/biljart/pool thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tijgerke

Legacy Member
St0wned zei:
wat een verschil als ge dan naar die hollander moet luisteren op Eurosport

Die is idd niet zo tof om naar te luisteren maar de Rudy (die momenteel dus commentaar aan't geven is) doet dat goed. 't is dan ook een Belg hé. ;)

Ik had liever Robertson in de finale gezien maar Selby verdient het (imo) toch wel om te winnen vandaag.

PineMangoes

Legacy Member
tijgerke zei:
Ik had liever Robertson in de finale gezien maar Selby verdient het (imo) toch wel om te winnen vandaag.

Idd. O'Sullivan haalt echt zijn niveau niet in deze finale. Long pots slecht, safety redelijk maar niet op het niveau van Selby. Heeft ook last van de druk precies? Voor iemand die al zo vaak in deze finale heeft gestaan lijkt me dit onlogisch. Enfin, hail Selby!

tijgerke

Legacy Member
Toch al een paar prachtige ballen gezien van Selby vanavond.. Hoop voor hem dat het hem lukt. :)

*edit*
En hij doet het! Dikke proficiat voor Selby. :)

Nattefrost

Legacy Member
De druk leek wel weg bij Selby in die laatste frames, speelde zijn beste snooker van de finale. Uiteindelijk met overschot de betere. Ronnie was vandaag nergens, echt heel zwak. Verdiende overwinning voor Selby.

Trouwens, wat een avond voor Steve Peters, de veelgeprezen psychiater die zogenaamde wonderen verricht had met Ronnie en Liverpool. Toch niet zo'n genie? :D

Gavin

Legacy Member
Van 5-10 naar 18-14, toch een serieus pak kletsen. Hendry zal blij zijn. :D


Selby-Robertson was toch de topmatch dit WK. Ronnie misschien te makkelijk naar de finale gekunnen en dan nog 5-10 voor, waarschijnlijk dacht ie dat het binnen was en de draad niet meer kunnen oppikken of zo.

Shepard

Legacy Member
Mooi gedaan van Selby, inderdaad uiteindelijk een verdiende winnaar. Mooi dat hij zijn eerste wereldtitel binnenhaalt, en het zal waarschijnlijk niet zijn laatste zijn!
Bewees wederom een mentaal uitstekende speler te zijn, liet O'Sullivan nooit in zijn spel komen en dwong hem om het spelletje op zijn manier te spelen. Liet de Rocket nooit echt vertrekken, en dat is te danken aan z'n speelstijl. Mooi gespeeld, verdiend gewonnen. Pet af!

Zkib

Legacy Member
Er zijn niet veel spelers op de Tour die het spelletje zo kunnen spelen. Een Selby, Robertson, Carter of Dott zijns meesterlijk wanneer het komt op 'matchplay'snooker. Veel spelers moeten in een ritme zitten om dikke breaks aan mekaar te rijgen, maar een Selby die kan het gewoon uit het niets om 3 of 4 frames na mekaar alles te potten, na 3uur safety play.
Chapeau dat em niet ingaf en zijn, soms saai voor de outsiders, spel bleef spelen.

Das nu de 2de wereldkampioen waar ik een frame of 2 van kon afpakken.:p

Shepard

Legacy Member
Amai, al een chance dat ze niks mankeren!

...

"Gisteren legde 'The Rocket' het in een zinderende WK-finale snooker in het Engelse Sheffield nog af tegen zijn landgenoot Mark Shelby. " :D

makila

Legacy Member
PineMangoes zei:
Idd. O'Sullivan haalt echt zijn niveau niet in deze finale. Long pots slecht, safety redelijk maar niet op het niveau van Selby. Heeft ook last van de druk precies? Voor iemand die al zo vaak in deze finale heeft gestaan lijkt me dit onlogisch. Enfin, hail Selby!
Ter herinnering voor diegenen die de match gezien hebben. De WK finale Stephen Hendry vs Peter Ebdon jaar 2002.

Het stond 17-17 en Hendry moest een spotgemakkelijke bal (die ik zelfs nooit mis), potten om zijn 8ste wereldtitel te pakken en hem de eeuwige roem te bezorgen. Hendry miste gewoon erg lullig van de grote stress waardoor Ebdon alsnog de titel pakte. Hendry is nadien nooit meer de oude geweest.

Dus het kan iedereen overkomen, zelfs Hendry nadat hij al 7 wereldtitels had.

PineMangoes zei:
Idd. O'Sullivan haalt echt zijn niveau niet in deze finale. Long pots slecht, safety redelijk maar niet op het niveau van Selby. Heeft ook last van de druk precies? Voor iemand die al zo vaak in deze finale heeft gestaan lijkt me dit onlogisch. Enfin, hail Selby!
Goed gedaan van Selby, hij heeft als enige in het ganse toernooi weten te profiteren van een vrij zwakke O'Sullivan. Want we moeten eerlijk zijn. Tegen de O'Sullivan van 2013 had Selby verloren.

Vorig jaar potte O'Sullivan ruim 90% van zijn long pots gedurende het ganse toernooi. (% was toen echt waanzinnig hoog) Dit jaar was dit nog geen 70%.

GETHEZ

Legacy Member
sinds het WK geen reacties meer.?.? er is sinds vandaag net het UK championship begonnen heb ik op BBC en eurosport gezien... (geen O'sullivan voor zover ik heb gezien)

GETHEZ

Legacy Member
ronnie speelt dus blijkbaar toch mee in het UK Championship (bo 11 matches)

makila

Legacy Member
Luca brecel met 6-0 verloren. Ja hij is nog jong maar ik vind hem gewoon te weinig goed spelen. Als hij een goeie dag heeft dan kan hij iedereen verslaan, echter voor die ene keer dat hij goed speelt, speelt hij 9 rotpartijen. Ik zie géén wereldkampioen in Brecel, nu niet, binnen 20 jaar nog niet.

Ik zie hem wel ooit top-10 van de wereld worden dan wel. Maar echt de absolute wereldtop is naar wat ik van hem al gezien heb, iets te hoog gegrepen. Hopelijk vergis ik mij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan