Ik vind toch dat de line-up wat anders mocht, we zitten nu toch al vrij ‘lang’ met dezelfde rijders overal. Sommigen verdienen het uiteraard, anderen minder.
Dit zijn personen die voor mij toch mogen verschuiven/vertrekken:
- Mercedes Bottas: akkoord tweede rijder etc, maar Hamilton moet toch ook eens een echte tegenstander willen. Hij zegt het zelf zoveel, dus laat maar komen. En dan kan Bottas zich eventueel bewijzen in een ander team als kopman? Zal voor zichzelf ook positief zijn. En anders..
- Ferrari: Vettel. Als hij volgend jaar weer zo ‘minder goed’ (om niet te extreem negatief te klinken) is, mag hij toch ook wel vertrekken. Beter dan de meesten, maar blijkbaar niet goed genoeg. Hopelijk herpakt hij zich volgend jaar. Zeker als je voor Ferrari rijdt verwacht ik gewoon meer.
- RedBull: Gasly, vreemde keuze. Het is nu niet dat hij al zoiets speciaal heeft getoond, maar ze hebben dan ook weinig keuze, zal eerder daarmee zijn ook.
- Renault: Hulkenburg. Tjah, zijn stats zeggen genoeg..
- Haas: Grosjean/Magnussen. Vooral Magnussen dan voor mij, de combinatie van deze twee rijders werkt gewoon niet vind ik. Hoeveel punten die ook al hebben verspeeld.
- Toro Rosso: Kvyat. Dit is gewoon zielig.
(Op basis van hetgeen reeds bekend is voor volgend jaar. Link:
https://www.skysports.com/f1/news/12433/11523470/george-russell-joins-williams-for-formula-1-2019)
Voor mij moet enkel van het huidige veld Ocon zeker een zitje krijgen. Vandoorne zou mooi zijn, maar hij toont echt niets, ik zou hem wel in een ander team willen zien, gewoon om te weten of het echt McLaren is of niet.