Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

vishnusixclix

Legacy Member
Scifo zei:
Was geen divebomb van Vettel hoor, gewoon een normale overtake. Wel zijn rempunt gemist, geen rekening gehouden met kouden banden/remmen en met de rook zag het er nog wat spectaculair uit :D

[video]https://youtu.be/Iculr0LElws?t=6m[/video]

Hij zei zelf ook nog dat het extra moeilijk was omdat alle zichtbare referentiepunten (om te beginnen afremmen) aan de rechterkant van het circuit waren. De linkerkant had dat totaal niet, dus het was extra tricky en hij nam het zichzelf dan ook niet al te kwalijk het geprobeerd te hebben.

RiCOManiaC

Legacy Member
xDama zei:
Een serieus gestoord momentje, maar ik kan het gelijk allemaal appreciëren tegenwoordig. Wat Verstappen dit seizoen bv. uitspookt is enerzijds echt belachelijk aan het worden, maar anderzijds heb ik de indruk dat er meer met het mes tussen de tanden gereden wordt door iedereen. Die dive-bomb van Vettel is bv. ook iets wat je niet snel zou zien van hem.

Dit jaar gaat een legendarisch seizoen worden.

Akkoord ! Ok, die move van Magnussen is nu mss wel redelijk gestoord maar toch.. De fans willen wel rijders zien racen met het mes tussen de tanden, dus dan hoort dit er ook wel bij.

Elke1988

Legacy Member
Ik zou toch die halo veranderen. Naar het concept van indy car.

Hopelijk bekijken ze is samen naar elkaar.

Sommige durven nog te zeggen dat max nr1 is en ricc viool p2 speelt.

Na dit seizoen vertrekt ricc naar een andere team.
Durf er zelfs geld op te wedden!

FlatSix

Legacy Member
Elke1988 zei:
Ik zou toch die halo veranderen. Naar het concept van indy car.

Hopelijk bekijken ze is samen naar elkaar.

Sommige durven nog te zeggen dat max nr1 is en ricc viool p2 speelt.

Na dit seizoen vertrekt ricc naar een andere team.
Durf er zelfs geld op te wedden!

Het doel van het scherm in de IndyCar is niet hetzelfde als het doel van de Halo, geen zin om te vergelijken dus.

Denk niet dat er iemand zegt dat Ricciardo tweede viool speelt hoor. Het was van beide een klungelige race die niet zo had hoeven eindigen.

Ik ben al een tijdje deze zin aan het gebruiken "Ricciardo is pretending to be hot property on a market without buyers", en dat is het ook gewoon. Noch Ferrari noch Mercedes moeten die hebben. Ricciardo kan nergens heen. Beide teams werken goed, hebben een solide tweede rijder en als Kimi zich goed voelt in de wagen is die minstens Bottas zijn gelijke.

FlatSix

Legacy Member
Ik schreef elders dat met de pole in Baku Vettel nu op evenveel circuits als Hamilton pole heeft gehaald. En dat op Paul Ricard beide hun record kunnen verlengen, en dat enkel Vettel het daarna ook nog kan verlengen in Oostenrijk. Maar nu blijkt dat ik niet goed gekeken heb en dat Vettel ook nooit pole heeft gehad in Barcelona. Wie had dat gedacht,...?

jeltex

Legacy Member
eniac zei:
Met alle respect jeltex, maar vooraleer je de commentatoren blind volgt consulteer je beter even wat degelijke informatiebronnen. Hier even de feiten, uit de live timing genomen:
- net voor Vettel pit heeft hij 9.2s op Bottas
- in de 9 ronden die volgen loopt Bottas 2 seconden in totaal in. Niet meer dan dat. Bottas zet af en toe een duidelijk snellere ronde neer maar dat wisselt af met ronden waarin Vettel tijd terugneemt.

Het tempo van Bottas was veruit onvoldoende om voor Vettel de baan op te komen en het is twijfelachtig of hij na pitten zoveel sneller zou zijn dan Vettel. In elk geval zou hij een stuk achterstand moeten goedmaken hebben EN ook nog eens Vettel op de baan gepasseerd moeten hebben.

Dus neen, het was niet alsof Vettel op achterstand werd gereden en de SC hem terug een kans gaf. Eerder het omgekeerde.

Fair enough. Jij hebt cijfers, dus dat zal wel kloppen wat je zegt.
Vettel had er dus sowieso voor gebleven zonder SC, maar mits nog enkele deftige ronden op de SS en daarna verse US, was Bottas wel niet kansloos geweest om op 't einde nog iets te proberen.


xTwL- zei:
Denk niet dat er iemand zegt dat Ricciardo tweede viool speelt hoor. Het was van beide een klungelige race die niet zo had hoeven eindigen.

Ik ben al een tijdje deze zin aan het gebruiken "Ricciardo is pretending to be hot property on a market without buyers", en dat is het ook gewoon. Noch Ferrari noch Mercedes moeten die hebben. Ricciardo kan nergens heen. Beide teams werken goed, hebben een solide tweede rijder en als Kimi zich goed voelt in de wagen is die minstens Bottas zijn gelijke.

Niet akkoord wat Kimi betreft. Over de 25 races die we hebben om deftig te vergelijken - sinds Bottas bij Mercedes zit - is Bottas duidelijk de betere. Wanneer Hamilton eens een mindere race heeft staat Bottas er meestal om dat op te vangen voor Mercedes. Maar wanneer Vettel eens een mindere race heeft is Kimi meestal ook nergens te zien. Dit jaar doet hij het totnogtoe behoorlijk, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel seizoenen is dat al geleden? De enige reden dat Ferrari Kimi houdt is omdat ze de voorkeur geven aan een duidelijke nr 1 en nr 2, en iemand willen die Vettel niet te zwaar in de weg rijdt en meewerkt wanneer nodig. Bij Mercedes of Red Bull daarentegen, denk ik dat Kimi al lang plaats had mogen ruimen.

Maar ik geef je wel gelijk wat Ricciardo betreft. Hij zou vast sneller zijn dan Kimi, maar Ferrari is niet geïnteresseerd in iemand die het Vettel moeilijk kan maken. En Mercedes bolt perfect.
RB blijft zelf ook het potentieel behouden om in de komende jaren WK te worden, dus eigenlijk hoeft hij zelfs nergens anders heen.

Trouwens, klungelige race? Hij was de hele race sneller dan Verstappen en heeft hem buitenom ingehaald. Hij deed alles juist tot de crash, en zelfs daar was hij niet de hoofdverantwoordelijke ...

WimJ

Legacy Member
jeltex zei:
Fair enough. Jij hebt cijfers, dus dat zal wel kloppen wat je zegt.
Vettel had er dus sowieso voor gebleven zonder SC, maar mits nog enkele deftige ronden op de SS en daarna verse US, was Bottas wel niet kansloos geweest om op 't einde nog iets te proberen.

Ik ben niet zeker, maar ik denk zelfs dat Bottas achter Hamilton zou terugvallen... Had 19,5 sec voorsprong, zou erom houden. Dus dan zou hij én Hamilton én Vettel moeten passeren... Had echt nooit gelukt. Die US is trouwens ook geen zekerheid voor betere rondetijden op de Mercedes. Max P2 voor Bottas zonder SC, echt max.

BuYcKi

Legacy Member
Het gat naar Hamilton was op een bepaald moment 21s dacht ik. Want ze waren er toen over bezig op Sky. Dit was ongeveer 3-5 ronden voor de safety car en volgens mij werd het gat enkel maar groter.

Dat Bottas Vettel zou inhalen op US, zou ik niet afdoen als zeker persoonlijk. In FP waren Mercedes hun runs op US nu niet zo spectaculair, was vooral veel moeite om telkens een perfecte ronde te rijden.

WimJ

Legacy Member
BuYcKi zei:
Het gat naar Hamilton was op een bepaald moment 21s dacht ik. Want ze waren er toen over bezig op Sky. Dit was ongeveer 3-5 ronden voor de safety car en volgens mij werd het gat enkel maar groter.

Ja dat schommelde van 18 naar 21 maar dacht dat het gat net terug kleiner was geworden, of heb me mss miskeken op het gat naar Vettel toe op dat moment.
Blijft idd gissen, ook de werking van de banden. Want op vrijdag was de soft beter dan de US, maar op zondag leek die soft totaal niet de juiste keuze. (toch op de Mercedes)

eniac

Legacy Member
Achterstand van Hamilton op Bottas was al even gestabiliseerd rond de 20s en leek naar beneden te gaan net voor de RBR-crash. Hamilton had bij zijn stop eerder ongeveer 20.5s verloren op Bottas dus het zou close geweest zijn, maar ik vermoed wel dat Hamilton Bottas zou laten passeren hebben om op Vettel te gaan jagen.

Vettel pakte overigens best veel tijd terug op Bottas in de laatste vrije sectoren vooraleer ze geimpacteerd werden door het geel en daarna de SC. Vettel zette toen een purple S1 en S2 neer en was een pak sneller dan Bottas, wat me doet vermoeden dat enerzijds Vettel zijn pace aan het managen was voordien, en anderzijds dat Bottas zijn banden er mogelijk door zaten op dat ogenblik.

jeltex

Legacy Member
Aha, ik zie al wat ik zondag verkeerd begrepen zal hebben. De commentator zei vlak voor die SC wsch dat het close zou worden tussen Bottas en Hamilton, en ik zal Bottas en Vettel begrepen hebben. Belangrijk verschil nochtans.

eniac zei:
Achterstand van Hamilton op Bottas was al even gestabiliseerd rond de 20s en leek naar beneden te gaan net voor de RBR-crash. Hamilton had bij zijn stop eerder ongeveer 20.5s verloren op Bottas dus het zou close geweest zijn, maar ik vermoed wel dat Hamilton Bottas zou laten passeren hebben om op Vettel te gaan jagen.

Ja, vermoedelijk wel, en als Bottas hem niet kon pakken positie teruggeven. Hebben ze nog al gedaan bij Mercedes.

Scifo

Legacy Member
Wat ik me eigelijk afvraag. Wanneer laatste SC werd afgeroepen. Als Vettel niet gepit had, was hij toch nog voor Bottas op de baan gekomen, niet?

Bij een SC kunde toch nog knallen in alle sectors tot de SC u oppikt lijkt me.

hjs666

Legacy Member
Bottas was sowieso achter Vettel beland moest Vettel ook geen pitstop gemaakt hebben.
Met Hamilton ging het nipt geweest zijn.
Van zodra melding SC uit is moet men over het hele circuit snelheid minderen en niet alleen de sector waar het incident zich heeft voorgedaan,enfin dat denk ik toch.

schumi2003

Legacy Member
Charlie W heeft toegegeven dat ze de laatste SC erin hebben geflapt omwille van the show...

Zielig als men alles voor the show voorts moet doen, schaf het hele gedoe dan af he.

hjs666

Legacy Member
schumi2003 zei:
Charlie W heeft toegegeven dat ze de laatste SC erin hebben geflapt omwille van the show...

Zielig als men alles voor the show voorts moet doen, schaf het hele gedoe dan af he.

Bron? Is die wel betrouwbaar?
Ze wouden toch geen Nascar toestanden waar ze dat wel doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan