Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 2/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sink

Legacy Member
Hulkenberg rijdt ondertussen al ruim 8 jaar in de F1, maar heeft idd vreemd genoeg zelfs nog nooit op het podium gestaan. Maar toch wordt ie aanzien als een snelle, solide coureur.
Dat is ie ook imo, maar als het volgend jaar niet lukt (en Ricciardo bvb. wel) dan zal ie wsl out zijn bij Renault

FlatSix

Legacy Member
sink zei:
Hulkenberg rijdt ondertussen al ruim 8 jaar in de F1, maar heeft idd vreemd genoeg zelfs nog nooit op het podium gestaan. Maar toch wordt ie aanzien als een snelle, solide coureur.
Dat is ie ook imo, maar als het volgend jaar niet lukt (en Ricciardo bvb. wel) dan zal ie wsl out zijn bij Renault

Ik hoop een beetje op hetgeen Perez eerder zei, dat Hülkenberg Ricciardo best wel aankan, en dat dat toont hoe goed het middenveld (Ocon, Sainz, Perez, Hülkenberg, Magnussen, Gasly,...) wel is.

Ferrari: Vettel. Als hij volgend jaar weer zo ‘minder goed’ (om niet te extreem negatief te klinken) is, mag hij toch ook wel vertrekken. Beter dan de meesten, maar blijkbaar niet goed genoeg. Hopelijk herpakt hij zich volgend jaar. Zeker als je voor Ferrari rijdt verwacht ik gewoon meer.

Heeft die een minder seizoen dan Hamilton, jup. Maar heeft die een slecht seizoen in de mate waarin er gesproken dient te worden over vertrekken? Niet echt,... Je pint u vast op het idee dat het enige goede resultaat voor hem de titel had moeten zijn. Zie nu eens waar Kimi zit, of Bottas,..

jeltex

Legacy Member
BuYcKi zei:
Ik vind toch dat de line-up wat anders mocht, we zitten nu toch al vrij ‘lang’ met dezelfde rijders overal. Sommigen verdienen het uiteraard, anderen minder.

Dit zijn personen die voor mij toch mogen verschuiven/vertrekken:
- Mercedes Bottas: akkoord tweede rijder etc, maar Hamilton moet toch ook eens een echte tegenstander willen. Hij zegt het zelf zoveel, dus laat maar komen. En dan kan Bottas zich eventueel bewijzen in een ander team als kopman? Zal voor zichzelf ook positief zijn. En anders..

- Ferrari: Vettel. Als hij volgend jaar weer zo ‘minder goed’ (om niet te extreem negatief te klinken) is, mag hij toch ook wel vertrekken. Beter dan de meesten, maar blijkbaar niet goed genoeg. Hopelijk herpakt hij zich volgend jaar. Zeker als je voor Ferrari rijdt verwacht ik gewoon meer.

- RedBull: Gasly, vreemde keuze. Het is nu niet dat hij al zoiets speciaal heeft getoond, maar ze hebben dan ook weinig keuze, zal eerder daarmee zijn ook.

- Renault: Hulkenburg. Tjah, zijn stats zeggen genoeg..

- Haas: Grosjean/Magnussen. Vooral Magnussen dan voor mij, de combinatie van deze twee rijders werkt gewoon niet vind ik. Hoeveel punten die ook al hebben verspeeld.

- Toro Rosso: Kvyat. Dit is gewoon zielig.


(Op basis van hetgeen reeds bekend is voor volgend jaar. Link: https://www.skysports.com/f1/news/12433/11523470/george-russell-joins-williams-for-formula-1-2019)

Voor mij moet enkel van het huidige veld Ocon zeker een zitje krijgen. Vandoorne zou mooi zijn, maar hij toont echt niets, ik zou hem wel in een ander team willen zien, gewoon om te weten of het echt McLaren is of niet.

Kan me wel vinden in je lijstje.

Bottas is natuurlijk wie ze willen hé bij Mercedes, maar na een voorlopig teleurstellend seizoen begint 'n mens toch stiekem op Ocon te hopen volgend jaar. Ik zou Bottas niet te zwaar missen in ieder geval.

Gasly vond ik één van de betere jonkies dit seizoen, dus niet slecht dat die z'n kans krijgt bij RBR. Het is wat vroeg, maar da's natuurlijk door een samenloop van omstandigheden, en kudos voor RBR dat ze steeds voor hun eigen drivers gaan.

Magnussen vond ik dit jaar behoorlijk, dus die mag er nog eentje bij doen van mij. Grosjean mocht 3 jaar geleden al vertokken zijn voor mijn part. Veel te inconsistent gewoon. De snelheid heeft hij, dat bewees hij vorig weekend nog, maar het komt er te weinig uit en er is geen enkele piloot die al zo lang meedraait en toch consequent domme fouten blijft maken.

Kvyat ... tja ... ik weet ook niet wat ze daarmee hopen te bereiken. Had graag een tweede kans voor Buemi gezien, die in eerste instantie al niet slecht was, en nu toch uitstekend bezig is in andere raceklasses.

Al bij al kunnen we niet klagen. Ocon is doodzonde, maar met Leclerc, Gasly, Norris en Russell krijgt er toch veel jong talent een kans. EN we zijn van Ericsson af, jeuij!

xTwL- zei:
Ik hoop een beetje op hetgeen Perez eerder zei, dat Hülkenberg Ricciardo best wel aankan, en dat dat toont hoe goed het middenveld (Ocon, Sainz, Perez, Hülkenberg, Magnussen, Gasly,...) wel is.

Ik vrees er toch voor. Perez zou er vast blij mij zijn, want die was zelf ook de betere t.o.v. Hulkenberg.
Stel dat Hulkenberg Ricciardo aankan, en Ricciardo bewees al Vettel aan te kunnen (1 seizoen is weinig, but those are the facts voor zover we hebben kunnen zien) dan zouden we wel met een zeer groot middenveld beginnen zitten ...

xTwL- zei:
Heeft die een minder seizoen dan Hamilton, jup. Maar heeft die een slecht seizoen in de mate waarin er gesproken dient te worden over vertrekken? Niet echt,... Je pint u vast op het idee dat het enige goede resultaat voor hem de titel had moeten zijn. Zie nu eens waar Kimi zit, of Bottas,..

Het enige goede resultaat voor een 4-voudig WK als Seb kan toch enkel en alleen die 5de kroon zijn? In 2de plaatsen en een paar wins per seizoen is die echt niet geïnteresseerd, daarvoor kom je niet naar Ferrari.
Dat hij zou moeten vertrekken lijkt me voorbarig, maar aan de andere kant denk ik niet dat hij zich nog zo'n seizoen als de voorbije twee kan permitteren, zeker als de Ferrari goed is en de druk hoog. Volgend jaar zou wel eens erop of eronder kunnen zijn voor hem. Maar zelfs al is het eronder, vervangers van dat kaliber zijn er ook niet bij hopen. Verstappen en Ricciardo zijn de enigen die in aanmerking komen denk ik, en die hebben net getekend.

BuYcKi

Legacy Member
xTwL- zei:
Heeft die een minder seizoen dan Hamilton, jup. Maar heeft die een slecht seizoen in de mate waarin er gesproken dient te worden over vertrekken? Niet echt,... Je pint u vast op het idee dat het enige goede resultaat voor hem de titel had moeten zijn. Zie nu eens waar Kimi zit, of Bottas,..

Vettel staat voor mij op niveau van Hamilton. Ik zie in Vettel geen tweede rijder. Er staat ook bij dat hij zich volgend jaar moet herpakken, dus voordeel van de twijfel.

Het is Ferrari, die willen ook terug een titel.


xTwL- zei:
Alé, Vandoorne zou nog een zitje gevonden hebben bij HWA in FE.

Het was nu ergens aankondiging zeker?

makila

Legacy Member
xTwL- zei:
Alé, Vandoorne zou nog een zitje gevonden hebben bij HWA in FE.
Blijkbaar waren VD en Wehrlein de topkandidaten. Maar Wehrlein heeft bedankt voor het zitje. Er zijn natuurlijk nog andere kapers op de kust, maar ik denk ook wel dat VD nu effectief bovenaan staat. Echt officieel is het trouwens nog niet, de handtekening ontbreekt namelijk nog.

BuYcKi zei:
Het was nu ergens aankondiging zeker?
Maandag normaal gezien.

Nu ja, wil VD ooit terug naar de F1 dan moet hij asap kampioen worden in de FE. En zelfs dan .. maar goed we shall see.

stungunner

Legacy Member
Stoffel gaat nooit vanuit de FE naar de F1 terugkeren. Als je ziet dat de jongens die de F1 domineren sinds de start zoals een Buemi en Vergne geeneens een kans krijgen.

Stoffel zijn verhaal in de F1 is geschreven vrees ik.

Nesjamag

Legacy Member
Het verhaal van F1 zal met de opkomst van elektrische wagens ook geschreven zijn.
Stoffel zit goed daar in FE, bij het team dat Mercedes zal worden.

FlatSix

Legacy Member
Nesjamag zei:
Het verhaal van F1 zal met de opkomst van elektrische wagens ook geschreven zijn.
Stoffel zit goed daar in FE, bij het team dat Mercedes zal worden.

:rofl:

FE is een leuk tijdelijk iets, van zodra de F1 dezelfde stap maakt zijn ze die zo voorbij. FE heeft geen deftige circuits, geen slicks, een tweederangs veld in vergelijking met F1, auto's die meer show zijn dan tech, en de hele eletrische tech die daar te zien valt is echt niet zo wereldschokkend hoor. Daar heeft een Mercedes of Ferrari afdeling geen werk aan.

marcel

Legacy Member
ja, FE is kak. daarmee dat ze enkel BMW, Audi, Mercedes, Jaguar, Nissan en Citroen hebben als constructeur-teams.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
ja, FE is kak. daarmee dat ze enkel BMW, Audi, Mercedes, Jaguar, Nissan en Citroen hebben als constructeur-teams.
Het is in vergelijking met F1 spotgoedkoop, en dat is waarom het meer teams aantrekt. Maar je kan toch niet echt rond de meeste zaken die xTwL- aanhaalt. Slechte circuits, trage wagens met aero om cool te lijken ipv dat het echt veel doet, teveel gimmicks (fanboost gtfo), ...

FlatSix

Legacy Member
xTwL- zei:
:rofl:

FE is een leuk tijdelijk iets, van zodra de F1 dezelfde stap maakt zijn ze die zo voorbij. FE heeft geen deftige circuits, geen slicks, een tweederangs veld in vergelijking met F1, auto's die meer show zijn dan tech, en de hele eletrische tech die daar te zien valt is echt niet zo wereldschokkend hoor. Daar heeft een Mercedes of Ferrari afdeling geen werk aan.

marcel zei:
ja, FE is kak. daarmee dat ze enkel BMW, Audi, Mercedes, Jaguar, Nissan en Citroen hebben als constructeur-teams.

Kan je even aanduiden waar ik zeg dat het kak is? Dat zeg ik toch helemaal niet? Het is gewoon een goedkope raceseries waar veel visibiliteit rond is net door het elektrische, verder is er daar niet veel te beleven, en eenmaal ed F1 daarmee weg is sterft FE gewoon af.

eniac zei:
Het is in vergelijking met F1 spotgoedkoop, en dat is waarom het meer teams aantrekt. Maar je kan toch niet echt rond de meeste zaken die xTwL- aanhaalt. Slechte circuits, trage wagens met aero om cool te lijken ipv dat het echt veel doet, teveel gimmicks (fanboost gtfo), ...

Exact.

Mefke

Legacy Member
FE staat nog in zijn kinderschoenen, net als het hele elektrisch rijden in feite. Die dingen zijn (nog) niet capabel om echt snel en tegelijk ook nog eens ver te rijden. Eens dat ze dat kunnen, misschien na de wijzigingen dit seizoen gaat da wel wat beter en spectaculairder worden dan hetgeen het nu is. Dat is dan ook de reden waarom al die grote constructeurs daar instappen: ze kunnen voor een relatief laag bedrag gaan de technologie ontwikkelen die in de wagens van morgen gaat zitten. De kosten in F1 zijn pak groter en ik vrees dat de technologie minder overdraagbaar is naar alle daagse auto's.
Wat ze met FE moeten doen is gaan racen op echte racecircuits en niet op van die stratencircuits zo smal dat als je met 2 naast elkander rijden er 1 van de 2 in de muur eindigt. Die races zijn nog slechter dan Monaco in de F1.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

RipTor

Legacy Member
xTwL- zei:
:rofl:

FE is een leuk tijdelijk iets, van zodra de F1 dezelfde stap maakt zijn ze die zo voorbij. FE heeft geen deftige circuits, geen slicks, een tweederangs veld in vergelijking met F1, auto's die meer show zijn dan tech, en de hele eletrische tech die daar te zien valt is echt niet zo wereldschokkend hoor. Daar heeft een Mercedes of Ferrari afdeling geen werk aan.
Bij Kodak zijn ze door zo een mentaliteit failliet gegaan.


FYI : FE heeft een alleenrecht bij de FIA voor 25 seizoenen op elektrische formule wagens.

Auto's die meer show zijn dan tech, leveren heel vaak mooiere races op. Dat de auto's hightech zijn in F1 heeft ons echt ver gebracht. Ze kunnen enkel nog inhalen door DRS, en er zijn maar 4 auto's die kunnen winnen, waarvan er in theorie maar 2 mogen winnen.


FE is er nog niet, helemaal niet, maar ze hebben wel veel potentieel. En bij de jeugd zijn ze heel populair. Er zijn heel veel tieners die wel FE kijken, en niet naar F1.

RiCOManiaC

Legacy Member
Ik volg RipTor hoor ! Ik kijk het nu al 2 seizoenen en ok, ze zijn er nog lang niet maar de races zijn algemeen gezien gvd veel spannender dan de F1...

FlatSix

Legacy Member
RipTor zei:
Bij Kodak zijn ze door zo een mentaliteit failliet gegaan.


FYI : FE heeft een alleenrecht bij de FIA voor 25 seizoenen op elektrische formule wagens.

Auto's die meer show zijn dan tech, leveren heel vaak mooiere races op. Dat de auto's hightech zijn in F1 heeft ons echt ver gebracht. Ze kunnen enkel nog inhalen door DRS, en er zijn maar 4 auto's die kunnen winnen, waarvan er in theorie maar 2 mogen winnen.


FE is er nog niet, helemaal niet, maar ze hebben wel veel potentieel. En bij de jeugd zijn ze heel populair. Er zijn heel veel tieners die wel FE kijken, en niet naar F1.

Niet echt, Kodak stond stil, F1 is constant in beweging en stelt zichzelf constant in vraag. Helaas lossen ze niet altijd alles 'juist' op.

Dat van die 25 jaar wist ik, maar als F1 morgen beslist om elektrisch te gaan dan gaat de FE daar met hun percentje aan kijkers niet veel over te zeggen hebben hoor.

En ik zeg ook niet dat de races saai zijn, het doet mij gewoon niets omdat het allemaal nep is, exact zoals ook een DRS pass me niets doet. De tech heeft ons wel degelijk ergens gebracht, de snelste rondes op enorm veel circuits die worden gereden in een racewagen, prachtige on-boards, die zijn ook genieten, akkoord de races zijn zo goed als altijd relatief saai maar FE wordt dan ook opgepompt tot en met, of het moet lukken dat net elke keer ik de moeite neem om te kijken een vrij saaie gewone race te pakken heb.

"Bij de jeugd" (347% growth in 13-17 year old fans engaging with online content) mag het dan populair zijn, maar dat toont gewoond dat "racen" zoals wij het kennen niet meer werkt bij de 'arcade spelletjes generatie'. Ze trekken nog altijd minder kijkers dan IndyCar in de States, en de meest bekeken race wereldwijd was de Rome ePrix met 34 miljoen kijkers over al hun platformen terwijl F1 352 miljoen unieke kijkers had over 2017.

Het enige dat je volgens mij echt kan zeggen is dat F1 kijkers verliest door saaie races, FE kijkers wint door het "leuke" en "dynamische", en mijn gevoel is dat F1 zijn probleem beter kan aanpakken als ze dat ook zouden willen, en eenmaal dat gedaan is, de FE de dieperik in zakt.

FYI "The top four markets - Germany, Brazil, Italy and the UK, ranked by absolute figures - all registered positive growth. The strongest was Italy (+19.1%), followed by Brazil (+13.4%), UK (+3.9%) and Germany (+0.9%). Other significant increases were registered in China (+42.2%), Switzerland (+14.3%) and Denmark (+14.1%).

Nesjamag

Legacy Member
En over 5 jaar heeft FE 150 miljoen kijkers en F1 nog 250 miljoen.
Vijf jaar daarna zit FE er voorbij.

Over 50 jaar praten mensen over wie de beste coureurs is en zegt iedereen dat de historische Vandoorne ook in die tijd de beste zou zijn.

En btw over 10 jaar heeft esports meer kijkers dan F1 en FE samen.

RipTor

Legacy Member
FE bestaat 5 jaar, F1 80 jaar... Het zou maar erg zijn moest FE nu al meer kijkers dan F1 hebben. Die auto's staan nog bijlange niet op punt maar worden ieder jaar beter.

Momenteel is F1 zeker beter dan FE. Maar ik zie wat ik zie... Mijn kinderen vragen de hele tijd waarom er geen FE spel is, want dat zouden ze veel liever hebben dan F1 2018 wat ze nu spelen.

makila

Legacy Member
Wehrlein heeft bedankt voor een zitje in de FE, omdat hij hoopt om zo nog meer kans te krijgen op een volwaardig F1 zitje. Met wat chance lukt dat. Met wat pech lukt dat niet. VD wil wel dat zitje in de FE. Met wat geluk wordt FE belangrijker dan de F1 en heeft hij terug een zitje in de koningsklasse. Of de FE merged met de F1 en xxxx MAAR voor hetzelfde geld, komt hij straks nooit meer serieus aan de bak. ;)

Het is zoals altijd op de juiste plaats zitten op het juiste moment .. en presteren natuurlijk. Dat laatste heeft VD te weinig getoond de laatste jaren, vandaar dat ik ook zeg dat hij asap kampioen moet worden. Van iemand van zijn status wordt dat ook gewoon verwacht. Zo niet wordt het moeilijk.

Maar bon, the future will tell.

(PS. Had je 9 jaar geleden 2000 bitcoin gekocht dan had 90% op dit forum je voor gek verklaart en je asap in het zottenhuis gestoken, maar was je nu wel rijk :D als we allemaal de toekomst konden voorspellen dan zaten we hier niet)

FlatSix

Legacy Member
Nesjamag zei:
En over 5 jaar heeft FE 150 miljoen kijkers en F1 nog 250 miljoen.
Vijf jaar daarna zit FE er voorbij.

Over 50 jaar praten mensen over wie de beste coureurs is en zegt iedereen dat de historische Vandoorne ook in die tijd de beste zou zijn.

En btw over 10 jaar heeft esports meer kijkers dan F1 en FE samen.

RipTor zei:
FE bestaat 5 jaar, F1 80 jaar... Het zou maar erg zijn moest FE nu al meer kijkers dan F1 hebben. Die auto's staan nog bijlange niet op punt maar worden ieder jaar beter.

Momenteel is F1 zeker beter dan FE. Maar ik zie wat ik zie... Mijn kinderen vragen de hele tijd waarom er geen FE spel is, want dat zouden ze veel liever hebben dan F1 2018 wat ze nu spelen.

De leeftijd is niet echt een goed argument aangezien de bereikbaarheid en marketing FE vanaf dag 1 kon bereiken niet gelijk stond aan die van de F1. Volgens mij kan je vrij zeker zijn dan met de introductie van de Gen2 wagen er volgend jaar meer kijkers gaan zijn maar daarna verwacht ik niet nog echt een grote stijging, dan heeft iedereen die wilde zijn weg er al naar gevonden.

Het is vrij aannemelijk dat de FE zijn populariteit stilaan al op zijn hoogst zit, of in elk geval niet met nog miljoenen zal stijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan