Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

RiCOManiaC

Legacy Member
xDama zei:
Ik snap oprecht niet meer waarom die nog een zitje heeft. Bij momenten kan die eens een goeie qualy of race rijden, maar de hoeveelheid fuck-ups dat die al verzameld heeft zijn ontelbaar geworden. Vorig jaar zag ik hem in élke sessie er wel eens af gaan of domme fouten maken. Mentaal nog altijd zo fragiel als een champagneglas.

Leclerc voor Grosjean aub in 2019 en rap graag. Ben die Franse kloot wel beu met al zijn fuck-ups.

jeltex

Legacy Member
xTwL- zei:
Verdient Hülkenberg daar een penalty voor? Verpest de race van Sirotkin en Alonso, vanuit dit standpunt alleen maar om de slipstream van Perez te pakken?

https://www.youtube.com/watch?v=HW8NA3dFrNE

Moeilijk te zeggen. Ze zitten daar met drie naast elkaar en veel overschot is er niet, dus dan lijkt het me onvermijdelijk dat er iemand aangetikt kan worden. Zou het eens moeten zien vanuit de onboard van Hulkenberg.

Ook die move van Vettel nog eens bekeken, en het moet gezegd dat die onboard veel minder hopeloos leek dat van bovenaf gefilmd. Mss toch niet zo onlogisch dat hij het probeerde dan, maar het bleef een gewaagde move met koude banden.

R1TM1X

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Leclerc voor Grosjean aub in 2019 en rap graag. Ben die Franse kloot wel beu met al zijn fuck-ups.

Ik hoop al op Grosjean buiten sinds die crash in spa waar hij Alonso zijn hoofd er ver afreed.

eniac

Legacy Member
Het ding met dat incident met Hulk is dat hij eigenlijk niets verkeerd doet. Hij ziet waarschijnlijk niet dat Alonso daar ook zit. Hij ligt wat voor dus mag volgens de regels ook zijn lijn kiezen, zolang hij maar een wagenbreedte overlaat voor Sirotkin. Dat doet hij.

Ik zie dat dus eigenlijk vooral als een race incident. Moeilijk om schuld toe te kennen. Beetje gelijkaardig aan de start van Vettel in Singapore vorig jaar eigenlijk.

LeBram_James

Legacy Member
jeltex zei:
Ook die move van Vettel nog eens bekeken, en het moet gezegd dat die onboard veel minder hopeloos leek dat van bovenaf gefilmd. Mss toch niet zo onlogisch dat hij het probeerde dan, maar het bleef een gewaagde move met koude banden.

Denk dat hij het wel moest proberen, maar inderdaad met 1) koude banden en 2) zoals hij zei kon hij zijn rempunt niet goed inschatten omdat hij alleen de linkerkant van de baan kon zien met zo goed als geen referentiepunten. Achteraf gezien was het natuurlijk beter dat niet te doen maar als het was gelukt was het wel een epic move geweest :)

FlatSix

Legacy Member
eniac zei:
Het ding met dat incident met Hulk is dat hij eigenlijk niets verkeerd doet. Hij ziet waarschijnlijk niet dat Alonso daar ook zit. Hij ligt wat voor dus mag volgens de regels ook zijn lijn kiezen, zolang hij maar een wagenbreedte overlaat voor Sirotkin. Dat doet hij.

Ik zie dat dus eigenlijk vooral als een race incident. Moeilijk om schuld toe te kennen. Beetje gelijkaardig aan de start van Vettel in Singapore vorig jaar eigenlijk.

Zo zie ik het ook, alleen is de vraag hier (en die was niet van toepassing op Vettel in Singapore) of het hier verstandig is om de deur lichtjes te sluiten. Een eenvoudige review van de twee voorgaande starts tonen dat drie wijd tijdens de start daar geen utizondering is, en dus absoluut iets is om rekening mee te houden.

FlatSix

Legacy Member
Maar die moet daar gewoon weg. Ze hadden beter LeClerc genomen. Die had misschien in het begin wat tijd nodig gehad maar na een paar races haalt die er allicht wel uit wat Grosjean kan.

Dat is ergens het voordeel voor een team als de teams relatief ver uit elkaar liggen, een net iets slechtere race of rijder zorgt voor hetzelfde resultaat in punten.

vishnusixclix

Legacy Member
Wel, de fucking fuckers van fucking formule 1 TV hebben het fucking geregeld dat er Frans, Duits en fucking Spaans te zien is in ons fucking land. FUCK.

:angry:

marcel

Legacy Member
vreemd dat ze niet gewoon een variant maken op het oude bayfront park circuit

xDama

Legacy Member
Die dubbele brug-sectie is toch echt vragen om problemen? Hoe ga je daar wagens takelen? Of een 100% veilige track-fencing plaatsen? Je moet dat maar eens op Google Maps bekijken, no way dat ze daar over gaan rijden, tenzij ze dat volledig verbouwen.

Maar Baku leek ook te belachelijk voor woorden en ze rijden er ondertussen 3 jaar op en het produceert nog eens goeie races bij. Wie weet...

FlatSix

Legacy Member
Is dat circuit geen 'fakenews'? Ze gaan deze week stemmen of hij er 'mag' komen of niet, dan lijkt het me straf dat ze al een lay-out hebben.

Pieter3770

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Wel, de fucking fuckers van fucking formule 1 TV hebben het fucking geregeld dat er Frans, Duits en fucking Spaans te zien is in ons fucking land. FUCK.

:angry:
2 van onze 3 landstalen. Mooi toch?

marcel

Legacy Member
xTwL- zei:
Is dat circuit geen 'fakenews'? Ze gaan deze week stemmen of hij er 'mag' komen of niet, dan lijkt het me straf dat ze al een lay-out hebben.

je kunt geen voorstel voor een GP doen, als je geen circuit hebt. dat zit gewoon in je business plan, vrij normaal hoor dat ze dat nu al hebben.

eniac

Legacy Member
Pieter3770 zei:
2 van onze 3 landstalen. Mooi toch?
Spaans is een grote fuck-up. Als het dan al geen Nederlands mag zijn omwille van God weet welke reden, steek er dan tenminste Engels in.

Vraag mij echt af welke halfwit er Spaans heeft gekozen.

t0tec

Legacy Member
Is het niet omdat Telenet nog de rechten heeft tot seizoen 2019 in Vlaanderen? Engels zou wel handig zijn. Geen idee waar dat Spaans van komt? Vroeger was Belgie wel bezet door de Spanjaarden maar toch. :p

RiCOManiaC

Legacy Member
Onbegrijpelijk dat er gewoon geen Engels tussen zit... Wtf eigenlijk zelfs... Nuja, ik moet mijn Frans bijschaven dus op zich kan ik nog een beetje leven met Frans maar eigenlijk hoort het gewoon Engels te zijn. Ik zie ze trouwens dat F1 TV gewoon weer uitstellen hoor.

FlatSix

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Onbegrijpelijk dat er gewoon geen Engels tussen zit... Wtf eigenlijk zelfs... Nuja, ik moet mijn Frans bijschaven dus op zich kan ik nog een beetje leven met Frans maar eigenlijk hoort het gewoon Engels te zijn. Ik zie ze trouwens dat F1 TV gewoon weer uitstellen hoor.

Waarom dan niet gewoon RTBF kijken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan