eniac
Legacy Member
_Pe_ zei:Verstappen heeft inderdaad Stroll gewoon ingehaald. Heel in het begin van de race. Even nadat Stroll Verstappen had ingehaald. Maar het is niet dat, omdat Verstappen Stroll kon inhalen, dat Sainz op het einde van de race zowel Gasley als Stroll zou kunnen ingehaald hebben.
En Sainz heeft Stroll ingehaald vlak na die restart zeker ? Mja... ik had wel de indruk dat Stroll toen serieus aan het knoeien was. Net zoals hij zijn restart helemaal verknoeid heeft.
Het maakt eigenlijk allemaal niet uit. Ik vond het gewoon niet fair tegenover de andere piloten dat Stroll een free pitstop kreeg. Hij heeft 24 seconden cadeau gekregen. Met zo een cadeau moet je het gewoon afmaken en de race winnen. Maar daar is hij niet in geslaagd. Hij is P3 geworden. En dat is veel meer dan wat hij eigenlijk verdiende.
Sainz heeft Stroll ergens na de race restart ingehaald, maar wel in gewone race conditions en op de S/F straight. Dus ik kon even niet volgen met de redenering dat het niet zeker was dat Sainz Stroll had kunnen inhalen, want hij heeft dat wel gewoon gedaan he.
Je kan dat nooit met zekerheid zeggen maar het effect van een goede herstart voor Stroll was sowieso geweest dat degene met de tragere pace voorop zou zitten en dat Gasly nooit die buffer van 4s had gehad die net genoeg bleek om voorop te blijven.
Maar wel akkoord dat Stroll gezien zijn wagen alle kans had om de race te winnen en daar niets mee gedaan heeft.


