Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

jeltex

Legacy Member
hatetn zei:
weet je wat er hier grappig aan is? 2 racen geleden negeert de helft de regels van de SC en bijna niemand doet zijn beklag of krijgt een straf. een team order en er is een moord gebeurt

Zoals Mirodin al zei vergelijk je appels met peren.
Je bewering over de SC klopt trouwens ook helemaal niet, want zowat 10 rijders hebben na de race nog een tijdstraf gekregen daarvoor.
En niemand heeft zn beklag gedaan? Ehem, Alonso en Ferrari schreeuwden moord en brand over competitievervalsing door het incident met Hamilton en de SC. Terecht ook, want die SC had VOOR Vettel op de baan moeten komen en niet NAAST Hamilton! Hamilton is daar ook voor bestraft geweest met een drive-through, dat Vettel de race daardoor cadeau kreeg lijkt vreemd genoeg niemand iets te kunnen schelen.

Raanº³ zei:
Nu verdienen ze gewoon een DSQ. Trouwens, massa is even schuldig aan het voorval: hij kon nog altijd nalaten om de order uit te voeren, wetende dat die order illegaal is.

Om dan op het einde van het seizoen of mss zelfs al de volgende race te mogen opkrassen?
Nee Massa valt hier echt niks te verwijten.

Proim zei:
Punten van de rijders hoeven ze ook niet aan te raken, die volgen gewoon de orders op en kunnen niet echt anders. Teampunten afnemen lijkt mij ook wel correct.

Volledig mee eens. Een boete kan een team als Ferrari niks maken, dus dan moet je aan hun punten zitten.
Het zou lullig zijn om de rijders te bestraffen, want die doen idd gewoon wat hen gevraagd wordt, en zeker Massa is trouwens al genoeg gestraft.
Constructeurspunten afnemen lijkt mij ook de enige juiste oplossing voor zoiets.

gilbereke

Legacy Member
Dillyracer zei:
Geen radio communicatie zou in veel gevallen gewoon gevaarlijk zijn imo.

T'is geen wielrennen.

gevaarlijk? om een ongeluk verderop de baan te melden dan?
Zoiets zou simpel opgelost kunnen worden door communicatie via een official ofzo...
Dus geen teammensen die communicatie doorgeven, maar officials die de rijders op de hoogte brengen.

shiftyke

Legacy Member
gilbereke zei:
gevaarlijk? om een ongeluk verderop de baan te melden dan?
Zoiets zou simpel opgelost kunnen worden door communicatie via een official ofzo...
Dus geen teammensen die communicatie doorgeven, maar officials die de rijders op de hoogte brengen.

Gaan die officials dan ook waarschuwen dat er bijvoorbeeld een probleem met de motor is? Het team houdt alle gegevens in het oog van de wagen waar de rijder geen tijd voor heeft, als er dan iets mis is, moet dat toch worden doorgegeven worden aan de rijder. Iets wat officials niet kunnen imo.

Mee

Legacy Member
Onmogelijk, daar is de F1 veel te technologisch voor nu. Dingen zoals bandentemperatuur, overhitten van de motor, benzine-mixen, etc. worden ook doorgegeven via radio. En de piloot heeft die info echt wel nodig hoor.

Anoniem04

Legacy Member
gilbereke zei:
gevaarlijk? om een ongeluk verderop de baan te melden dan?
Zoiets zou simpel opgelost kunnen worden door communicatie via een official ofzo...
Dus geen teammensen die communicatie doorgeven, maar officials die de rijders op de hoogte brengen.

Er staan nu al marshalls die met vlaggen zwaaien, maar als je van de baan spint en je wilt terug rijden dan heb je gewoon goede communicatie nodig om niet op het verkeerde moment terug in te voegen.

shiftyke zei:
Gaan die officials dan ook waarschuwen dat er bijvoorbeeld een probleem met de motor is? Het team houdt alle gegevens in het oog van de wagen waar de rijder geen tijd voor heeft, als er dan iets mis is, moet dat toch worden doorgegeven worden aan de rijder. Iets wat officials niet kunnen imo.
Dit

Mee zei:
Onmogelijk, daar is de F1 veel te technologisch voor nu. Dingen zoals bandentemperatuur, overhitten van de motor, benzine-mixen, etc. worden ook doorgegeven via radio. En de piloot heeft die info echt wel nodig hoor.
en dit

Howlingwolfe

Legacy Member
idd de rijders hebben zeker die info nodig, anders komt er niemand nog aan de finish

blizzard

Legacy Member
Howlingwolfe zei:
idd de rijders hebben zeker die info nodig, anders komt er niemand nog aan de finish

Wel, er zou niemand meer klagen dat er te weinig spektakel is :unsure:

Howlingwolfe

Legacy Member
toch liever een spannende race met paar mooie inhaal manoeuvres dan iedereen zien te crashen

gilbereke

Legacy Member
Nuja, zoals ik al zei: ik ben maar een passieve volgeling, veel ken ik er niet van.
Als ik dit lees is het inderdaad logisch dat er intensieve communicatie is.

Moridin

Legacy Member
Howlingwolfe zei:
toch liever een spannende race met paar mooie inhaal manoeuvres dan iedereen zien te crashen
idd, liever dat dan nascarspektakels waar er pile-ups van 12 wagens zijn en er dus minder racers duels kunnen uitvechten.

Gothrek

Legacy Member
Ik begin echt medelijden te krijgen met Massa, eerst moet hij Alonso voorlaten, nu moet hij van een manoeuvre schuld bekennen terwijl het niet met zijn goesting was.

blizzard

Legacy Member
denkimi zei:
ik denk ongeveer 95% van de piloten. of met andere woorden: iedere piloot die ietwat tactisch inzicht heeft en zijn ploegmaat niet haat.

Als ge Alonso zijn kritiek op Massa hoort denk ik niet dat de relatie tussen die 2 echt goed is.

En 95%? Ik denk dat bijna geen enkele piloot uit zichzelf iemand zou voorlaten als ze zelf kunnen winnen. Zoals gezegd had Alonso er nooit vanzelf voorgeraakt.

Howlingwolfe

Legacy Member
Alonso heeft ver altijd team orders nodig om te winnen, GP van Singapore waar ze Nelson Piquet Jr. opzettelijk laten crashen zodat Alonso kan profiteren van de safety car, ..

Lucian

Legacy Member
Howlingwolfe zei:
Alonso heeft ver altijd team orders nodig om te winnen, GP van Singapore waar ze Nelson Piquet Jr. opzettelijk laten crashen zodat Alonso kan profiteren van de safety car, ..

vergeet zijn 2 titels niet
als fisichella niet elke race aan de kant was gegaan ... :sleep:
waarom is alonso dan niet bestraft in crashgate? omdat hij er niets mee te maken had msschien?
als het team tegen piquet zegt, nu crashen dan komt alonso eerste na de safetycar, wie zegt dan dat alonso hier uberhaupt iets van afweet

Moridin

Legacy Member
TeknomanFan zei:
Felipe jongen, ge maakt uzelf belachelijk met zo'n uitspraak
Tja, wat moet hij anders doen? Hij heeft met dat te doen zich een toekomst bij Ferrari verzekert. Weinig mensen zagen (zien?) in hem een potentiële wereldkampioen maar als de eerste rijder binnen Ferrari het laat afweten en hij het goed doet, kan hij de nummer 1 worden binnen het team. Twee jaar terug duurde dat ook even toen Räikkönen maar niet op niveau geraakte maar uiteindelijk heeft hij de kans gekregen om voor de titel te strijden. Met zijn puntentotaal nu wordt dat zeer moeilijk zo niet onmogelijk maar wie weet liggen de kaarten volgend jaar anders en bakt Alonso er niets van.

Als hij nu toegeeft dat het een teamorder was wordt hij een nestbevuiler volgens Ferrari en wie weet verliest hij dan zijn kans op een goed zitje volgend jaar. Laat ons wel wezen, de enige reden waarom Alonso kon wegkomen met zijn gezeik over te weinig steun bij Renault en status binnen McLaren, was omdat hij dubbel wereldkampioen is. Massa moet dat niet proberen, zeker gezien zijn zwakke eerste helft van het seizoen.

Scifo

Legacy Member
Kom laten we nu niet rond de pot draaien, Massa zijn kansen op dit WK zijn 0,0. Ik vond hem zelfs afgelopen race slecht presteren met constant foutjes. En zo moeilijk was die track nu ook niet -.-

vishnusixclix

Legacy Member
LuCian zei:
waarom is alonso dan niet bestraft in crashgate? omdat hij er niets mee te maken had msschien?

omdat hij en Piquet niet zouden gestraft worden door FIA mits ze getuigden tegen Flavio...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan