Archief - Formule 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

falc.be

Legacy Member
squanman zei:
Toch nog maar weer eens verbijsterd over hoe veilig die wagens wel niet geworden zijn.

Dat ze maar eens gauw F1 bolides voor het gewone volk op de markt brengen, kan alleen maar de veiligheid verhogen zeg ik u!

ik verzeker u dat veel van die dingen al lang in personen wagens terecht gekomen zijn. veel mensen beseffen da blijkbaar nie

Wesdude

Legacy Member
http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2055

Het was dus blijkbaar een steen of zo die tussen de velg en de ophanging zat, volgens Dennis.

Was wel een heftige crash. Zou toch niet mogen dat die auto zo diep er in vliegt. Deed me denken aan Schumacher in Silverstone '99. Gelukkig voor Kovalainen komt hij er beter van af.

sash1m1

Legacy Member
Eigenlijk een geluk dat hij zo ver in de bandenmuur is gegaan. Die wagens zijn tegenwoordig zo sterk dat het gevaarlijkste de G-krachten zijn geworden. Als je van 300 km/h afremt tot 0 km/h in minder dan de seconde zijn die krachten groot genoeg om botten te breken.

falc.be

Legacy Member
erm

van 300 km/h naar 0 in 1 sec, dan zijn uw hersens er langs uw oogkassen uitgespoten

Hamiltoe

Legacy Member
falc.be zei:
erm

van 300 km/h naar 0 in 1 sec, dan zijn uw hersens er langs uw oogkassen uitgespoten

idd, als kubica niet met zijn zij tegen die betonnen muur verleden jaar gevlogen was maar in een hoek van 90 graden waren zijn hersenen ontploft


wel zot in die cockpit beelden hoe je kova op het laatste zijn handen van zijn stuur ziet halen en klaar maken voor de impact

gelukkig ongedeerd

KIA_Killer

Legacy Member
Mao Tse Tung zei:
Haha McLaren zal keihard terugslaan in Spanje, dat zie je nu gewoon al aankomen!

Vooral het inhaalmanoeuver van Hamilton op Raikkonen in bocht 1 wordt er eentje om van te likkebaarden, mark my words!! :D


Keihard, da's wel het woord om de crash van Kovalainen te beschrijven ^^

Voor de rest klopt er niet veel van uw voorspellingen hé :p

sash1m1

Legacy Member
falc.be zei:
erm

van 300 km/h naar 0 in 1 sec, dan zijn uw hersens er langs uw oogkassen uitgespoten

dat is nu wel overdreven.

In 1999 vloog schumacher met ongeveer 200 km/h in de bandenmuur en hierbij brak hij twee botten in zijn been. Dus het was zeker mogenlijk dat kovalainen iets gebroken zou hebben

falc.be

Legacy Member
schumacher is met 100 km/h in die banden gevlogen, niet 200 km/h.

schumacher is trouwens dwars door een te dunne bandenmuur gevlogen en dan daarachter op een betonnen muur, dat is de reden daarom zijn been gebroken was ook al was het maar met 100 km/h

Stancke

Legacy Member
Om de discussie van x-tijd geleden weer even op te rakelen. Bij Kovalainen zag je nu duidelijk dat hij z'n handen van het stuur haalde voor de impact, om z'n polsen te beschermen waar Hamilton (?) dit niet deed.

marlboroken

Legacy Member
falc.be zei:
schumacher is met 100 km/h in die banden gevlogen, niet 200 km/h.

schumacher is trouwens dwars door een te dunne bandenmuur gevlogen en dan daarachter op een betonnen muur, dat is de reden daarom zijn been gebroken was ook al was het maar met 100 km/h

Kga hier nie beginne zeike over hoeveel per uur en ik zeg er al meteen bi ik verkeerd kan zitten maar toen in der tijd toen ik zat te kijken zegde men toch steeds en dag nadien in gazet dat het tegen 200 per uur is.
Uiteindelijk zie je dat als jij zelfs gelijk hebt de snelheid niet altijd een rol speelt.Kovolainen mankeert niets en schumacher moest geopereerd worden en seizoen verkloot.

marlboroken

Legacy Member
falc.be zei:
voor ne schumacher fan te zijn wete er blijkbaar het een en ander niet over.

zijn been was gebroken op verschillende plaatsen, niet zijn enkel

Ik ben schumacher fan in hart en nieren maar de negatieve zaken zoals vooral dat accident is het laatste een mens wil onthouden zenne laat staan die details mij intresseren.
Het enige wat mij intresseerde was deze zien racen en we of ik allesins mis iemand als schumacher in de F1 nu.
Op op dat podium is het niet leuk meer,anders zag je steeds vanaf uit z'n wagen komende al iemand die als een gek tekeer gaat(niet kinds of onnozel) en dan ook op het poduim naar nr 1 plaats dat sprongetje deed en je tenminste zag van;die leeft voor z'n job en sport.Zo leuk om zien en altijd jezelf blijven,iets wat voor sommigen moeilijk is.

Ik zeg u dat wij het beste in de F1 hebben gemist.
Ik wilde nog wat jaartjes zien schumi vs senna.Zo jammer die verongelukt was want nu krijg je steeds van die belachelijke reacties en speculatie;neen,schumi is beter,neen,senna is beter ect.....Neen,schumacher zou in 94 toch gewonnen hebben en dan terug,senna zou zeker gewonnen hebben,snapje?Ik krijg het ervan als mensen zo beginnen en maakt niet uit of het een schumi of senna fan is.
Maar je hebt zo van die mensen die senna nooit maar dan echt totaal nog nooit wat van gezien hebben en dan afkomen,aja,ik vond senna de beste?
Senna z'n dood heeft hemnog populairder gemaakt natuurlijk.
Doe een poll met wie was de beste ooit en dan weet je dat senna zal winnen want je hebt die grote groep die voor senna is omdat'em overleden is en dan heb je een toch wel grote groep ook die extra steun zal geven omdat ze schumacher niet afkunnen.Dusja,wil maar aantonen dat ook die polls totaal geen hoe zal ik het zeggen,bewijs aantonen,kzal het daar bijhouden.

millionaire

Legacy Member
sash1m1 zei:
dat is nu wel overdreven.

In 1999 vloog schumacher met ongeveer 200 km/h in de bandenmuur en hierbij brak hij twee botten in zijn been. Dus het was zeker mogenlijk dat kovalainen iets gebroken zou hebben


Dienen dokter van de f1 heeft eens gezegd
dat de situatie van de hersenen na een crash op volle snelheid, en in een hoek van 90°,
vergelijkbaar is met een blik tomaten dat je recht op de muur zou gooien ...

hatetn

Legacy Member
BaRtHoLoMeUs zei:
Daarnet gezien op het vtm nieuws (i know :p)...
Huge crash van Ortelli in Monza :eek: Hij kwam er van af met juist een gebroken enkel!



dacht zelfs dat er twee waren die een gebroken enkel hadden tijdens die race(of ik moet verkeerd gehoord hebben op eurosport)

het grote probleem bij die wagens is wnr er bij grote snelheden lucht onder gaat dat die gewoon beginnen vliegen(2sec toch). is ook de reden wrm er nu chicanes liggen in het rechte stuk le mans
http://nl.youtube.com/watch?v=8M3NQeDzedk&feature=related ze doen zelfs backflips de opscheppers

falc.be

Legacy Member
Einde van super aguri is nu echt nabij denk ik: ze mogen het circuit in istanbul niet binnen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan