Archief - FIA Formula One 2015 - Season Aftermath

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shaddix

Legacy Member
Qua raw-pace stond Kyvat me gisteren ook meer aan dan Ricciardo. Gewoon twee cruciale fouten begaan...

FlatSix

Legacy Member
Eurosport gaat volledig Brits.

‘The Senna of his generation’ – David Coulthard, The Daily Telegraph

Uh? Heeft die Vettel en zijn vier opeenvolgende titels gemist?

The Times have questioned Lewis Hamilton’s status as a legend of F1, claiming his access to the best car will always leave an element of doubt that he is truly the best driver.

Tjah, zo deden de meeste kampioenen het hoor...

He's got a lot of years ahead of him, he's got every opportunity of winning five or six titles in that car. - Jackie Stewart

Weet niet of ik daar nog respect voor moet hebben, Vettel had tenminste in 2 van zijn titels nog een uitdaging.

“Hamilton is the best driver at this moment” - Nigel Mansell

Beste combo wagen/rijder geen twijfel, 'driver' mwah...

Scifo

Legacy Member
Shaddix zei:
Qua raw-pace stond Kyvat me gisteren ook meer aan dan Ricciardo. Gewoon twee cruciale fouten begaan...

Kweeni kvond Ricciardo vrij indrukwekkend wegrijden na zijn overtake op hamilton. Leek me in het begin wat de kat uit de boom te kijken toen hij achter kvyat zat.

kvyat zette in het begin wel druk achter rosberg, maar was toch ne vrij fail overtake in laatste bocht :p

Dit seizoen heeft kvyat me nog niet verrast. Ricciardo zijn races in Hongarije en Singapore bv vond ik wel indrukwekkend.

jeltex

Legacy Member
xTwL- zei:
Ben ik het niet mee eens. Was absoluut geen race naar zijn niveau. Veel foutjes en dankzij de laatste VSC ook nog geluk gehad dat hij een pitstop kon doen anders finishte hij mogelijk achter Vettel en Rosberg.

Ik citeer mezelf: "een heerlijke race voor Hamilton om kampioen te worden". Waar zeg ik dat het een race naar zijn niveau was?
Tuurlijk heeft hij wat geluk gehad in de vorm van de Red Bulls die totaal wegvielen op slicks en Rosberg die in de fout ging. Maar eerst van P1 naar P4 gaan om dan in extremis toch weer naar P1 te gaan en WK worden is toch een heerlijke manier om kampioen te worden? Ongeacht hoe de race verloopt ...

eniac zei:
Button P6, Sainz P7 ;)

Maar ze kwamen wel omgekeerd over de finish. Dat speeden in de pitlane was dom van Sainz, maar hij had wel de pace voor P6, het was vooral dat wat ik in de verf wou zetten. Indrukwekkend om als laatste gestart te zijn.

xTwL- zei:
Ricciardo is een fijne rijder en vorig jaar Vettel verslaan zal hem goed gedaan hebben, en ik ben er zeker van dat de 2 RB jongens bij de betere van het veld horen maar Vettels of Hamiltons zijn het toch niet.

Hij verslaat Vettel maar het is toch geen Vettel ... eh?

xTwL- zei:
Uh? Heeft die Vettel en zijn vier opeenvolgende titels gemist?

Tjah, zo deden de meeste kampioenen het hoor...

Weet niet of ik daar nog respect voor moet hebben, Vettel had tenminste in 2 van zijn titels nog een uitdaging.

Beste combo wagen/rijder geen twijfel, 'driver' mwah...

Dus de Britten zijn blij als er een Brit WK wordt en doen wat grootsprakerig ... nee toch? :)

Scifo zei:
Kweeni kvond Ricciardo vrij indrukwekkend wegrijden na zijn overtake op hamilton. Leek me in het begin wat de kat uit de boom te kijken toen hij achter kvyat zat.

kvyat zette in het begin wel druk achter rosberg, maar was toch ne vrij fail overtake in laatste bocht :p

Ik heb ook vooral die fase van de race onthouden. Kvyat deed mooi mee maar was uiteindelijk toch te omstuimig op de beslissende momenten waardoor hem geen enkele overtake lukte. Ricciardo haalde wel beide Mercedessen in en was 6 sec los tegen de eerste pitstops. Enkel jammer dat de RB het daarna liet afweten en hij ook nog geramd werd. Hij had zoveel meer verdiend.
Kvyat maakte geen slechte indruk, maar daar koop je weinig voor als je uiteindelijk crasht.

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Maar ze kwamen wel omgekeerd over de finish. Dat speeden in de pitlane was dom van Sainz, maar hij had wel de pace voor P6, het was vooral dat wat ik in de verf wou zetten. Indrukwekkend om als laatste gestart te zijn.

OK. Ja, ik zeg al van redelijk in het begin van het jaar dat die STR vermoedelijk de beste is die ze ooit gehad hebben - alleszins toch wat betreft chassis. Had de Renault wat betrouwbaarder geweest, ze stonden boven Lotus en in de geburen van FI. En hadden ze een Mercedes gehad, dan deden ze vermoedelijk af en toe mee voor podiums.

Die STR10 is echt een deftige machine. Key heeft iets mooi afgeleverd.

Hij verslaat Vettel maar het is toch geen Vettel ... eh?

Iets met 1 zwaluw en de lente. :)

vishnusixclix

Legacy Member
Vettel 2014 is niet de Vettel uit pakweg 2013, net zoals de Hamilton uit 2011 niet die van 2015 is. Zit toch logica in? :)

eniac zei:
OK. Ja, ik zeg al van redelijk in het begin van het jaar dat die STR vermoedelijk de beste is die ze ooit gehad hebben - alleszins toch wat betreft chassis. Had de Renault wat betrouwbaarder geweest, ze stonden boven Lotus en in de geburen van FI. En hadden ze een Mercedes gehad, dan deden ze vermoedelijk af en toe mee voor podiums.

Die STR10 is echt een deftige machine. Key heeft iets mooi afgeleverd.

Akkkoord, 't is de beste bak sinds de STR3 van Vettel uit 2008. Op papier zelfs beter; Vettel reed 3x5de, 1x4de en een winst bij elkaar. Terwijl deze 2 grote talenten constant in de punten rijden.

BuYcKi

Legacy Member
xTwL- zei:
Ben ik het niet mee eens. Was absoluut geen race naar zijn niveau. Veel foutjes en dankzij de laatste VSC ook nog geluk gehad dat hij een pitstop kon doen anders finishte hij mogelijk achter Vettel en Rosberg.

Bwa, als je zag hoe snel Rosberg Vettel inhaalde. Sowieso P2 denk ik. Maar zeker geen van zijn mooiere races.

En geluk.. Denk dat bijna iedereen die overbleef wel ergens gelukt heeft gehad in deze GP.

marcel

Legacy Member
kan toch? als hij in de plaats van Hamilton was? Rosberg is echt zwak, met zo'n wagen moet hij 2de staan in het klassement, en niet Vettel laten voorgaan.

jeltex

Legacy Member
marcel zei:
de Vettel van vorig jaar telt niet mee. hij was echt crap toen.

Dus het enige jaar dat ze met gelijk materiaal tegen elkaar geracet hebben telt niet mee omdat Vettel toen niet lekker in zijn vel zat, maar voor de rest gaan we wel gewoon besluiten dat Ricciardo minder is?

Leve de forumlogica!

eniac

Legacy Member
jeltex zei:
Dus het enige jaar dat ze met gelijk materiaal tegen elkaar geracet hebben telt niet mee omdat Vettel toen niet lekker in zijn vel zat, maar voor de rest gaan we wel gewoon besluiten dat Ricciardo minder is?

Leve de forumlogica!

Zo moeilijk is het toch ook niet? Ricciardo heeft een schitterend jaar gehad in 2014 maar het is niet alsof hij nu alles bewezen heeft wat er te bewijzen valt. Vettel was vorig jaar niet in zijn gewone doen, maar heeft voor de rest wel veel uitstekende jaren gehad. Dit jaar is hij zeker 1 van de besten, zoniet de beste, wat het idee enigszins bevestigt dat vorig jaar echt een off-year was.

Een reputatie bouw je langzaam op. We moeten bijvoorbeeld nog zien hoe Ricciardo omgaat met de druk van het strijden om een titel, laat staan met de druk van het verdedigen van een titel.

eniac

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
De STR 3 met Vettel is, ook op basis van de cijfers, nog steeds de beste STR machine ooit.

Als geheel inclusief motor, ja. Qua chassis is de STR10 vermoedelijk minstens even goed, zoniet beter. Key kan er ook niet aan doen dat die Renault zo'n belachelijke brol is :/

Scifo

Legacy Member
Zonder Mercedes hadden we eigelijk wel een prachtig seizoen gehad, hoewel ja Vettel verpest het ook wel een beetje :unsure:

FlatSix

Legacy Member
BuYcKi zei:
Bwa, als je zag hoe snel Rosberg Vettel inhaalde. Sowieso P2 denk ik. Maar zeker geen van zijn mooiere races.

En geluk.. Denk dat bijna iedereen die overbleef wel ergens gelukt heeft gehad in deze GP.

Die had het geluk te pitten onder VSC eh. Daarmee won die enorm veel tijd.

Ik citeer mezelf: "een heerlijke race voor Hamilton om kampioen te worden". Waar zeg ik dat het een race naar zijn niveau was?

Waar zeg ik dat jij zegt dat het race onder zijn niveau was? Ik ben het niet eens dat dit een mooie race was om kampioen te worden, net zoals Vettel zijn 2011 titel in Suzuka dat ook niet echt was. Een verpletterende dominante performance of een duel gestreden en gewonnen door vaardigheid is iets heel ander dan een fijne race waarin de puzzelstukjes nu net mooi vallen. Een overwinning is een overwinning oké, maar ik vond het niet de mooiste manier om de titel op te eisen. Hoe dan ook was het dan voor in Mexico...

FlatSix

Legacy Member
Scifo zei:
Zonder Mercedes hadden we eigelijk wel een prachtig seizoen gehad, hoewel ja Vettel verpest het ook wel een beetje :unsure:

Heb ergens eens gelezen dat Vettel drie races geleden dan al kampioen was.

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Als geheel inclusief motor, ja. Qua chassis is de STR10 vermoedelijk minstens even goed, zoniet beter. Key kan er ook niet aan doen dat die Renault zo'n belachelijke brol is :/

Ik denk ook wel dat Sainz en vooral Verstappen twee enorm goede rijders zijn maar hun rookie year wordt ook wat extra in de verf gezet door één van de betere STR wagens. Maar zoals ik eerder al zei draait het om het gehele package.

RiCOManiaC

Legacy Member
Voor mij is het nu alvast een fijn seizoen geweest. Vettel die met de Ferrari heel frequent op het podium eindigt, Verstappen en Sainz die echt knap presteren en ook de Force Indias zijn relatief goed.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan