Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Anoniem04

Legacy Member
stageline zei:
Na zo'n uitspraken niet neeje, dan moet je als de pest blijven liegen natuurlijk, je hebt idd geen andere keuze.
Alleen kon het veel minder opvallend gebeuren en zeker over de radio, hoe dom kan je zijn :naughty::wtf:

Moest hij met een vlag gaan zwaaien ofzo?

blizzard

Legacy Member
LuCian zei:
weet jij wat in massa zijn contract staat? neen

kvind dat massa hierover niet moeilijk moet gaan doen, hij moet nuchter genoeg zijn om te weten dat hij geen kans meer maakt op de titel en alonso wel, dan moet je zonder teamorders al schuiven, bvb niet gaan verdedigen toen alonso er langs wou gaan, dan had je heel die circus nu niet gehad.

als hij volgend jaar van in het begin bij de pinken is en meedoet in de stand, moet hij, en zal hij ook zijn kans mogen gaan

Totaal NIET mee akkoord, als Massa zijn eerste plaats wilt verdedigen is dat zijn goed recht, aangezien Alonso er vanzelf niet was voorgeraakt. Dit had normaal ook niet mogen gebeuren aangezien zulke team orders verboden zijn. Imo is Ferrari diskwalificeren voor deze race dan ook enige goeie straf.

stageline

Legacy Member
Dillyracer zei:
Moest hij met een vlag gaan zwaaien ofzo?

Ik wete niet wat uw probleem is maar je moet mss toch eens zelf je eigen commentaar nalezen; McLaren deed hetzelfde in 2008 in Hockenheim in dezelfde bocht met Hamilton en Kovalainen, maar daar gebeurde het tenminste SUBTIEL.

Dit is hetgeen ik zeg; het gebeurde vandaag helemaal niet subtiel en dan kom je met zo'n domme reactie af van; moest hij met een vlag gaan zwaaien ofzo?

:doh:

Scifo

Legacy Member
Die hele heisa van teamorders begrijp ik niet. De afgelopen jaren zijn er nog zo'n voorvallen geweest, maar nooit echt zo duidelijk via de radio terwijl je dat via televisie duidelijk zag.

Moesten ze die dan ook diskwaliceren zoals aapje Jordan zegt.

@stageline: Subtiel of niet subtiel, het blijft wedstrijdvervalsing. Ik vond die actie van Kovallainen die zich "verremde" dan even erg.

Anoniem04

Legacy Member
stageline zei:
Ik wete niet wat uw probleem is maar je moet mss toch eens zelf je eigen commentaar nalezen; McLaren deed hetzelfde in 2008 in Hockenheim in dezelfde bocht met Hamilton en Kovalainen, maar daar gebeurde het tenminste SUBTIEL.

Dit is hetgeen ik zeg; het gebeurde vandaag helemaal niet subtiel en dan kom je met zo'n domme reactie af van; moest hij met een vlag gaan zwaaien ofzo?

:doh:

Maak uw posts dan wat duidelijk. Jij begint ineens over een subtiliteit via de radio, dat bedoelde ik niet.

Bij McLaren hadden ze het ook gezegd over de radio, maar toen konden zij nog bepalen welke gesprekken intern waren en welke niet. Daar waren ze ook slim genoeg om niet belachelijk te gaan doen na het podium.

Ga iemand anders dom noemen, ik ben echt niet in de mood vandaag.

blizzard

Legacy Member
Scifo zei:
Die hele heisa van teamorders begrijp ik niet. De afgelopen jaren zijn er nog zo'n voorvallen geweest, maar nooit echt zo duidelijk via de radio terwijl je dat via televisie duidelijk zag.

Moesten ze die dan ook diskwaliceren zoals aapje Jordan zegt.

Als je niets kunt bewijzen kan je er ook moeilijk iets tegen doen. Dit daarentegen.

Anoniem04

Legacy Member
Scifo zei:
Via telemetrie kunnen ze alles bewijzen.

Vorige keren konden ze met een beetje fantasie nog zeggen dat het een rijdersfout was, hier moeten ze al veel fantasie gebruiken.

blizzard

Legacy Member
Scifo zei:
Via telemetrie kunnen ze alles bewijzen.

Via telemetrie kunnen ze niet bewijzen dat het was opgedragen. Daar gaat juist de hele discussie rond, dat ze het zomaar even doodleuk over de team radio zeggen.

Defkes

Legacy Member
Scifo zei:
Via telemetrie kunnen ze alles bewijzen.

Een "ongelukje" tijdens de pit stop kan je niet met telemetrie bewijzen :). Swat, Domenicali is degene die in de fout gaat door het niet zelf te vertellen. Hij mocht de communicatie nooit door Smedley laten doen.

Imo hadden ze het bij de start dan maar moeten regelen of tijdens de pit stops. Dan had er geen fuzz geweest en geen haan gekraaid naar verdoken teamorders.

stageline

Legacy Member
Dillyracer zei:
Maak uw posts dan wat duidelijk.

Ik denk die duidelijk genoeg zijn.

Ik denk trouwens we ong hetzelfde gedacht hebben over wat vandaag is gebeurd of niet?

Ik ben van mening teamorders geen probleem mogen zijn maar het is nu éénmaal zo dit nu niet meer mag en het was allesbehalve subtiel wat ze bij ferrari hebben gedaan en dan heb je maar 1 mogelijkheid en dat is deze zwaar bestraffen.

Alonso verwijt ik niet echt iets behalve dat het toch altijd een bleiter is maar voor de rest verwijt ik hem nikske want ik geef hem gelijk, em is degene die nog meestrijd voor de titel, massa zijn kansen zijn veel kleiner en laten we eerlijk toegeven al doe ik het niet graag dat alonso gewoon over een heel seizoen bekeken beter is dan massa,punt.

Waar ik me ook aan erger is dat schumacher altijd meteen word afgemaakt mee zo'n zaken zoals in 2002, dit vandaag is voor mij identiek hetzelfde, het enige verschil is het er een paar ronden voro het einde gebeurde maar het resultaat is hetzelfde, hetgeen gebeurd is is identiek hetzelfde voor mij, grote verschil is zoals ik al heb aangehaalt het toen allemaal mocht en nu niet meer.
:).

Als de FIA dit zomaar laat dan maken ze zich nog meer dan ooit ervoor belachelijk, waarom zijn er dan nog regels? :)

ps; waar heb ik gezegd je dom bent? Ik verlaag me hier op deze fora niet tot zo'n zaken.
Laten we het eorp houden we elkaar grotendeels (niet in alles) gelijk geven.

En inderdaad, nadien nog eens massa en alonso op het podium meesleuren is echt domdom.
Dit is wel vernederend voor massa.

Anoniem04

Legacy Member
Ik kon eigelijk niets anders denken dan 'idioot' toen ik Domenicali bezig zag tijdens het podium en het interview. Zijn gedrag was gewoon fout.

Scifo

Legacy Member
Ok ik ga akkoord dat het dom was van Ferrari, maar elk team zal ook zo'n beslissing nemen om teamorders te nemen mocht dit in het voordeel zijn voor het kampioenschap. Wel niet zo idioot als bij Ferrari. -.-

Soit ik zou zeggen die regel afschaffen imo.

Rapturo

Legacy Member
Ferrari kan eindelijk nog eens winnen en zorgt meteen weer voor controverse naast een über saaie race. Alonso blijkt nog maar eens een verwend spaans nest te zijn en iemand moet die Italianen toch eens gaan uitleggen wat het woord subtiliteit nu eigenlijk precies inhoud.

Als dit de voorbode is voor de rest van het seizoen mogen ze voor mijn part bij Ferrari weer aan het klungelen gaan, dat doen ze tenminste in stijl.

stageline

Legacy Member
Stewards roepen Ferrari-bazen op het matje

De teambazen van Ferrari zijn op het matje geroepen bij de stewards van de Grand Prix van Duitsland na de controverse over het gebruik teamorders tijdens de afgelopen race.

Teamorders zijn verboden volgens het sportief reglement, maar tijdens de race op het circuit van Hockenheim liet Felipe Massa zijn teamgenoot Fernando Alonso door na een bericht over de teamradio.

"Fernando is sneller dan jou, kan je bevestigen dat je dit bericht begrijpt?" aldus Massa's race-ingenieur Rob Smedley over de teamradio tijdens de race.

Ferrari's teammanager en de teambaas moeten zich nu bij de stewards verantwoorden.
[25 juli 2010 - 16:42]

schumi

Legacy Member
benieuwd hoe dit gaat aflopen. er zullen weer veel belangen zijn die gaan spelen.

enerzijds zijn er veel gevallen van teamorders de voorbije jaren onbestraft gebleven, zij het niet altijd zo duidelijk als vandaag. anderzijds hebben er ook dit seizoen al teamorders plaatsgevonden. neem bijvoorbeeld McLaren en Red Bull. Beiden deden het dit seizoen al, al was het dan wel met wat gecodeerde taal.

hoe verklaar je anders dat de ene rijder sneller is dna zijn teamgenoot, één inhaalpoging doet en dan wat gebrabbel krijgt over de radio en plots tot het eind evan de race een gat laat vallen en mooi achetr zijn teamgenoot blijft.

ook dat zijn teamorders! maar daar struikelen blijkbaar minder fans over ...

vishnusixclix

Legacy Member
Rapturo zei:
Ferrari kan eindelijk nog eens winnen en zorgt meteen weer voor controverse naast een über saaie race. Alonso blijkt nog maar eens een verwend spaans nest te zijn en iemand moet die Italianen toch eens gaan uitleggen wat het woord subtiliteit nu eigenlijk precies inhoud.

Als dit de voorbode is voor de rest van het seizoen mogen ze voor mijn part bij Ferrari weer aan het klungelen gaan, dat doen ze tenminste in stijl.


quoted for truth.

Wat een ongelooflijk degoutant verwaande kloot is die vent eigenlijk niet? Als hij pech heeft is het van ween ween ween, als zijn teammaat dan beter start dan hij (ook al kon Alonso er niet aan doen dat Vettel weer sterk naar rechts zwenkte) dan moet hij die maar al racend inhalen in plaats van het team de race te laten winnen en dan blij zitten te doen op en naast het podium...

Ferrari... ze slagen er in om te winnen zonder dat er morgen in de pers veel positiefs over hen geschreven gaat worden.


Teamorders is inderdaad voer voor discussie. Ross Brawn is er ook duidelijk tegen, maar hij zegt dat de teams het gewoon dan maar moeten oplossen met code taal. Is al gezegd sinds Turkije en net voor dit raceweekend ook denk ik, in reactie op het feit dat de radioberichten niet meer privé zijn en volledig ter beschikking van de tv-zenders.

stageline

Legacy Member
schumi zei:
benieuwd hoe dit gaat aflopen. er zullen weer veel belangen zijn die gaan spelen.

enerzijds zijn er veel gevallen van teamorders de voorbije jaren onbestraft gebleven, zij het niet altijd zo duidelijk als vandaag. anderzijds hebben er ook dit seizoen al teamorders plaatsgevonden. neem bijvoorbeeld McLaren en Red Bull. Beiden deden het dit seizoen al, al was het dan wel met wat gecodeerde taal.

hoe verklaar je anders dat de ene rijder sneller is dna zijn teamgenoot, één inhaalpoging doet en dan wat gebrabbel krijgt over de radio en plots tot het eind evan de race een gat laat vallen en mooi achetr zijn teamgenoot blijft.

ook dat zijn teamorders! maar daar struikelen blijkbaar minder fans over ...

Ik denk dat je over mclaren bezig zit toen opeens button hamilton inhaalde en nadien hamitlon button terug inhaalde???
Dat was omdat button het verkeerd had begrepen, dat is de reden, had niks te maken met teamorders, hamilton moest toen benzine sparen etc....Maar het waren daardoor geen teamorders ;).

Het probleem is nu voor ferrari dat het gewoon o zo opviel, je kan je in zoiets niet uitpraten ;), het beste is gewoon die teamorders afschaffen.

vishnusixclix

Legacy Member
Wel, het grote verschil (imo) is dat dit niet alleen onomwonden teamworders waren, maar ook dat het droogweg racevervalsing was.

Vorige keer op Hockenheim (2008) heeft Kovaleinen Hamilton ook voorbij gelaten. Maar door pitstopstrategie was die Hamilton hele seconden sneller dan wie dan ook op de baan. Hij haalde toen in 3 ronden Piquet, Massa en Kovaleinen in. Dat Kovaleinen toen was makkelijk opzij gingen was toen hier op voer voor verhitte discussies.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan