Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
_Pe_ zei:
Verstappen heeft inderdaad Stroll gewoon ingehaald. Heel in het begin van de race. Even nadat Stroll Verstappen had ingehaald. Maar het is niet dat, omdat Verstappen Stroll kon inhalen, dat Sainz op het einde van de race zowel Gasley als Stroll zou kunnen ingehaald hebben.

En Sainz heeft Stroll ingehaald vlak na die restart zeker ? Mja... ik had wel de indruk dat Stroll toen serieus aan het knoeien was. Net zoals hij zijn restart helemaal verknoeid heeft.

Het maakt eigenlijk allemaal niet uit. Ik vond het gewoon niet fair tegenover de andere piloten dat Stroll een free pitstop kreeg. Hij heeft 24 seconden cadeau gekregen. Met zo een cadeau moet je het gewoon afmaken en de race winnen. Maar daar is hij niet in geslaagd. Hij is P3 geworden. En dat is veel meer dan wat hij eigenlijk verdiende.

Sainz heeft Stroll ergens na de race restart ingehaald, maar wel in gewone race conditions en op de S/F straight. Dus ik kon even niet volgen met de redenering dat het niet zeker was dat Sainz Stroll had kunnen inhalen, want hij heeft dat wel gewoon gedaan he.

Je kan dat nooit met zekerheid zeggen maar het effect van een goede herstart voor Stroll was sowieso geweest dat degene met de tragere pace voorop zou zitten en dat Gasly nooit die buffer van 4s had gehad die net genoeg bleek om voorop te blijven.

Maar wel akkoord dat Stroll gezien zijn wagen alle kans had om de race te winnen en daar niets mee gedaan heeft.

eniac

Legacy Member
_Pe_ zei:
Ik vraag me trouwens af hoe lang ze bij Red Bull nog gaan volhouden dat Albon prachtig werk levert. Amper 3 dagen geleden heeft Horner nog gezegd dat er geen sprake van is dat Gasley terug zou gepromoveerd worden. Vandaag is Gasley gewonnen met de langzamere zusterwagen en Albon, die met de topwagen mag rijden, werd voorlaatste. Enkel Giovinazzi was nog achter hem en dat was dan vooral omdat die een stop&go kreeg want anders was Albon allerlaatste geworden. Hoog tijd om die 2 terug van plaats te wisselen als je het mij vraagt.
Laat Gasly maar zitten, die zit daar goed en amuseert zich. Blijven switchen gaat weinig uithalen en Gasly naast Max wordt ook weer pijnlijk hoor. Max is gewoon te goed.

Overigens: het is Gasly ;)

_Pe_

Legacy Member
eniac zei:
Sainz heeft Stroll ergens na de race restart ingehaald, maar wel in gewone race conditions en op de S/F straight. Dus ik kon even niet volgen met de redenering dat het niet zeker was dat Sainz Stroll had kunnen inhalen, want hij heeft dat wel gewoon gedaan he.

Klopt. Zoals ik al zei, het kan zijn dat je gelijk hebt en dat Sainz had gewonnen indien Stroll zijn herstart niet verprutst had. Ik dacht van niet maar je hebt inderdaad een punt dat Sainz Stroll gewoon heeft ingehaald.
Wie gewonnen zou hebben zullen we nooit weten . Gelukkig heeft Stroll de herstart wel verprutst. Ik moet er niet aan denken dat die fils à pappa gewonnen zou hebben...

vishnusixclix

Legacy Member
Ah nee, je gaat Gasly toch niet weer degraderen naar het tragere team? :D

Shaddix

Legacy Member
Ik ben wel benieuwd wat Red Bull volgende jaren met Alpha Tauri gaat doen. Met de budget cap zouden ze daar haast een evenwaardig team van kunnen maken.
Dan kan je eens een gewaagde designbeslissing maken en vergelijken. Gasly zou dan perfect zijn om in de AT te houden.

_Pe_

Legacy Member
eniac zei:
Laat Gasly maar zitten, die zit daar goed en amuseert zich. Blijven switchen gaat weinig uithalen en Gasly naast Max wordt ook weer pijnlijk hoor. Max is gewoon te goed.

En ook hier heb je een punt. 2 zelfs. Gasly zit bij AT duidelijk beter in zijn vel dan bij RB en Max is inderdaad gewoon te sterk.
Maar ze zouden bbij RB wel eens mogen toegeven dat Albon ook te kort schiet. Er moeten toch betere piloten te vinden zijn denk ik zo

eniac zei:
Overigens: het is Gasly ;)
Merci voor de info. Ik zal er op proberen te letten. Ik en namen... niet altijd de ideale combinatie :D

vishnusixclix

Legacy Member
Esteban Ocon laat zijn charmes uit Brazilie 2018 weer even naar boven komen. Maar de engineer kan met deze diva blijkbaar wel om :lol:

https://streamable.com/pgyfww

Het zal nodig zijn, volgend jaar Alonso erbij!

Nesjamag

Legacy Member
Ocon is gewoon trager dan Ricciardo.
Ricciardo is gewoon een van de beste coureurs. Zie hoe Max zijn team mates in flarden rijdt, dat was met Ricciardo niet het geval.

Stroll heeft dus een race uitgereden met 0 pitstops.
Had een betere coureur in die wagen gezeten dan had die wagen gewonnen.

Gasly was de strafste prestatie, samen met Hamilton.
Waar Gasly die pace vandaan hield om de zeer snelle McLaren toch af te houden.
En Hamilton maakt in 26 ronden 20s goed op zijn team mate, terwijl die ook nog eens iedereen moet passeren.

Bottas faalt hier toch zwaar. Bedoeling van een tweede rijder als Bottas is dat die de win kan pakken als er iets met Hamilton gebeurd.
Ondanks duidelijke dominantie van Hamilton kon Bottas ver van dat niveau preseteren.

Scifo

Legacy Member
Er is nochtans een tijd geweest dat we Bottas de hemel in prezen bij Williams.

Net zoals sommigen dat nu ook doen met Perez.

Feit blijft dat zo’n rijders naast echte toppers zoals Hamilton, Verstappen middelmatig worden.

Albon en Gasly kunnen echt wel een stukske rijden, alleen heb ik ook meer het gevoel dat die RBR echt op maat van Verstappen is gebouwd waardoor het verschil groot lijkt.

Elke1988

Legacy Member
Scifo zei:
Er is nochtans een tijd geweest dat we Bottas de hemel in prezen bij Williams.

Net zoals sommigen dat nu ook doen met Perez.

Feit blijft dat zo’n rijders naast echte toppers zoals Hamilton, Verstappen middelmatig worden.

Albon en Gasly kunnen echt wel een stukske rijden, alleen heb ik ook meer het gevoel dat die RBR echt op maat van Verstappen is gebouwd waardoor het verschil groot lijkt.

Dat de auto voor Max word gebouwd is al een paar jaar zo gekend.

FlatSix

Legacy Member
Scifo zei:
Er is nochtans een tijd geweest dat we Bottas de hemel in prezen bij Williams.

Ik was er in elk geval niet bij toen. Bottas kon gewoon een vier of vijftal keer profiteren van de belachelijke snelheid in een rechte lijn van die Williams. Kwamen ze op een circuit met een paar lastige bochten en het was gedaan met spelen. Gooi daarbij toen die super slechte Ferrari en een trage Red Bull...

Podia in 2014: Oostenrijk, Silverstone, Hockenheim, Spa, Sochi en Abu Dhabi, en nog een P4 in Monza.

Om maar te tonen hoe groot perceptie is dat iemand het goed doet terwijl het in sommige gevallen nu eens echt volledig aan de omstandigheden lag. Dat gezegd zijnde heeft Bottas me al vaker in de voorbije jaren aangenaam verrast, maar kaliber Hamilton is hij absoluut niet.

In 2015 was Vettel terug in een deftige wagen, en Kimi zat er ook bij en ineens schieten er van die 6 podia nog maar 2 over.

Bottas is sneller dan hij krediet krijgt, maar een wereldkampioen, dat denk ik niet. Of toch niet zolang Hamilton in de andere Mercedes zit, anders uiteraard wel.

FlatSix

Legacy Member
Nesjamag zei:
Bottas faalt hier toch zwaar. Bedoeling van een tweede rijder als Bottas is dat die de win kan pakken als er iets met Hamilton gebeurd.
Ondanks duidelijke dominantie van Hamilton kon Bottas ver van dat niveau preseteren.

Denk dat ze bij Mercedes gewoon ook al jaren succesvol werken rond zaterdagen. Zaterdag op pole is bijna altijd de win. Dan maakt het niet zo veel uit dat je die ene keer wanneer je eens niet op pole stond koelingsproblemen hebt, die hebben ze trouwens al sinds 2014...

marcel

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Esteban Ocon laat zijn charmes uit Brazilie 2018 weer even naar boven komen. Maar de engineer kan met deze diva blijkbaar wel om :lol:

https://streamable.com/pgyfww

Het zal nodig zijn, volgend jaar Alonso erbij!

heel de grid klaagt wel eens over zijn team over de radio. waarom dat bij Ocon ineens een probleem moet zijn? en waarom daar Brazilie 2018 moet bij komen? zijn de Verstappen fans daar dan nog altijd zó gefrustreerd over?
_Pe_ zei:
Ik vraag me trouwens af hoe lang ze bij Red Bull nog gaan volhouden dat Albon prachtig werk levert. Amper 3 dagen geleden heeft Horner nog gezegd dat er geen sprake van is dat Gasley terug zou gepromoveerd worden. Vandaag is Gasley gewonnen met de langzamere zusterwagen en Albon, die met de topwagen mag rijden, werd voorlaatste. Enkel Giovinazzi was nog achter hem en dat was dan vooral omdat die een stop&go kreeg want anders was Albon allerlaatste geworden. Hoog tijd om die 2 terug van plaats te wisselen als je het mij vraagt.


zonder stop&go voor hamilton en gratis bandwissel onder rood, was Gasly ook maar ergens in de middenmoot geeindigd hoor.
En Verstappen lag bij zijn opgave ook maar 2 plaatsen vóór Albon. Dus zo top was die Red Bull gisteren niet

https://www.facebook.com/watch/?v=1255813278094519&extid=OdEw2L5LHdNl6mjv

eniac

Legacy Member
marcel zei:
zonder stop&go voor hamilton en gratis bandwissel onder rood, was Gasly ook maar ergens in de middenmoot geeindigd hoor.

Gasly had net voor het incident reeds gepit. Gasly haalde zijn voordeel uit de SC en vooral uit het feit dat niemand mocht pitten onder SC.

Stroll haalde vervolgens zijn voordeel uit de rode vlag, zonder dat moest hij nog pitten na de SC en was hij achterin belang.

Cerulean

Legacy Member
Ik vind wel niet dat we Gasly zijn overwinning mogen bestempelen als geluk. Misschien wel een beetje ivm zijn "pole" bij de herstart, maar om dan de McLaren en RP achter hem te houden, dat is echt niet vanzelfsprekend. Alle auto's in de top 10 behalve de Alfa's waren in theorie sneller. De druk moet echt immens geweest zijn. Ben echt blij voor Gasly.

eniac

Legacy Member
Cerulean zei:
Ik vind wel niet dat we Gasly zijn overwinning mogen bestempelen als geluk. Misschien wel een beetje ivm zijn "pole" bij de herstart, maar om dan de McLaren en RP achter hem te houden, dat is echt niet vanzelfsprekend. Alle auto's in de top 10 behalve de Alfa's waren in theorie sneller. De druk moet echt immens geweest zijn. Ben echt blij voor Gasly.

Wel, zonder de meevaller van de SC (en rode vlag, maar ook zonder rode vlag was het voor hem goed geweest) had hij eigenlijk niet gezeten waar hij zat he. Maar dat soort zaken zijn ook deel van racing.

En inderdaad, hij heeft gewoon extreem hard gevochten. Elke passage op start/finish verloor hij 4 tienden, en hoe hij de rest van de ronde tiende per tiende terugwon zodat hij uiteindelijk het tijdsverlies kon beperken, heel indrukwekkend om te zien. Daar heeft hij het gewonnen. Samen met de restart waar hij Stroll direct kon passeren, want daardoor kon hij onmiddellijk de broodnodige buffer naar Sainz beginnen uitbouwen.

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Gasly had net voor het incident reeds gepit. Gasly haalde zijn voordeel uit de SC en vooral uit het feit dat niemand mocht pitten onder SC.

Stroll haalde vervolgens zijn voordeel uit de rode vlag, zonder dat moest hij nog pitten na de SC en was hij achterin belang.

Heeft Stroll niet gepit tijdens de SC dan? Want dat is dan gewoon hoerenchance dat die dan niet pit, iedereen wel, én dan kwam de rode vlag waardoor die inderdaad gewoon "gratis" al die posities van de SC kreeg.

Nu ja, wins voor zo'n team komen altijd in uitzonderlijke omstandigheden met de nodige dosis geluk, waarin dan een goede rijder kan afwerken.

eniac

Legacy Member
FlatSix zei:
Heeft Stroll niet gepit tijdens de SC dan? Want dat is dan gewoon hoerenchance dat die dan niet pit, iedereen wel, én dan kwam de rode vlag waardoor die inderdaad gewoon "gratis" al die posities van de SC kreeg.

Idd. Denk dat RP niet wou doublestacken. Draaide wel even goed uit dus :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan