Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

ShApeBE

Legacy Member
CosMiced zei:
en van in Turkije :unsure:
ik denk dat redbull nog meer problemen heeft dan ferrari

Turkije bewijst net dat er daar niemand voort getrokken wordt... , aangezien ze gecrasht waren. Ik dacht er zelfs eventjes aan dat er mss weer zoiets zou kunnen gebeuren omdat massa alonso toch duidelijk frustreerde.

TX.Conn

Legacy Member
Die persconferentie van de top 3 was ook maar zielig om te zien, alles doen om de teamorders te verdoezelen.

Massa is gewoon de verdiende winnaar van deze race!

Defkes

Legacy Member
Smedley is toch een man naar m'n hart :). Begrijpelijk en imo terecht, maar jammer.

jeltex

Legacy Member
Gothrek zei:
Pffft, wat een racevervalsing, Massa had het nochtans verdiend. Zijn start was echt subliem.

Idd, Massa zn start was op zich niet beter dan die van Alonso, maar Vettel duwde Alonso meteen naar de muur terwijl Massa mooi en ongehinderd rechtdoor kon rijden. Imo niet zo'n verstandige move van Vettel om meteen zo naar rechts uit te wijken, want zo kreeg hij 2 Ferrari's om zn oren terwijl hij anders Massa misschien nog achter zich kon houden.

Mooi voor Ferrari dat ze er hier zo sterk terug staan en best zotjes dat hun racepace beter was dan Red Bull.
Maar toch een 1-2 met een zuur nasmaakje, want het was triestig duidelijk wat hier gebeurde.
Alonso was vandaag dan mss wel de sterkste Ferrari-rijder, maar ik betwijfel sterk of hij erlangs was geraakt zonder teamorders. Zonde voor Massa.

Vreemd dat McLaren al voor de 2de race op rij niet top is, maar ze hebben de schade net zoals in Silverstone weer heel goed beperkt.
En wat doet die Button tactisch toch steeds sterke dingen dankzij zn behoudende rijstijl. Via pitstops maakt die altijd 1 of meerdere plaatsen goed.

Handsome Hermit

Legacy Member
MS heeft Bari toen ten minste op het hoogste schavot laten staan, dat was deze keer niet het geval. Triestig alleszins van Alo weer om zitten te blijten "This is ridiculous" en dan zelf zoiets te laten uithalen.

squan

Legacy Member
Massa, Barrichello, Piquet... Brazilians are man's best bitch.


Het inverview met Schumi hield wel steek. Teamorders zijn er gewoon, ook al zijn ze verboden. Maar de kwestie of ze door de beugel kunnen of niet, hangt volledig af van de desbetreffende situatie, en da's behoorlijk dubbel...

Anoniem04

Legacy Member
Vettel zijn start was ondoordacht, hij gaat Alonso weg proberen drukken die hem al te ver voorbij was en hij laat zo een gigantische ruimte achter die Massa kon benutten.

De teamorders gevolgd door de interviews waren gewoon oncomfortabel om te bekijken, zeker de persconferentie. McLaren deed hetzelfde in 2008 in Hockenheim in dezelfde bocht met Hamilton en Kovalainen, maar daar gebeurde het tenminste subtiel, hier is het duidelijk dat Massa wacht tot Alonso passeert.

stageline

Legacy Member
Disqualificatie meteen voor ferrari aub, dank u. (deze race bedoel ik of de volgende race als laatste beginnen +20 seconden aftrekken bovenop).
Ps; ik ben ferrari fan maar ze moeten ook zoiets niet gaan doen zeker niet zo opvallend,manman en zeker als je weet teamorders niet meer mogen nu, vroeger mocht dit wel.

Moeten ze dan nu geen awoert roepen? Met schumacher geen probleem maar met een ander die mag het allemaal???

Ik heb schumacher zijn interview nog gezien en ik geef hem wel gelijk ; alonso gaat voor het kampioenschap dus moet massa natuurlijk alonso voorbij laten maar zo overduidelijk terwijl teamorders niet meer mogen dat moet zwaar bestraft worden dan moet je ferrari zwaar bestraffen dat doe je bij hen niet bv met een boete, daar zijn ze te rijk voor en lachen ze weg.
Teamorders mogen nu éénmaal niet meer en als de FIA die zomaar laat dan maken ze zich nog meer dan ooit belachelijk.

Verschil is dat ik dit toen bij schumacher zo vond; het kampioenschap primeert en doodnormale zaak barrichello schumacher voorliet maarja, dat was schandalig en nu blijkbaar voor de supporters niet of toch wel???
De alonso fans stonden toen ferm op schumacher te kakken, gaan ze nu hetzelfde durven doen? Ik denk het niet want deze fase is identiek hetzelfde zenne, een paar ronden ervoor of niet maakt geen moer uit, het is hetzelfde alleen met het verschil het toen mocht en nu niet meer. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor teamorders ben, ik vind dat niet dat dat moet dat men geen teamorders meer mag geven.

Begijp me ook niet verkeerd wat alonso betreft, ik verwijt alonso niks zenne, ik geef hem zelfs gelijk maar dit kan nu niet tegenop tegen de zaken die zijn verandert en ook doordat ferrari een grote fout heeft gemaakt door het zo duidelijk te maken die teamorders.

Wat ook het verschil nog was tussen schumacher bij ferrari toen is dat is nog voor barrichello z'n handtekening zette deze heel goed wist deze 2de rijder zou zijn en in dienst zou moeten rijden voor schumacher, dit is bij alonso en massa niet het geval.

stageline

Legacy Member
Dillyracer zei:

Dat is mss nog het ergste van allemaal: dit en de engineer van massa die zich ronduit belachelijk zat te maken en zat te liegen als de pest, nog erger dan de pest, hoe kan je je zo belachelijk maken met zo'n belachelijke commentaren?

Anoniem04

Legacy Member
stageline zei:
Dat is mss nog het ergste van allemaal: dit en de engineer van massa die zich ronduit belachelijk zat te maken en zat te liegen als de pest, nog erger dan de pest, hoe kan je je zo belachelijk maken met zo'n belachelijke commentaren?

Wat moet hij doen, de waarheid zeggen op televisie en zo het resultaat van zijn team en zijn eigen job in gevaar brengen?

vloet

Legacy Member
Vrij saaie race. Mooi voor Ferrari maar die team orders waren belachelijk.

Ik denk dat iedereen het al voelde aankomen toen de ingenieur zo onzeker aan zijn team order begon: "So.....Fernando is faster than you..."

De La Rosa vond ik vandaag heel sterk. Hij zorgde voor de inhaalacties deze GP :p

stageline

Legacy Member
Dillyracer zei:
Wat moet hij doen, de waarheid zeggen op televisie en zo het resultaat van zijn team en zijn eigen job in gevaar brengen?

Daar moest'em maar aandenken vooraleer dommigheden te verkopen tijdens de race en via de radio.

Lucian

Legacy Member
stageline zei:
Disqualificatie meteen voor ferrari aub, dank u. (deze race bedoel ik of de volgende race als laatste beginnen +20 seconden aftrekken bovenop).
Ps; ik ben ferrari fan maar ze moeten ook zoiets niet gaan doen zeker niet zo opvallend,manman en zeker als je weet teamorders niet meer mogen nu, vroeger mocht dit wel.

Moeten ze dan nu geen awoert roepen? Met schumacher geen probleem maar met een ander die mag het allemaal???

Ik heb schumacher zijn interview nog gezien en ik geef hem wel gelijk ; alonso gaat voor het kampioenschap dus moet massa natuurlijk alonso voorbij laten maar zo overduidelijk terwijl teamorders niet meer mogen dat moet zwaar bestraft worden dan moet je ferrari zwaar bestraffen dat doe je bij hen niet bv met een boete, daar zijn ze te rijk voor en lachen ze weg.
Teamorders mogen nu éénmaal niet meer en als de FIA die zomaar laat dan maken ze zich nog meer dan ooit belachelijk.

Verschil is dat ik dit toen bij schumacher zo vond; het kampioenschap primeert en doodnormale zaak barrichello schumacher voorliet maarja, dat was schandalig en nu blijkbaar voor de supporters niet of toch wel???
De alonso fans stonden toen ferm op schumacher te kakken, gaan ze nu hetzelfde durven doen? Ik denk het niet want deze fase is identiek hetzelfde zenne, een paar ronden ervoor of niet maakt geen moer uit, het is hetzelfde alleen met het verschil het toen mocht en nu niet meer. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor teamorders ben, ik vind dat niet dat dat moet dat men geen teamorders meer mag geven.

Begijp me ook niet verkeerd wat alonso betreft, ik verwijt alonso niks zenne, ik geef hem zelfs gelijk maar dit kan nu niet tegenop tegen de zaken die zijn verandert en ook doordat ferrari een grote fout heeft gemaakt door het zo duidelijk te maken die teamorders.

Wat ook het verschil nog was tussen schumacher bij ferrari toen is dat is nog voor barrichello z'n handtekening zette deze heel goed wist deze 2de rijder zou zijn en in dienst zou moeten rijden voor schumacher, dit is bij alonso en massa niet het geval
.

weet jij wat in massa zijn contract staat? neen

kvind dat massa hierover niet moeilijk moet gaan doen, hij moet nuchter genoeg zijn om te weten dat hij geen kans meer maakt op de titel en alonso wel, dan moet je zonder teamorders al schuiven, bvb niet gaan verdedigen toen alonso er langs wou gaan, dan had je heel die circus nu niet gehad.

als hij volgend jaar van in het begin bij de pinken is en meedoet in de stand, moet hij, en zal hij ook zijn kans mogen gaan

stageline

Legacy Member
Dillyracer zei:
Denk je nu echt dat hij een keuze had?

Na zo'n uitspraken niet neeje, dan moet je als de pest blijven liegen natuurlijk, je hebt idd geen andere keuze.
Alleen kon het veel minder opvallend gebeuren en zeker over de radio, hoe dom kan je zijn :naughty::wtf:

jeltex

Legacy Member
Dillyracer zei:
Vettel zijn start was ondoordacht, hij gaat Alonso weg proberen drukken die hem al te ver voorbij was en hij laat zo een gigantische ruimte achter die Massa kon benutten.

Idd, hij heeft zo 3 punten laten liggen, want was hij iets doordachter gestart dan bleef hij Massa zeker voor en was een 2de plek zeker mogelijk.

Dillyracer zei:
De teamorders gevolgd door de interviews waren gewoon oncomfortabel om te bekijken, zeker de persconferentie. McLaren deed hetzelfde in 2008 in Hockenheim in dezelfde bocht met Hamilton en Kovalainen, maar daar gebeurde het tenminste subtiel, hier is het duidelijk dat Massa wacht tot Alonso passeert.

Die persconferentie was idd beschamend. Zeker Alonso zat daar echt maar wat stamelend de vragen te ontwijken.

In Hockenheim 2008 was het verschil wel dat Hamilton een pak sneller was dan Kovalainen, dus zonder teamorders was hij er ook wel voorbij geraakt, en dan is het stom om risico's te nemen.
Het grote verschil met vandaag is dat Alonso er op eigen kracht niet voorbij was geraakt. Geen wonder dus dat Massa weinig goesting had om subtiel te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan