Archief - Tennis - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brandon_

Legacy Member
Volgend seizoen na een Belgische finale eindelijk ook de eerste Vlaamse finale op een Grand Slam? Clijsters - Mertens :D

Maxioso

Legacy Member
AreVee zei:
Ben iig benieuwd je zou denken dat ze nog zou meekunnen, ze zou er anders niet aan beginnen neem ik aan... .

En als je dan ziet dat een Serena zonder echt top te zijn nog zoveel slam finales haalt...

Serena is Serena en zo is er gelukkig maar 1. Die mept gewoon al met haar opslag of met een forehand 2 slagen later driekwart van haar tegenstandsters van de baan.
Azarenka had dat 'voordeel' ook en is nog een pak jonger maar overstijgt de middelmaat (voorlopig) niet na haar comeback.
En Clijsters moest het dan nog veel meer hebben van beweeglijkheid en allround game.

Ik snap het dus niet zo goed.

AreVee

Legacy Member
Maxioso zei:
Serena is Serena en zo is er gelukkig maar 1. Die mept gewoon al met haar opslag of met een forehand 2 slagen later driekwart van haar tegenstandsters van de baan.
Azarenka had dat 'voordeel' ook en is nog een pak jonger maar overstijgt de middelmaat (voorlopig) niet na haar comeback.
En Clijsters moest het dan nog veel meer hebben van beweeglijkheid en allround game.

Ik snap het dus niet zo goed.

Allemaal waar (ale Azarenka min of meer).

Vraag is vooral is de Tour echt sterker geworden sinds haar afscheid? In de top vijf staan barty, pliskova, svitolina, Osaka en dan de toekomstige koningin Andreescu :p . De eerste vier zou een degelijke Kim op zijn minst partij moeten kunnen geven IMO.

Kerber, Kvitova, williams, ... ook nog altijd wereldtop maar lijken over hun hoogtepunt heen.

Fladderen er nog genoeg rond natuurlijk, Stephens, keys, Wozniacki, muguruza, ... En er zal hier en daar wel een talent nog zwaar opkomen de komende tijd genre vondrousova, gauff, anisimova, ... .

Maar IMO is de Tour nu niet sterker dan toen met deze namen, in tegendeel misschien zelfs, rest enkel de vraag hoe dicht Kim zelf bij jaar betere niveau komt indien ze in de buurt komt dan hoort ze, imo, nog altijd in de wereldtop thuis. Of dat dan grand slams oplevert is weer iets anders, daar ga je meestal toch minstens 2-3 toppers in vorm op rij moeten kunnen kloppen.

Edit: Enfin tis sowieso veel als en indien maar k vind het persoonlijk topnieuws en kan enkel maar respect hebben voor de keuze, zelfs al valt het tegen, iets waar ik op dit moment niet vanuit ga.

Maxioso

Legacy Member
Dat laatste vooral hé.
Dat het hele WTA-niveau lager ligt dan toen klopt wellicht maar is irrelevant als ze zelf niet haar hoogste niveau van weleer haalt.
Iets wat ook gewoon onmogelijk is, hoe graag velen dat wel zouden willen.

brandon_

Legacy Member
Maxioso zei:
Dat laatste vooral hé.
Dat het hele WTA-niveau lager ligt dan toen klopt wellicht maar is irrelevant als ze zelf niet haar hoogste niveau van weleer haalt.
Iets wat ook gewoon onmogelijk is, hoe graag velen dat wel zouden willen.

Baadt het niet, dan schaadt het toch ook niet?
Als ze al eens een 8e finale / kwartfinale zou halen, toch ook al mooi?
Haar carrière valt of staat niet met hetgeen ze nu nog gaat doen eh. Zelfs al faalt ze grandioos, toch respect dat iemand op haar leeftijd het nog aandurft.

Lexx

Legacy Member
Een ex-topsporter zal vooral zelf niet weten wat wel of niet kan, die reacties hier weer overal :lol:

als ik dit zo lees heeft 90% hier de laatste 2 jaar in haar achtertuin staan kijken om het niveau te kunnen bepalen :p

Pieterjan94

Legacy Member
'die reacties hier weer overal'
Aantal kritische stemmen letterlijk op 1 hand te tellen

NemesisBE

Legacy Member
7-8 jaar trainen in de Boneput is wel iets anders als competitief tennissen in het circuit he mannen :]

Swagger

Legacy Member
Lexx zei:
Een ex-topsporter zal vooral zelf niet weten wat wel of niet kan, die reacties hier weer overal
emoji38.png


als ik dit zo lees heeft 90% hier de laatste 2 jaar in haar achtertuin staan kijken om het niveau te kunnen bepalen :p
Dat niet. Maar onlangs nog is gezien op TV, zullen toch eerst wel wat kilokes afmogen. Gaf niet meteen indruk dat ze zich op en top gesigneerd had (voor alle duidelijkheid: ook wel begrijpelijk na 3 kids).

Gavin

Legacy Member
Maxioso zei:
Ik snap het dus niet zo goed.
Ik denk dat het "succes" van leeftijdsgenoten waar ze toch goed mee overweg kon dit seizoen wel kan meegespeeld hebben. Zvonareva deed het vrij goed (in de eerste helft van het seizoen), Kuznetsova had halverwege ook een opflakkering en kon fysiek nog wel redelijk mee, Serena weer twee slamfinales ... misschien zelfs de run van Strycova op Wimbledon, die toch met zus Clijsters ooit dubbelde, die misschien liet blijken dat het nog niet te laat is.

Maar die hebben dan ook wel geen acht jaar niet gespeeld.

AreVee zei:
Maar IMO is de Tour nu niet sterker dan toen met deze namen, in tegendeel misschien zelfs
Toch wel harder baselinetennis en atletisch sterker nu, ook al winnen die namen misschien geen vier slams.

En Serena speelde wel toptennis op Wimbledon en US Open, gewoon niet in de finale. En vergelijken met iets uniek als Serena moet eigenlijk al helemaal niet, het verschil in serve alleen al.

brandon_ zei:
Baadt het niet, dan schaadt het toch ook niet?
Kweeni zenne, ik zou toch douchen na de match!

Pieterjan94 zei:
'die reacties hier weer overal'
Aantal kritische stemmen letterlijk op 1 hand te tellen
Toch ook min of meer maar omdat het een Belgische is, het journaal is ook weer de goednieuwsshow. Er wordt daar al over de top 10 (da's 4k WTA punten he boys, uit het niets) en Slams gesproken, nog geen bal geslagen ocharme. Als Li of Jankovic of weet ik veel welke buitenlandse vergane glorie een comeback plande, stond hier misschien één post en hadden we met wat ongeluk een tweet van Van Gucht. Of zoals op andere buitenlandse sportsites: een artikeltje op de vijfde of zesde plaats.


We zullen wel zien, enigszins cool dat ze het nog eens probeert maar ik zie nu precies geen precedenten om de verwachtingen zo hoog te leggen. Lijkt me toch eerder dichter bij Venus 19/19 te liggen dan Serena 18/19, als er dan toch naar een Williams verwezen moet worden.

Spyronamic

Legacy Member
Als ik de Standaard met de volgende onomwonden titel zie Waarom Kim Clijsters straks weer wereldtop wordt vraag ik me toch af of ze niet beter in alle stilte aan een comeback kon werken om het vervolgens pas aan te kondigen als ze er effectief terug staat - letterlijk en figuurlijk. Maar goed, leuke wending en ze zal sowieso wel eerder als de underdog beschouwd worden.

AreVee

Legacy Member
Gavin zei:
Toch wel harder baselinetennis en atletisch sterker nu, ook al winnen die namen misschien geen vier slams.

En Serena speelde wel toptennis op Wimbledon en US Open, gewoon niet in de finale. En vergelijken met iets uniek als Serena moet eigenlijk al helemaal niet, het verschil in serve alleen al.

Toch ook min of meer maar omdat het een Belgische is, het journaal is ook weer de goednieuwsshow. Er wordt daar al over de top 10 (da's 4k WTA punten he boys, uit het niets) en Slams gesproken, nog geen bal geslagen ocharme. Als Li of Jankovic of weet ik veel welke buitenlandse vergane glorie een comeback plande, stond hier misschien één post en hadden we met wat ongeluk een tweet van Van Gucht. Of zoals op andere buitenlandse sportsites: een artikeltje op de vijfde of zesde plaats.

Nah op dat eerste, harder tennis? Van zen leven niet dat er harder geslagen wordt als een Sharapova, Azarenka of Williams op hun beste niveau. Van wie zou t dan komen dat harder tennis? Sabalenka slaagt vooral hard maar das een Aza light (Aza in haar beste dagen dan) voorlopig, Ostapenko? Mwa die slaagt misschien met momenten harder ja, maar ze komt er ver mee. Osaka? Nah das echt niet harder. Zelfs Williams lijkt me minder en minder de power te hebben van haar beste dagen. Pliskova? Voor die lengte mept die echt niet overdreven hard op service na eventueel al kwam Maria daar ook easy aan. Kvitova? Sloeg vroeger zeker zo hard, na haar mes debacle nooit nog dezelfde geweest. Keys en Stephens? Die slaan hard, maar of dat harder is dan opnieuw een Aza, Shara, Williams in hun beste dagen? Vind ik absoluut niet, laat staan beter, dat al helemaal niet (veel tennissers die niet liever hebben dan heel den tijd hard en vlak zolang t maar niet te diep is, niet te veel afwisseling, niet veel dropshots, ...). Atletisch sterker? Dan wie dan? Mauresmo die meer spieren had dan driekwart van de venten, Stosur die dikkere armen had (en heeft) dan driekwart van de venten? Maria die groter was (en is) dan driekwart van de venten en dat perfect uitspeelde? Wozniacki die meer ballen pakte dan zowat iedereen die ik mij kan bedenken in de echte top van de huidige tour? Zou echt niet weten welke atletische wonders er zijn bijgekomen tov toen. Zullen wel dik in orde zijn he de meeste van vandaag, maar beter dan toen? K zou echt niet weten waarom.

Ook over het toptennis van Serena niet eens, ja die was los bij de beste op us open, ook slams ervoor overigens. Maar dat heeft meer te maken met de matige tour (vooral weinig constante die continu top kunnen zijn) dan per se de sterkte van Williams. Kunt nu toch niet gaan beweren dat Williams speelt zoals in haar beste dagen? Tegen Svitolina & co is t keer op keer beschamend van de tegenstander vooral. Topspeelsters geklopt dit jaar: Osaka en Halep (waar ze dan ook nog van op haar doos kreeg in een slam finale van t jaar) kun je nog een halfje geven voor Azarenka en een halfje voor Sharapova als je echt gul zou zijn, en ja ze speelt minder dan vroeger ik weet het, zelfs dan.

Ik maak verder ook uiteraard niet de vergelijking qua speelstijl of weet ik veel wat tussen de twee. Puur leeftijdsgebonden. Serena zoveel unieker dan Kim trouwens? Nah, Kim was ook volstrekt uniek, 4 slams zijn er geen 23 nee, maar ze is er dan ondertussen ook zeven! jaar niet bijgeweest en ervoor ook al is een tijdje niet. K ga hier niet beweren dat ze anders wel t palmares zou gehad hebben van Serena, maar Kim hoort los bij de vijf beste vrouwelijke tennissers van deze eeuw (Williams, Henin, Kim zou k zelfs los durven zeggen in die volgorde). "dat verschil in serve alleen al", das zwak he Gavin, kan afkomen met "dat verschil in bewegingssnelheid alleen al", t zijn twee verschillende speelsters gewoon maar wél allebei zoveel klasse dat ze los iedereen buiten de top twintig zouden verslagen in een rolstoel met platte banden op een zondagmorgend nadat ze eerst zijn gaan zwiepen in de La Rocca op zaterdag (met enige zin voor overdrijving).

En Li en Jankovic zouden meer dan terecht minder besproken worden en bejubeld of goednieuwsshow van gemaakt want gewoon aanzienlijk minder kwaliteit. Na heeft een volledige slam en nooit nummer één gehaald, Jankovic dan weer nummer één maar dan weer één minder qua slams dan Na, geen dus. Volledig terecht dat Belgische media hierop springt, maar uiteraard had je ook al wel gezien dat voor veel sportmedia uit het buitenland dit ook groot nieuws is, en terecht uiteraard. Eén van de grootste kampioenen van de laatste twintig jaar in zowat de meest populaire en competitieve vrouwensport die op haar 36ste na zeven jaar "stilte" haar comeback aankondigt. Goednieuwsshow? Tis maar wat je er van maakt of van wil maken I guess.

Grand Slams winnen.

Jongens pls.

Vind ik dan weer een slechtnieuwsshow of hoe je het wil noemen en weinig respect tonend voor iemand die al bewezen heeft dat ze kan terugkomen op het allerhoogste niveau (ja ik weet het, twee extra kinderen en extra jaren op de teller nu). Die zin over eerder Venus dan Serena is al een heel andere manier om misschien zelfs grotendeels hetzelfde te zeggen imo

PS: Top 15 voor eind 2020 met zelfs beperkt programma en twee keer week twee op slams, waarvan één keer halve finale of meer. Voila nu kunde ofwel mij quoten eind volgend jaar ofwel ik u met uw grand slams :lol: .


PPS: Allemaal maar mijn mening uiteraard, t kan er hier en daar aanvallender uitgekomen zijn dan de bedoeling was. Vind het negatieve gedoe, in het algemeen!, gewoon niet nodig. Ergens anders al gelezen: Top twintig nooit van zen leven top 100 zou al schoon zijn, op heel wat plekken al dat ze te veel dik staat (alsof ze ooit het model Sharapova geweest is) of nog erger misschien wel, dat het geld op is :lol: . En daar wind ik mij dan in op, ja.

Edit: https://sporza.be/nl/matches/tennis/2019-09/clijsters-liveblog-comeback/ . Flipper lijkt me nu toch behoorlijk goed geplaatst om zo'n uitspraken met kennis van zaken te doen. Flipkens: "Ik kan de generatie van Kim vergelijken met de huidige generatie en ik denk dat ze niet zal moeten onderdoen. Volgens mij zal Kim heel snel weer meegaan met het huidige niveau. Ik kijk er enorm naar uit om Kim weer op het circuit te zien". Appelmans is er dan als speelster zelf misschien langer uit maar die zit ook nog wel volledig in die wereld, mening waaraan ik ook waarde hecht, idem voor Van Herck die zegt: "Ze gaat voor de prijzen spelen"

Al die reacties zijn uiteraard geen garantie, maar het zegt wel degelijk toch iets, vind ik.

WimJ

Legacy Member
AreVee zei:
PPS: Allemaal maar mijn mening uiteraard, t kan er hier en daar aanvallender uitgekomen zijn dan de bedoeling was. Vind het negatieve gedoe, in het algemeen!, gewoon niet nodig. Ergens anders al gelezen: Top twintig nooit van zen leven top 100 zou al schoon zijn, op heel wat plekken al dat ze te veel dik staat (alsof ze ooit het model Sharapova geweest is) of nog erger misschien wel, dat het geld op is :lol: . En daar wind ik mij dan in op, ja.

Haha, mensen snappen duidelijk het rankingsysteem niet als ze zeggen, top-100 zou al mooi zijn :D Maar die kilo's die waren er wel op Wimbledon, daar verschoot ik echt dat ze een stevige buik had ontwikkeld :D Op de US Open zag ze er alweer strakker uit... Mss heeft ze na haar match tegen Venus de ingeving gekregen?

Solleke89

Legacy Member
Top 20 met gemak, hell top 10 met gemak.
Een Clijsters op niveau veegt Osaka van de baan. Clijsters is zoals eerder aangehaald een ATG. Enkel Williams in de huidige top 10 is op dit ogenblik van hetzelfde kaliber. Misshien dat een Halep daar ook ooit bij geraakt, maar dat is zelfs twijfelachtig. Er zijn leuke speelsters in de huidige top 10 maar niks constante of nog erg jong en nog alles te bewijzen.

Pieterjan94

Legacy Member
"een Clijsters op niveau"
Waarom gaan er hier zo veel van uit dat je na acht jaar niet-competities tennissen nog zo vlot op niveau kunt komen

tolya

Legacy Member
Pieterjan94 zei:
"een Clijsters op niveau"
Waarom gaan er hier zo veel van uit dat je na acht jaar niet-competities tennissen nog zo vlot op niveau kunt komen

ik ben gewoon echt benieuwd
gene idee wat ik moet verwachten mo ik hoop het beste voor haar

finale tegen williams bv :)

brandon_

Legacy Member
Pieterjan94 zei:
"een Clijsters op niveau"
Waarom gaan er hier zo veel van uit dat je na acht jaar niet-competities tennissen nog zo vlot op niveau kunt komen

Clijsters is geen domme vrouw eh... Ze gaat dit echt niet in een opwelling beslist hebben, ze weet heel goed dat ze zich enorm belachelijk zou maken indien ze elke wedstrijd zou worden weggespeeld door speelsters die niet eens in de top 50 staan. Ze zal dus al wel deftig getraind hebben de laatste weken/maanden en in samenspraak met enkele prominente sportdokters/entourage/.. deze beslissing genomen hebben.
(Wat niet wil zeggen dat het een 100% garantie is dat ze sowieso weer kwartfinale's op een Grand Slam gaat halen uiteraard, maar het lijkt dus wel terecht dat de meesten hier "een Clijsters op niveau" verwachten.)

AreVee

Legacy Member
Ze kan misschien uw oude overkopen aan een prijsje? :unsure:

(T zelfde hier overigens flauw maar ik dacht ik maak hem toch maar)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan