Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

Nesjamag

Legacy Member
Stond Sainz uiteindelijk op SS of soft?

Wel niet goed voor Alonso dat die daar op SS staat, tussen allemaal softs.

Jonas89

Legacy Member
Je moet het toch paar doen, feestje hier, fotoshoot daar, gaan joggen in NY, dag erna terug naar Londen/Monaco en dan ff poleposition.

Mensen die zeggen dat het maar aan een stuurtje draaien is bullshit

Respect voor Hamilton

FlatSix

Legacy Member
Hij krijgt het wel een beetje cadeau vandaag ook eh? waarom rijden beide Ferrari's nu op de soft,...?

BuYcKi

Legacy Member
F1 Fantasy na Azerbaijan:

kaOYJfZ.jpg



Nu ik nog op 1 sta..
:unsure:

Wie zijn de andere?
:)


EDIT;
- KB1: BuYcKi
- FLATSIX: xTwL-

BuYcKi

Legacy Member
Mooie pole van Hamilton. Bottas wel ferm goed bezig dit seizoen. Amai! Vreemd wel dat het nu wel allemaal lukt, zal toch serieus aanpassen zijn blijkbaar.

sink

Legacy Member
Vettel op softs slechts 0.1 s trager dan Hamilton op supersofts! er is toch iets serieus mis met die banden dit weekend.

Maar wel maar liefst 3s sneller dan de pole van vorig jaar, en bedenk ff dat de pole in 2014 nog een 1.25 was, dus 4j later maar liefst 9 seconden sneller, op hetzelfde circuit. (ook een beetje met dank aan het nieuwe asfalt vermoed ik :p )

Nesjamag

Legacy Member
Vorig seizoen was Alonso hier 7de in kwalificatie.
Beide Haas wagens waren trager in Q3 dan hun Q2. Wel nog voldoende voor Magnussen om voor Alonso te staan.

RiCOManiaC

Legacy Member
xTwL- zei:
Hij krijgt het wel een beetje cadeau vandaag ook eh? waarom rijden beide Ferrari's nu op de soft,...?

Omdat de soft blijkbaar gewoon echt beter presteert op deze baan dan de supersoft en hij ook beter presteert voor de Ferrari. Heel bizarre situatie. Komt wellicht door dat Pirelli de banden aangepast heeft.

32293361_1039367092886939_1641397399425384448_o.jpg

FlatSix

Legacy Member
Je kan nu toch bijna niet ontkennen dat als zowel Ricciardo, Vettel als Kimi de soft beter vinden, dat dit volledig aan de banden ligt, en dat net toevallig Mercedes, het team dat deze aanpassing het meest wilde, er geen last van heeft, en toch zeker genoeg is om Q3 te rijden op de super soft... Hadden we hier de 'normale' super soft gezien dan denk ik dat zowel de Ferrari als de Red Bulls voor de Mercedes hadden gestaan. Dus ik verwacht dat we dit fenomeen nog gaan zien op Silverstone en in mindere mate op Paul Ricard, laatste omdat nog niemand hier gereden heeft of data van heeft.

vishnusixclix

Legacy Member
Ze kozen voor die banden omdat er serieuse graining toubles zijn bij alle teams. Bijna niemand krijgt ze werkend. De temperatuur-printjes zijn naar het schijnt indrukwekkend chaostisch.

FlatSix

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Ze kozen voor die banden omdat er serieuse graining toubles zijn bij alle teams. Bijna niemand krijgt ze werkend. De temperatuur-printjes zijn naar het schijnt indrukwekkend chaostisch.

Nochtans waren er van drie teams uit duidelijke berichten dat ze geen andere banden wensten of nodig achten. En aangezien dat zo'n verandering als deze 70% moet hebben van de teams om erdoor te komen gingen de banden dus niet wijzigen. Gelukkig bestaat daar dan nog het alles reddende argument 'het is voor de veiligheid', en dan wordt er niet gestemd. Nu zitten we dus voor drie circuits met andere banden die eigenlijk alleen Mercedes goedgezind lijken te zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan