eniac zei:
Met alle respect jeltex, maar vooraleer je de commentatoren blind volgt consulteer je beter even wat degelijke informatiebronnen. Hier even de feiten, uit de live timing genomen:
- net voor Vettel pit heeft hij 9.2s op Bottas
- in de 9 ronden die volgen loopt Bottas 2 seconden in totaal in. Niet meer dan dat. Bottas zet af en toe een duidelijk snellere ronde neer maar dat wisselt af met ronden waarin Vettel tijd terugneemt.
Het tempo van Bottas was veruit onvoldoende om voor Vettel de baan op te komen en het is twijfelachtig of hij na pitten zoveel sneller zou zijn dan Vettel. In elk geval zou hij een stuk achterstand moeten goedmaken hebben EN ook nog eens Vettel op de baan gepasseerd moeten hebben.
Dus neen, het was niet alsof Vettel op achterstand werd gereden en de SC hem terug een kans gaf. Eerder het omgekeerde.
Fair enough. Jij hebt cijfers, dus dat zal wel kloppen wat je zegt.
Vettel had er dus sowieso voor gebleven zonder SC, maar mits nog enkele deftige ronden op de SS en daarna verse US, was Bottas wel niet kansloos geweest om op 't einde nog iets te proberen.
xTwL- zei:
Denk niet dat er iemand zegt dat Ricciardo tweede viool speelt hoor. Het was van beide een klungelige race die niet zo had hoeven eindigen.
Ik ben al een tijdje deze zin aan het gebruiken "Ricciardo is pretending to be hot property on a market without buyers", en dat is het ook gewoon. Noch Ferrari noch Mercedes moeten die hebben. Ricciardo kan nergens heen. Beide teams werken goed, hebben een solide tweede rijder en als Kimi zich goed voelt in de wagen is die minstens Bottas zijn gelijke.
Niet akkoord wat Kimi betreft. Over de 25 races die we hebben om deftig te vergelijken - sinds Bottas bij Mercedes zit - is Bottas duidelijk de betere. Wanneer Hamilton eens een mindere race heeft staat Bottas er meestal om dat op te vangen voor Mercedes. Maar wanneer Vettel eens een mindere race heeft is Kimi meestal ook nergens te zien. Dit jaar doet hij het totnogtoe behoorlijk, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel seizoenen is dat al geleden? De enige reden dat Ferrari Kimi houdt is omdat ze de voorkeur geven aan een duidelijke nr 1 en nr 2, en iemand willen die Vettel niet te zwaar in de weg rijdt en meewerkt wanneer nodig. Bij Mercedes of Red Bull daarentegen, denk ik dat Kimi al lang plaats had mogen ruimen.
Maar ik geef je wel gelijk wat Ricciardo betreft. Hij zou vast sneller zijn dan Kimi, maar Ferrari is niet geïnteresseerd in iemand die het Vettel moeilijk kan maken. En Mercedes bolt perfect.
RB blijft zelf ook het potentieel behouden om in de komende jaren WK te worden, dus eigenlijk hoeft hij zelfs nergens anders heen.
Trouwens, klungelige race? Hij was de hele race sneller dan Verstappen en heeft hem buitenom ingehaald. Hij deed alles juist tot de crash, en zelfs daar was hij niet de hoofdverantwoordelijke ...