Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sink

Legacy Member
Ja lap, eerste race in jaren dat ik bewust niet naar kijk. Ben heel de namiddag weg, kom net thuis en eerste wat ik lees: "Gasly wint in Monza". Zelden zo een grote WTF geroepen :wtf: :confused:

DogFacedGod

Legacy Member
nokeyboard zei:
Daar vreesde ik al voor.
No party mode, no party :unsure:

Volgens mij hebben ze het omgekeerde gedaan. De modus continue in party modus laten zitten omdat ze toch dachten "We rijden toch voortdurend vooraan in vrije lucht :p." Bottas krijgt een slechte start en zit midden in het pak waardoor zijn motor voortdurend dreigt te overhitten. Lewis zat in zijn inhaalrace ook regelmatig uit een slipstream te rijden om zijn motor meer te koelen.

_Pe_

Legacy Member
Timothy555 zei:
Komaan, dit geloof je toch zelf niet. Rode vlag was echt terecht, bandenmuur was volledig kapot...
Natuurlijk geloof ik dat zelf niet. Ik reageerde maar op het feit dat hij het helemaal niet verdiende om plots op P2 te mogen herstarten.
Lance had trouwens moeten winnen. Het is door zijn eigen fout dat hij pas 3de gewonnen heeft en volgens mij wist hij dat heel goed want zo gelukkig leek hij me niet op het podium of tijdens de interviews. Een podium staat wel mooi op het CV hé als 1 van de plaats moet ruimen voor Vettel volgend jaar :ironic: . Als ze Perez (of zelfs Lance) aan de kant schuiven voor Vettel zijn ze trouwens niet goed wijs bij Racing Point. Vettel zal daar echt niet meer laten zien dan wat die 2 nu laten zien.

Shaddix

Legacy Member
Ja Vettel, wat ne loser om zijn remschijf te laten fikken.

Ik zou Vettel altijd boven Stroll kiezen.

RipTor

Legacy Member
sink zei:
Ja lap, eerste race in jaren dat ik bewust niet naar kijk. Ben heel de namiddag weg, kom net thuis en eerste wat ik lees: "Gasly wint in Monza". Zelden zo een grote WTF geroepen :wtf: :confused:

Same here :wtf:

_Pe_

Legacy Member
Shaddix zei:
Ja Vettel, wat ne loser om zijn remschijf te laten fikken.
Jouw woorden, niet de mijne...
Ik had het eerder over de positie waar hij zat rond te karren voordat hij remproblemen kreeg.

Shaddix zei:
Ik zou Vettel altijd boven Stroll kiezen.
Ja ? Ik niet. Vettel is beter dan Stroll maar is zijn prijs niet waard.

eniac

Legacy Member
_Pe_ zei:
Lance had trouwens moeten winnen. Het is door zijn eigen fout dat hij pas 3de gewonnen

Ik denk het eigenlijk niet. Pace van Gasly was beter en zelf hij haalde het maar net. Indien Stroll wel voor Gasly was gebleven bij de start had hij Gasly opgehouden en had Sainz beiden wel gepakt.

nokeyboard

Legacy Member
Zie nu pas dat Gasley 5 punten achter Albon staat in het klassement. Heeft er vandaag natuurlijk 25 bijgekregen maar dan nog.

Mefke

Legacy Member
Shaddix zei:
Bottas leek wel een sulletje vandaag. Benieuwd of daar nog iets van een mechanisch probleem naar boven komt, ik zou hem toch hoger inschatten...

Albon ook gene vetten, maar had blijkbaar zware schade onderaan de wagen.
Voor welke actie is Albon gestraft? Niet genoeg ruimte laten, maar was dat bij die actie bij de start want dat werd toch als raceincident gezien?

Iemand die trouwens de regels wat kent: zat tijdens de race te denken. Allemaal goed dat de pits gesloten worden omwille van die wagen die daar staat, maar stel dat ge nu dringend van banden moet wisselen omdat die echt op zijn. Kan je dan binnen komen onder het mom van veiligheid? Of wordt je sowieso ook gestraft?

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

Shaddix

Legacy Member
_Pe_ zei:
Jouw woorden, niet de mijne...
Ik had het eerder over de positie waar hij zat rond te karren voordat hij remproblemen kreeg.

Ja ? Ik niet. Vettel is beter dan Stroll maar is zijn prijs niet waard.

Ik rate Vettel zijn skills echt niet meer op hoe hij nu rondrijdt. Hij heeft geen motivatie, zijn team heeft geen motivatie om hem te steunen, de wagen suckt...

Hij heeft in ieder geval al veel meer bewezen dan Stroll. Het talent zit er bij Vettel sowieso in.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij bij Aston Martin een gelijkaardig salaris zou eisen als bij Ferrari.

eniac zei:
Ik denk het eigenlijk niet. Pace van Gasly was beter en zelf hij haalde het maar net. Indien Stroll wel voor Gasly was gebleven bij de start had hij Gasly opgehouden en had Sainz beiden wel gepakt.

Je kan wel niet ontkennen dat er meer pace in die Racing Point zou moeten zitten dan in de Alpha Taurri. Misschien niet zoveel als in de McLaren, maar Stroll kwam nog niet in de buurt van de stunt die Gasly uitvoert en dat had beter gemoeten.

eniac

Legacy Member
Shaddix zei:
Je kan wel niet ontkennen dat er meer pace in die Racing Point zou moeten zitten dan in de Alpha Taurri. Misschien niet zoveel als in de McLaren, maar Stroll kwam nog niet in de buurt van de stunt die Gasly uitvoert en dat had beter gemoeten.

Ja, dat klopt wel. Om 1 of andere reden dacht ik enkel aan de start. Maar inderdaad, Stroll had niet de pace die de wagen wel had.

Shaddix

Legacy Member
Mefke zei:
Voor welke actie is Albon gestraft? Niet genoeg ruimte laten, maar was dat bij die actie bij de start want dat werd toch als raceincident gezien?

Iemand die trouwens de regels wat kent: zat tijdens de race te denken. Allemaal goed dat de pits gesloten worden omwille van die wagen die daar staat, maar stel dat ge nu dringend van banden moet wisselen omdat die echt op zijn. Kan je dan binnen komen onder het mom van veiligheid? Of wordt je sowieso ook gestraft?

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

Nee Albon was gestraft voor een maneuver in de 2e ronde. Volgens mij met Grosjean ofzo? Dat was wel terecht in ieder geval. Misschien niet bewust maar wel gevaarlijk de andere wagen van de baan geduwd.

En je punt van de banden: volgens mij gaan ze de pits niet snel sluiten zonder dat er een SC buiten komt. Op dat punt wordt er zo weinig druk op die banden gezet dat het geen issue zou mogen zijn (tenzij het weer ineens zou omgeslagen zijn misschien, maar dat moet al een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn).

eniac

Legacy Member
Overigens, wie F1TV heeft moet absoluut eens de driver cam van Gasly opzetten vanaf de laatste ronde. Dat hij blij was is een understatement :)

_Pe_

Legacy Member
eniac zei:
Ik denk het eigenlijk niet. Pace van Gasly was beter en zelf hij haalde het maar net. Indien Stroll wel voor Gasly was gebleven bij de start had hij Gasly opgehouden en had Sainz beiden wel gepakt.
Je kan gelijk hebben maar ik denk het niet. Hij had misschien Gasley opgehouden maar ik denk niet dat Gasley of Sainz langs hem door zou gegaan zijn. Ten eerste hebben we voor de rode vlag gezien dat inhalen heel moeilijk was want P2 t.e.m P7 reed op een zakdoek en toch werd er niet ingehaald. En ten tweede denk ik dat het vooral heel moeilijk zou zijn om zo een Racing Point in te halen en dit door die Mercedes motor. Qua topsnelheid zit het wel goed met die Racing Point.

In elk geval had Stroll daar niet mogen zitten. Norris verwoordt het het mooist : https://www.planetf1.com/news/lando-norris-stupid-f1-rule/ . Het was Norris die dat podium verdiende, niet Stroll. En P4 in de stand om het WK verdient Stroll nog minder.

Shaddix zei:
Ik rate Vettel zijn skills echt niet meer op hoe hij nu rondrijdt. Hij heeft geen motivatie, zijn team heeft geen motivatie om hem te steunen, de wagen suckt...

Hij heeft in ieder geval al veel meer bewezen dan Stroll. Het talent zit er bij Vettel sowieso in.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij bij Aston Martin een gelijkaardig salaris zou eisen als bij Ferrari.
Kijk, ik rate Vettel ook hoger dan Stroll hoor. En ik vind het ook heel normaal dat hij meer geld vraagt en krijgt dan Stroll. Hij is immers een 4-voudig wereldkampioen. Maar moest ik een teammanager zijn dan zou ik mijn geld eerder spenderen aan ontwikkeling van de wagen dan aan Sebastian Vettel. Ik zou een andere, veel goedkopere 1st piloot nemen (Perez lijkt me de ideale kandidaat) en ik zou gewoon Stroll houden als 2de piloot. Ik zie echt niet wat Vettel meer zou kunnen laten zien dan Perez. Zeker omdat, indien ik Perez zou houden, ik geld zou overhouden om mijn auto te verbeteren.

eniac

Legacy Member
_Pe_ zei:
Je kan gelijk hebben maar ik denk het niet. Hij had misschien Gasley opgehouden maar ik denk niet dat Gasley of Sainz langs hem door zou gegaan zijn. Ten eerste hebben we voor de rode vlag gezien dat inhalen heel moeilijk was want P2 t.e.m P7 reed op een zakdoek en toch werd er niet ingehaald. En ten tweede denk ik dat het vooral heel moeilijk zou zijn om zo een Racing Point in te halen en dit door die Mercedes motor. Qua topsnelheid zit het wel goed met die Racing Point.

Ik snap je nu even niet goed. Sainz heeft Stroll toch gewoon ingehaald?

Verstappen ook trouwens.

_Pe_

Legacy Member
eniac zei:
Ik snap je nu even niet goed. Sainz heeft Stroll toch gewoon ingehaald?

Verstappen ook trouwens.

Verstappen heeft inderdaad Stroll gewoon ingehaald. Heel in het begin van de race. Even nadat Stroll Verstappen had ingehaald. Maar het is niet dat, omdat Verstappen Stroll kon inhalen, dat Sainz op het einde van de race zowel Gasley als Stroll zou kunnen ingehaald hebben.

En Sainz heeft Stroll ingehaald vlak na die restart zeker ? Mja... ik had wel de indruk dat Stroll toen serieus aan het knoeien was. Net zoals hij zijn restart helemaal verknoeid heeft.

Het maakt eigenlijk allemaal niet uit. Ik vond het gewoon niet fair tegenover de andere piloten dat Stroll een free pitstop kreeg. Hij heeft 24 seconden cadeau gekregen. Met zo een cadeau moet je het gewoon afmaken en de race winnen. Maar daar is hij niet in geslaagd. Hij is P3 geworden. En dat is veel meer dan wat hij eigenlijk verdiende.

_Pe_

Legacy Member
Ik vraag me trouwens af hoe lang ze bij Red Bull nog gaan volhouden dat Albon prachtig werk levert. Amper 3 dagen geleden heeft Horner nog gezegd dat er geen sprake van is dat Gasley terug zou gepromoveerd worden. Vandaag is Gasley gewonnen met de langzamere zusterwagen en Albon, die met de topwagen mag rijden, werd voorlaatste. Enkel Giovinazzi was nog achter hem en dat was dan vooral omdat die een stop&go kreeg want anders was Albon allerlaatste geworden. Hoog tijd om die 2 terug van plaats te wisselen als je het mij vraagt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan