falc.be
Legacy Member
marcel zei:als veteraan in deze topic: hoe hard geloof je dààr in?
we zitten voorlopig aan 22 auto's voor volgend jaar. haal daar de 4 rode stieren uit, en je hebt er 18. da's weinig, maar niet historisch laag, en zeker niet voldoende om de derde wagen in te zetten.
en als je ziet dat Mercedes al 80 miljoen euro verliest met 2 wagens, dan lijken 3 wagens mij wel een hele dure grap.
het is een scenario dat je altijd wel hoort opduiken als er een team dreigt te vertrekken, maar imo is dat nooit méér geweest dan een manier om te zeggen "doe maar, we gaan u niet missen". Ik zie het in de nabije toekomst gewoon nooit gebeuren.
Ten eerste het is niet ongezien dat er teams met 3 auto's zijn, tot eind jaren 70 werd dit regelmatig gedaan.
Er staat in alle contracten met de circuits dat er minstens 18 auto's moeten deelnemen, als red bull vertrekt (en die kans is niet gering) schieten er maar 18 auto's meer over. Om veilig te zijn heeft bernie niet veel andere keus dan 3de wagens te sponsoren (het geld kan van het prijzengeld en gigantische boete van red bull komen)

