Archief - FIA Formula One 2015 - Season Aftermath

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

falc.be

Legacy Member
marcel zei:
als veteraan in deze topic: hoe hard geloof je dààr in?

we zitten voorlopig aan 22 auto's voor volgend jaar. haal daar de 4 rode stieren uit, en je hebt er 18. da's weinig, maar niet historisch laag, en zeker niet voldoende om de derde wagen in te zetten.
en als je ziet dat Mercedes al 80 miljoen euro verliest met 2 wagens, dan lijken 3 wagens mij wel een hele dure grap.

het is een scenario dat je altijd wel hoort opduiken als er een team dreigt te vertrekken, maar imo is dat nooit méér geweest dan een manier om te zeggen "doe maar, we gaan u niet missen". Ik zie het in de nabije toekomst gewoon nooit gebeuren.


Ten eerste het is niet ongezien dat er teams met 3 auto's zijn, tot eind jaren 70 werd dit regelmatig gedaan.

Er staat in alle contracten met de circuits dat er minstens 18 auto's moeten deelnemen, als red bull vertrekt (en die kans is niet gering) schieten er maar 18 auto's meer over. Om veilig te zijn heeft bernie niet veel andere keus dan 3de wagens te sponsoren (het geld kan van het prijzengeld en gigantische boete van red bull komen)

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Ik niet. Rijk is hij toch al, daarvoor moet hij het niet meer doen. Wat maken een paar miljoen dan uit als het betekent dat je je passie kan blijven uitoefenen?

Rijke mensen hebben ook een dure levensstijl eh.

eniac

Legacy Member
Magnussen en McLaren gaan uit elkaar. Vandoorne zou volgend jaar dan reserve zijn.

Nu nog engagement van hun kant om hem volgend jaar dat zitje te geven.

makila

Legacy Member
Ik voel mee voor Magnussen. Als jong talent aangenomen. Reververijder in 2013, om dan in 2014 een zitje te verkrijgen, om er een jaar later terug uitgegooid te worden voor Alonzo.
Ik hoop dat Magnussen alsnog een deal kan sluiten met Manor of Haas. Dat verdient hij wel. Bij Haas maakt hij toch een goeie kans denk ik.

Anderzijds kan Vandoorne ook dit lot genegen zijn. Na deze nieuwe ontwikkelingen weten we al wat er vermoedelijk gaat gebeuren. Vandoorne gaat reserverijder zijn in 2016, en zal een zitje krijgen naast Alonzo voor 2017. (En dit moet hij op papier zetten want in 2014 was hij ook de reserverijder en moest zijn plaats daarna weer afstaan)

Maar hij kan dan wel beter presteren in 2017, anders gaat zijn zitje ook al even snel weer bezet zijn door iemand anders - the future shall tell.

Beiden behoren momenteel toch tot de toekomst van de F1 en beiden moeten er naar mijn mening actief in blijven.

DrWho

Legacy Member
makila zei:
Ik voel mee voor Magnussen. Als jong talent aangenomen. Reververijder in 2013, om dan in 2014 een zitje te verkrijgen, om er een jaar later terug uitgegooid te worden voor Alonzo.
Ik hoop dat Magnussen alsnog een deal kan sluiten met Manor of Haas. Dat verdient hij wel. Bij Haas maakt hij toch een goeie kans denk ik.

Anderzijds kan Vandoorne ook dit lot genegen zijn. Na deze nieuwe ontwikkelingen weten we al wat er vermoedelijk gaat gebeuren. Vandoorne gaat reserverijder zijn in 2016, en zal een zitje krijgen naast Alonzo voor 2017. (En dit moet hij op papier zetten want in 2014 was hij ook de reserverijder en moest zijn plaats daarna weer afstaan)

Maar hij kan dan wel beter presteren in 2017, anders gaat zijn zitje ook al even snel weer bezet zijn door iemand anders - the future shall tell.

Beiden behoren momenteel toch tot de toekomst van de F1 en beiden moeten er naar mijn mening actief in blijven.
Tweede zitje haas gaat waarschijnlijk naar Gutierrez testrijder bij Ferrari, gezien haas met Ferrari motoren zal rijden is dat een aannemelijk onderdeel van de motordeal. Allez, geruchten he.

Manor of tweede stoel Renault voor Magnussen... We zullen nog moeten afwachten. Hij is relatief goedkoop waarschijnlijk een heeft ervaring dus komt voor beide teams goed uit.

Verstuurd met Tapatalk.

makila

Legacy Member
Scifo zei:
Als Vandoorne testrijder wordt gaat em dit wellicht combineren met super formula. Race klasse in Japan.

Ik zie dat bertrand baguette daar ook rijd -.-
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2015_Super_Formula_season
Ben ik nu zo verkeerd of rijdt Baguette of te wel een draak van een seizoen of te wel krijgt hij in verhouding tot zijn ploegmaat een echte rommelbak onder zijn kont?
Zijn ploegmaat staat 2de in de tussenstand, Baguette heeft 0 punten behaald en rijdt achteraan volledig anoniem mee.

Hij is nu niet de allerbeste rallyrijder, maar het contrast met zijn ploegmaat is toch wel héél erg groot. (Dat kan niet groter zijn)

Edit: Blijkbaar zijn er 2 broers die meerijden. Zijn ploegmaat rijdt in de middenmoot zie ik .. (maar nog altijd veel beter dan Baguette), het is de broer die 2des staat. :)

WimJ

Legacy Member
Zijn ploegmaat DAISUKE staat 9e... Verschil is kleiner dan met de 2e, gelukkig, maar domineert wel nog steeds Bertrand.

makila

Legacy Member
Cerulean zei:
Mja... Dat ging Magnussen vorig jaar zogezegd ook doen.
Je moet er nog binnengeraken hé. Je kan wel zeggen ik ga daar rijden maar als de teams bezet zijn ..

De plaatsjes zijn overal erg gegeerd.

marcel

Legacy Member
het gaat hier om een Japanse raceklasse. zoals je ziet: vooral japanse deelnemers. voor Europeanen is het vooral lastig omdat het in Japan is. Voor Vandoorne kan het wel intressant zijn daar met een Honda team te rijden, maar voor de rest lijkt het toch weinig intressant.

falc.be

Legacy Member
Dat is de vroegere formule nippon aka japanse F3000, vroeger reden daar veel europeanen (Ralf schumacher bv was kampioen in 1996) en was die serie veel hoogstaander dan de europese F3000. Nu is dat een B kampioenschap waar enkel diegene die in europa niet meekunnen (oa andre lotterer rijdt daar al jaren) rijden. Geen goede zet voor vandoorne.

wel goed om in de regen te leren rijden (Minstens de helft zijn natte races)

eniac

Legacy Member
De nieuwe regels van de dag. Er komen toch 32 tokens voor volgend jaar ipv 25, en die mogen opnieuw tijdens het seizoen worden ingezet. Positief!

En het wordt nu officieel toegelaten om motoren van een jaar oud te leveren. Belachelijke beslissing.

dogmatisch

Legacy Member
Geheime opname van Verstappen interview met Hollandse tv god Humberto Tan

Pregnante teksten:

"Dat is dat ze verwachten dat ik volgend jaar wereldkampioen word. Ik denk dat dat er nu nog niet in zit."

"Er gebeuren altijd wel inhaalacties. Ik denk dat het meer gewaagde inhaalacties zijn, die ze nog niet hebben gezien. En vanwege mijn leeftijd niet hebben verwacht. Het is gewoon gevoel en inzicht."

[video=youtube;W4n3UJOo8lk]https://www.youtube.com/watch?v=W4n3UJOo8lk[/video]

Verstappen wordt ook geroemd door zijn kennis van zijn Toto Rosso-bolide.

FlatSix

Legacy Member
falc.be zei:
Dat is de vroegere formule nippon aka japanse F3000, vroeger reden daar veel europeanen (Ralf schumacher bv was kampioen in 1996) en was die serie veel hoogstaander dan de europese F3000. Nu is dat een B kampioenschap waar enkel diegene die in europa niet meekunnen (oa andre lotterer rijdt daar al jaren) rijden. Geen goede zet voor vandoorne.

wel goed om in de regen te leren rijden (Minstens de helft zijn natte races)

Excuseer?

DrWho

Legacy Member
eniac zei:
De nieuwe regels van de dag. Er komen toch 32 tokens voor volgend jaar ipv 25, en die mogen opnieuw tijdens het seizoen worden ingezet. Positief!

En het wordt nu officieel toegelaten om motoren van een jaar oud te leveren. Belachelijke beslissing.

Hoe nu toch weer wel oude motoren leveren? Tjonge. Jammer, zou de competitiviteit alleen maar verhogen.

Exit Magnussen bij Mclaren:
Magnussen verlaat McLaren na dit Formule 1-seizoen - GPUpdate.net

Droog mailtje krijgen van de assistent van Dennis en dat nog op je verjaardag.
Just business, past wel bij de koele britten.

makila

Legacy Member
Ik denk dat het al wel duidelijk was dat McLaren met een enorm luxeprobleem te kampen had. 2 goeie jonge rallyrijders, echter nog slechtst plaats voor maar eentje. Magnussen heeft pech dat ook Vandoorne goed presteert. In die zin zat deze beslissing eraan te komen.

De manier waarop Magnussen opzij gezet is, kan echter veel beter. Ik vind dit not done. Maar ja, zoals je zegt: Koele Britten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan