Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 2/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
RipTor zei:
Auto's die meer show zijn dan tech, leveren heel vaak mooiere races op.

Daar gaat het niet om. F3 en F2 geven schitterende races zonder dat ze de wagens er door middel van niet-functionele aero kunstmatig als halve ufo's doen uitzien.

Daar gaat het mij om, het is allemaal zo kunstmatig en bij de haren getrokken. Ze proberen toch zo hard om cool te doen. Mochten ze dat allemaal al eens laten vallen...

stungunner

Legacy Member
de dag dat de FE even snel en performant zal zijn als de F1 en er op dezelfde circuit's zal gereden worden, kan het heel mss zijn dat ze even populair worden (al ben ik er dan absoluuut nog niet van overtuigd). Maar dat zal toch echt nog niet voor binnen 5 jaar zoals sommigen hier beweren. Ze moeten al heel veel doen om de F1-fans die er nu echt absoluut niet naar omkijken (voor de gekende redenen) voor zich te winnen.

En ze mogen dan wel kort op elkaar racen en finishen, ik vind het echt pokkesaai om naar te kijken. Bij F1 heb je tenminste de sensatie van snelheid en geluid, ik doe af en toe een poging om naar FE te kijken maar zet het telkens weer af na een paar minuten. Idem voor een e-race trouwens, leuk om even naar te kijken, maar een ganse race uitzien? No way.

denkimi

Legacy Member
er is maar 1 koninginnenklasse waar alle jonge piloten van dromen, en dat is de f1. dat heeft als gevolg dat de allerbeste piloten van de wereld in de f1 zitten, en dat dus alle andere klassen inferieur zijn.

de FE zit vol met piloten die te zwak waren voor f1.

Scifo

Legacy Member
Ik vind het jammer dat opstapklasses zoals F2 niet op tv worden uitgezonden.

Potentieel F1 talent bezig zien in de opstapklasse is leuk om te volge, zeker in gelijkwaardig materiaal dan nog :)

Cerulean

Legacy Member
Nesjamag zei:
En btw over 10 jaar heeft esports meer kijkers dan F1 en FE samen.

Heb jij al eens nagedacht over een compilatieboek met daarin al je doldwaze uitspraken?

DogFacedGod

Legacy Member
Nesjamag zei:
En over 5 jaar heeft FE 150 miljoen kijkers en F1 nog 250 miljoen.
Vijf jaar daarna zit FE er voorbij.

Over 50 jaar praten mensen over wie de beste coureurs is en zegt iedereen dat de historische Vandoorne ook in die tijd de beste zou zijn.

En btw over 10 jaar heeft esports meer kijkers dan F1 en FE samen.

Dat algemene esports binnenkort meer kijkers zal hebben dan F1, dat klinkt nog geloofwaardig. Nuja, zo indrukwekkend zal het wel niet zijn als 80% van je kijkers in de categorie "man, Chinees, tussen 12 en 30" zal zijn.

Dat esports-simracing ooit meer kijkers zal hebben dan F1, dat is het compleet niet. Dat is misschien een leuke toevoeging als een soort smaakmakertje op tv/streaming als voorbeschouwing van de echte race maar meer niet. :p


Het handige aan FE op dit moment is dat het deels plaats vindt tijdens de winterstop :p. Het is het veldrijden van de formule-sporten. :p.

marcel

Legacy Member
tgoh, als de helft van alle kijkers die na elke verandering à la PU of Halo staat de roepen dat ze niet meer gaan kijken, dat ook zou doen, dan vind ik die uitspraak van Nesjamag nog zo doldwaas niet ;)

Nesjamag

Legacy Member
F1:
3thvpp4ari801.jpg


Formula E stijgt met 50% per jaar op tv en x3 tot x4 op internet.
final-press-release-slide.jpg


esports in zijn geheel is mogelijk al groter dan F1.
Racing esports is nog zeer klein, maar men is slechts vorig jaar echt begonnen met dit professioneel te benaderen. Het kan zeer snel groeien omdat het gewoon spannender is te bekijken.

FlatSix

Legacy Member
Het verschil tussen de twee leeftijdscategoriën hierboven zou u eigenlijk al genoeg moeten zeggen over de reden dat men naar FE kijkt. Simpele wagens, geen interesse in de tech (is er al amper maar soit), hopelijk veel crashes.

En dan is er nog het geval waarin je percentages blijft vergelijken, als ik bijvoorbeeld de twitter volgens neem dan heb je er ruim 3,7 miljoen voor F1, en ocharme 156k voor FE,...

Alé, ik had gister 1 volger, vandaag 9, dan heb ik ook 900% increase...

Het blijft een feit dat ze gratis tickets moeten weg geven om de stands te vullen, ze om te beginnen al amper grand stands hebben, en dat hele fan engagement gedoe, jah, als je zo'n klein gevolg hebt,...

marcel

Legacy Member
Die 318m views recorder so far this season, daar heb je dan bewust over gekeken?

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
Die 318m views recorder so far this season, daar heb je dan bewust over gekeken?

Die 318m views wil dit zeggen:

With a broader content offering on owned and third-party channels, the overall number of video views has also quadrupled with 675 per cent more views across Facebook, Twitter, Instagram, YouTube and distributed channels - with a shared total of over 318 million views recorded so far this season.

Als je alle Youtube views van de F1 video'kes en Twitter en Facebook en Instagram erbij pakt dan denk ik niet dat die 318m van de FE nog iets voor stelt. Zelfs al zou je het maal twee doen om aan een volledig seizoen te komen. F1 haalt meer unieke kijkers over een seizoen, dus doe die even maal 20 voor elke race (give or take a couple of millions eh), plus het social media gevolg (geen idee hoeveel dat zelfs is) en je hebt dus ruimschoots meer dan de FE nog maar van kan dromen.

Daarnaast vind ik het ook wel een beetje dwaas dat ze die "One million social media followers" vieren aangezien doorgaans men zoiets volgt op minstens twee of drie platformen, en dus opnieuw het unieke aantal volgers dus een pak lager zal liggen.

makila

Legacy Member
xTwL- zei:
Het verschil tussen de twee leeftijdscategoriën hierboven zou u eigenlijk al genoeg moeten zeggen over de reden dat men naar FE kijkt. Simpele wagens, geen interesse in de tech (is er al amper maar soit), hopelijk veel crashes.
Bedoel je hier dat ouderen niet naar de FE kijken? Of dat sommige ouderen FE niet leuker vinden dan F1?

Percentagegewijs zijn er natuurlijk meer jongeren die de FE volgen <> er zijn geen ouderen die het volgen :)

FlatSix

Legacy Member
makila zei:
Bedoel je hier dat ouderen niet naar de FE kijken? Of dat sommige ouderen FE niet leuker vinden dan F1?

Percentagegewijs zijn er natuurlijk meer jongeren die de FE volgen <> er zijn geen ouderen die het volgen :)

Ik weet niet wat jij onder ouderen verstaat maar ik had het over het grote verschil tussen de twee leeftijdsgroepen hierboven al. Daarin merk je toch al dat de 18-24 jarigen, net zo bedreven in social media en het hele internet gebeuren, toch al aanzienlijk minder interesse tonen.

Wat ik vooral eens zou willen weten is hoeveel mensen FE kijken, en NIET F1.

Creeping Death

Legacy Member
xTwL- zei:
Het verschil tussen de twee leeftijdscategoriën hierboven zou u eigenlijk al genoeg moeten zeggen over de reden dat men naar FE kijkt. Simpele wagens, geen interesse in de tech (is er al amper maar soit), hopelijk veel crashes.

Da's toch net zijn punt, dat FE de toekomst is? Als die jongeren ouder worden en die series blijven volgen en er jongeren bijkomen dan wordt dat wel degelijk een grotere series.
En waarom die kijken en of die tech etc belangrijk vinden speelt toch geen rol? Komt imo heel elitair over: "ah, simpele tech, da's voor simpele mensen".

Ben het ook niet eens met zijn stelling, volgens mij is er zeker voldoende potentie binnen F1, meer dan FE. Maar de F1 moet wel in de spiegel kijken eens zien hoe het beter kan, want op het moment zitten ze wel in een dalende lijn. Weinig zin om dat te ontkennen.

FlatSix

Legacy Member
Heb toch even opgezocht hoeveel views beide Youtube kanalen hebben;

Views:
F1: 596.015.617
FE: 068.865.003

Abonees:
F1: 1.659.281 abonnees
FE: 270.303 abonnees

Dat is dus respectievelijk 12% en 16%. Een F1 abonnee zorgt dus gemiddeld voor 100 meer views dan een FE abonnee.

Even voor de lol DTM ernaast zetten;
Views: 24.031.517
Abonnees: 142.642

Je zou nog kunnen zeggen dat F1 al langer bestaat maar op Youtube niet;

Eerste video;
F1: 3 jaar geleden
FE: 5 jaar geleden

FlatSix

Legacy Member
Creeping Death zei:
Da's toch net zijn punt, dat FE de toekomst is? Als die jongeren ouder worden en die series blijven volgen en er jongeren bijkomen dan wordt dat wel degelijk een grotere series.
En waarom die kijken en of die tech etc belangrijk vinden speelt toch geen rol? Komt imo heel elitair over: "ah, simpele tech, da's voor simpele mensen".

Ben het ook niet eens met zijn stelling, volgens mij is er zeker voldoende potentie binnen F1, meer dan FE. Maar de F1 moet wel in de spiegel kijken eens zien hoe het beter kan, want op het moment zitten ze wel in een dalende lijn. Weinig zin om dat te ontkennen.

Dat zeg ik toch niet? Maar eenmaal een paar jaar ouder zie je al een enorme drop in interesse. Ik denk dus niet dat die interesse zal aanhouden, maar zoals deze cijfers aangeven zal weg zakken eenmaal die mensen meer iets over iets vinden, en dan komen ze uit bij andere raceseries of stoppen met naar races te kijken.

Ik ontken ook nergens dat FE groeit, of dat F1 kijkers verliest, maar eer die twee elkaar tegenkomen zijn we 2050 gepasseerd, en mijn gok is dat F1 dan al lang een beter elektrisch alternatief is.

Wat ik met dat simpele tech wil zeggen is dat mensen (lijkt mij) meer en meer NASCAR races verwachten dan F1, zelfs van een open wheel series, want anders mislukt ze.

RipTor

Legacy Member
xTwL- zei:
Heb toch even opgezocht hoeveel views beide Youtube kanalen hebben;

Views:
F1: 596.015.617
FE: 068.865.003

Abonees:
F1: 1.659.281 abonnees
FE: 270.303 abonnees

Dat is dus respectievelijk 12% en 16%. Een F1 abonnee zorgt dus gemiddeld voor 100 meer views dan een FE abonnee.

Ik vind dat wel serieus hoge getallen wat de FE daar nu al haalt ?
Dat is zelfs meer dan Indycar...

Nesjamag

Legacy Member
Idd, het is al voorbij Indycar.
En de grote automakers zijn er nog vrij nieuw in.
Vanaf elektrische wagens van de grote automakers buiten beginnen rollen gaat de marketing voor FE pas echt op gang komen en wordt dit gewoon zeer groot.

Echt, Stoffel zit er op het juiste moment.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan