shiftyke
Legacy Member
gilbereke zei:Sinds wanneer zijn team orders eigenlijk verboden?
Sinds Oostenrijk 2002
om dit
http://www.youtube.com/watch?v=tFwX8knmGc4
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
gilbereke zei:Sinds wanneer zijn team orders eigenlijk verboden?
VishnuSixDix zei:je mag je locatie: aarde veranderen naar Mars![]()
gilbereke zei:Trouwens: teamoders zijn verboden, maar communicatie mag wel... ik geloof nooit dat er geen teamorders meer gegeven worden die wij niet zien..
Dit is nogal opvallend, maar ... onopvallende zaken..?
hatetn zei:lol iedereen gebruikt team orders en nu moet ferrari weer op de brandstapel omdat ze het iets te duidelijk doen.
de een het goede materiaal geven zijn ook teamorders. kreeg red bull een straf omdat ze een voorvleugel van webber afnamen? die van vettel gaat kapot en webber moet de zijne maar afstaan. wat is het de volgende race? webber die zijn wagen moet afgeven omdat vettel in de muur gaat.
mclaren geeft geen team orders zeker. als ze beiden vooraan zitten is hun naft altijd op en moeten ze het zo kalm mogelijk naar de finish brengen.
de enige fout die vandaag is gebeurt is dat massa op zijn rem is gaan staan zodat iedereen het kon zien. de gesprekken die daarna volgenden zeiden nog meer. hadden ze het subtiel gedaan er was hier niemand die er iets ging van zeggen.
het enige wat ze moeten doen is die team orders terug toelaten. waarom heb je 2 wagens in een team als ze in principe zouden moeten rijden als concurrenten?
blizzard zei:En dat van die naft, op de BBC zeggen ze dat het weldegelijk klopt omdat geen enkele auto vol genoeg getankt is om een volledige race te pushen.
Ergens heb je wel gelijk, in China twee jaar terug heeft Räikkönen ook eens plaats moeten maken voor Massa maar dat was toen voor de tweede en niet de eerste plaats. Räikkönen maakte er toen ook een sport van om telkens te versnellen als Massa in de buurt kwam, Massa er dan langs te laten, en dan als Massa er eenmaal langs was nog een paar snelste rondes neer te zetten om het erin te wrijven. En dan Alonso nog met zijn 'this is ridiculous'-bullsh*t. Ik hoopte dat Ferrari het goed zou doen om het kampioenschap nog interessanter te maken dan het al is maar zeker niet op deze manier.hatetn zei:lol iedereen gebruikt team orders en nu moet ferrari weer op de brandstapel omdat ze het iets te duidelijk doen.
de een het goede materiaal geven zijn ook teamorders. kreeg red bull een straf omdat ze een voorvleugel van webber afnamen? die van vettel gaat kapot en webber moet de zijne maar afstaan. wat is het de volgende race? webber die zijn wagen moet afgeven omdat vettel in de muur gaat.
mclaren geeft geen team orders zeker. als ze beiden vooraan zitten is hun naft altijd op en moeten ze het zo kalm mogelijk naar de finish brengen.
de enige fout die vandaag is gebeurt is dat massa op zijn rem is gaan staan zodat iedereen het kon zien. de gesprekken die daarna volgenden zeiden nog meer. hadden ze het subtiel gedaan er was hier niemand die er iets ging van zeggen.
het enige wat ze moeten doen is die team orders terug toelaten. waarom heb je 2 wagens in een team als ze in principe zouden moeten rijden als concurrenten?
blizzard zei:En dat van die naft, op de BBC zeggen ze dat het weldegelijk klopt omdat geen enkele auto vol genoeg getankt is om een volledige race te pushen.
FrostByte zei:Kort samengevat: wat vandaag gebeurde was schandalig(ik zou dit zeggen moest eender welk team dit gedaan hebben). En naar mijn mening zouden de beide Ferarri's 2 plaatsen achteruit moeten gaan. Spijtig voor Massa, maar dit kan gewoon niet. Iemand moet ze eens laten merken dat dit gewoon niet door de beugel kan.
Opnieuw, moeilijk/niet te vergelijken. Als de safetycar buitenkomt terwijl iedereen een snelle tijd probeert neer te zetten en dan in de laatste sector de opdracht krijgt om een tragere rondetijd neer te zetten zonder zo traag te rijden dat het gevaarlijk wordt voor andere rijders, en dan de delta-tijd overschrijden, vind ik niet dat ze een zware straf verdienen. Het is hier toen al gezegd geweest maar coureurs krijgen een rondetijd opgelegd tijdens de safetycar zonder een absolute snelheidslimiet van bijvoorbeeld 100 km/u. Als je dan in de laatste sector ineens merkt dat je, ik zeg maar iets, 10 seconden te snel bent, moet je zwaar van de gas gaan. Zou jij dat zomaar doen als er anderen die misschien die boodschap nog niet hebben gekregen of gezien vlak achter je zitten?hatetn zei:weet je wat er hier grappig aan is? 2 racen geleden negeert de helft de regels van de SC en bijna niemand doet zijn beklag of krijgt een straf. een team order en er is een moord gebeurt

Punten van de rijders hoeven ze ook niet aan te raken, die volgen gewoon de orders op en kunnen niet echt anders. Teampunten afnemen lijkt mij ook wel correct.VishnuSixDix zei:Het meest logische is dat de WMC gewoon de punten van ferrari voor deze race afpakt. Simpel.
Aan de punten van de rijders vrees ik dat ze niet gaan kunnen raken aangezien het allemaal 'de schuld' is van de werkgever.
Howlingwolfe zei:De communicatie dient er voor om de rijders info te geven over hun ronde tijden, voorsprong, hun brandstof verbruik en dergelijke.