Archief - Champions League 2011-2012 - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Monoslay

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Alleen bij een 2-0 voorsprong van Real, gaan we mss wel compleet betonvoetbal zien...
Na de 1-1, en zeker in de laatste 10 min., vond ik het toch ook redelijk beton-voetbal bij Real. Niet extreem fzo, maar toch redelijk defensief ingesteld. En Bayern kwam er toch nog een paar keer doorheen.
Ik verwijt Real uiteraard niets...

camino

Legacy Member
Wilcao zei:
In het idioot zijn laat hij Kompany ver achter zich inderdaad. Daarvoor krijgt hij alleen concurentie van Balotelli.

Goed of niet, maar een ploeg als Real met zo een geschiedenis en zo een naam, moet echt zo een doprsgek weg doen. Hij schaadt het imago enorm, al is dat sinds Mourinho zoiezo alleen maar gedaald.

Ik zie kompany regelmatig voetballen, ik zie pepe altijd voetballen; pepe is zonder twijfel beter dan kompany, kompany zal wel nog groeien natuurlijk daar nie van en ik vind ook wel kompany naar real mag komen samen naast pepe, zou schitterend zijn maar pepe is gewoon beter, maakt minder blunders, kompany zie ik toch nog iets te vaak een fout maken (ik heb het dus nie over een overtreding voor alle duidelijkheid). Kompany daarentegen is dan weer iemand die beter zal kunnen uitvoetballen dan pepe, das het enige minpuntje aan pepe maar voor de rest geen probleem mee, real heeft zo eentje nodig, een beenharde verdediger zoals in the good old days die velen duidelijk nooit meegemaakt hebben.
En nethetzelfde voor mourinho; ga het eens na, real bakte er al hee vele jaren nikse meer van in de cl en de beker, alleen in de competitie konden ze af en toe nog eens een titel halen, voor de rest lagen ze in de beker er zelfs uit tegen 3de klasse ploegen na 1-2 of 3de ronde, in de cl geraakten ze nimmer verder dan de laatste 16; sinds jose er is doet real zoals het hoort ieder jaar op alle fronten mee. En ik heb graag spelers en trainer als pepe en mourinho, altijd leven in de brouwerij, ik houd niet van saaie pieten, stijve harken zoals messi en guardiola, net een bende koorknapen,geeuuwww.

BeeLz

Legacy Member
Monoslay zei:
Na de 1-1, en zeker in de laatste 10 min., vond ik het toch ook redelijk beton-voetbal bij Real. Niet extreem fzo, maar toch redelijk defensief ingesteld. En Bayern kwam er toch nog een paar keer doorheen.
Ik verwijt Real uiteraard niets...

Idd, slechte beslissing van Mourinho om ozil en di maria er af te halen. Dan heb je helemaal geen aansluiting voor je aanval. Op het moment dat Bayern risicos gaat nemen ga je toch zorgen dat je nog kan counteren? Maar José was bang toen Müller er op kwam voor Schweini.

camino

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Tgoh, Alonso kan zeker een gele kaart vermijden, Ramos iets minder omdat dat ne retard is. Maar Ramos valt ook nog wel op te vangen hoor. Als je hem per se zonder risico in de finale wilt, gewoon Pepe en Albiol centraal en Arbeloa op de RB.

Ze moeten nu wel een beetje pushen hé. En ik denk dat Real wel degelijk gaat scoren. En dan komt Bayern aanzetten dus wordt het leuk voetbal. En dan maakt Bayern mss een goal en gehen beide teams los, dat zou leuk zijn! Alleen bij een 2-0 voorsprong van Real, gaan we mss wel compleet betonvoetbal zien...

Tegen bayeren; ramos eruit en varane erin en alonso er eventueel uit voor lass.

mtm

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Tgoh, Alonso kan zeker een gele kaart vermijden, Ramos iets minder omdat dat ne retard is. Maar Ramos valt ook nog wel op te vangen hoor. Als je hem per se zonder risico in de finale wilt, gewoon Pepe en Albiol centraal en Arbeloa op de RB.

Albiol is 2 niveau's lager dan Ramos.


En meent ge dat van Arbeloa? Sinds die bij Real zit, is die precies slechter geworden. Als hij het niet kan halen, begint ie langs achter in de hakken op zijn tegenstrever. Gisteren verloor ie zelfs keihard een schouderduel tegen Ribéry. Het was duidelijk dat het niveau te hoog lag voor hem.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
mtm zei:
Albiol is 2 niveau's lager dan Ramos.


En meent ge dat van Arbeloa? Sinds die bij Real zit, is die precies slechter geworden. Als hij het niet kan halen, begint ie langs achter in de hakken op zijn tegenstrever. Gisteren verloor ie zelfs keihard een schouderduel tegen Ribéry. Het was duidelijk dat het niveau te hoog lag voor hem.
Veel meer keus hebben ze daar niet he. :p

En akkoord dat Albiol minder is dan Ramos, maar toch ook een goede verdediger die thuis toch wel de klus moet kunnen klaren samen met de rest van de ploeg. Het is niet dat Bayern centraal achteraan superspelers heeft.

Gavin

Legacy Member
Scr1fle zei:
Ook dit filmpje zien en hier is Jose toch veel sympathieker en dat kaakslagje bij Xavi zal je nu toch niet meer zien. :p
Dat was pre-arrogantietijdperk en pre-Barcelonadis.


Cpt. Kablammo zei:
Tgoh, Alonso kan zeker een gele kaart vermijden, Ramos iets minder omdat dat ne retard is. Maar Ramos valt ook nog wel op te vangen hoor. Als je hem per se zonder risico in de finale wilt, gewoon Pepe en Albiol centraal en Arbeloa op de RB.
Albiol? :p

Arbeloa werd gisteren verkracht op alle vlakken door Ribery, zielig om te zien. Pepe en Ramos hielden Gomez goed af in de duels, maar Gomez had goede kansen om een hattrick te maken imo. Albiol in de plaats van Ramos is een rampje, zeker omdat de bal bijhouden vanvoor enorm belangrijk gaat worden.

BeeLz zei:
En die kaart van Marcelo vind ik ook rood waard. Bedoelde gewoon dat dat uit het oogpunt van Webb evengoed als geel kon beoordeeld worden. Op de TV beelden zie je veel makkelijker dat hij grandioos te laat is en geen intentie voor de bal heeft, en opt einde een tik geeft. Maar voor Webb kan het zijn dat hij dat inschat als een te late tackle, niet meer de bal kan spelen maar omdat het zo zacht was kan Webb de indruk hebben gekregen dat Marcelo zich inhield omdat hij toen pas besefte dat hij te laat kwam.
Ik weet dat ge geen fan zijt van Busquets en dat beïnvloedt dit duidelijk dus we gaan het daarbij laten. :p


Webb kan me eigenlijk weinig schelen, ik weet ondertussen hoe die wedstrijden fluit en dingen interpreteert. Dat hij geen rood trekt (of eerder ingrijpt of zo) is precies hetzelfde als wat in de WK-finale gebeurde. Het is niet de ref zijn taak om te denken of de wedstrijd dan kapotgefloten wordt, neen, die moet gewoon kaarten trekken waar duidelijk en dus nodig is. Of dat nu in de eerste of de laatste minuut is, in een match van United of niet. Ik ben uiterst blij dat hij de halve finale (en niet eens die van Barcelona) fluit en dus niet in de finale zit. :niceone:

Wilcao

Legacy Member
camino zei:
Ik zie kompany regelmatig voetballen, ik zie pepe altijd voetballen; pepe is zonder twijfel beter dan kompany, kompany zal wel nog groeien natuurlijk daar nie van en ik vind ook wel kompany naar real mag komen samen naast pepe, zou schitterend zijn maar pepe is gewoon beter, maakt minder blunders, kompany zie ik toch nog iets te vaak een fout maken (ik heb het dus nie over een overtreding voor alle duidelijkheid). Kompany daarentegen is dan weer iemand die beter zal kunnen uitvoetballen dan pepe, das het enige minpuntje aan pepe maar voor de rest geen probleem mee, real heeft zo eentje nodig, een beenharde verdediger zoals in the good old days die velen duidelijk nooit meegemaakt hebben.
En nethetzelfde voor mourinho; ga het eens na, real bakte er al hee vele jaren nikse meer van in de cl en de beker, alleen in de competitie konden ze af en toe nog eens een titel halen, voor de rest lagen ze in de beker er zelfs uit tegen 3de klasse ploegen na 1-2 of 3de ronde, in de cl geraakten ze nimmer verder dan de laatste 16; sinds jose er is doet real zoals het hoort ieder jaar op alle fronten mee. En ik heb graag spelers en trainer als pepe en mourinho, altijd leven in de brouwerij, ik houd niet van saaie pieten, stijve harken zoals messi en guardiola, net een bende koorknapen,geeuuwww.

Camino, ge zijt toch niet serieus dat ge Messi een saaie piet vind he? Die gast brengt zoveel op een veld in de postieve zin.

Over Pepe en Mourinho vraag ik me eigenlijk af of ge hetzelfde zoud zeggen, moesten ze bij Barca spelen. Pepe zou nog niet meer op een voetbalveld mogen staan, net als Wasyl en Balotelli. Ik vind het allesbehalve entertainent, maar eerder degoutant. Oke, Mourinho is inderdaad een prijzenpakker, akkoord, maar dat voetbal wat hij brengt (zelfs in eigen huis) met het grote Real is soms wel beschamend en vooral on-Real.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Mjah met alle respect, maar Ribery kan elke RB verkrachten als hij wilt. :p

Gomez is ook onstopbaar bij momenten, fysiek zo overheersend en zo'n gevoel voor goals...

Maja kijk ik wil maar zeggen, de aanval van Real Madrid is nog sterker eigenlijk, maar ik mis precies zo wat vertrouwen als ik RM zie spelen. Als ge naar Bayern kijkt, die verdediging is niet bijster sterk, hell Daniel Van Buyten staat daar in de basis te spelen meestal he. Besef eens wat dat is als een 34-jarige VB uw patron is centraal! Andere koek dan Albiol en Pepe denk ik toch. :D

Het grote verschil is wel dat Bayern speelt alsof hun dat geen fluit uitmaakt, hoewel ze enkel een uitmuntende RB en keeper hebben achteraan. Ze compenseren dat door elke tegenstander proberen te verkrachten. Terwijl RM met een klein beetje beperkt defensief middenveld en (althans in de breedte) idem verdediging in de topwedstrijden te veel focus legt op het defensieve. Op de koop toe gaan hun aanvallende sterren een beetje anoniem spelen en laten ze te veek initiatief over aan spelers die op dat vlak dan niet zoveel te zoeken hebben.

Als ge Bayern laat afkomen op u en die toelaat om druk te zetten, wordt ge koud gepakt. Inter kon dat doen tegen Barcelona, maar Inter had daar een perfecte ploeg voor. Lucio, Samuel, Maicon en Zanetti zijn stuk voor stuk rotsen. Echt superkanjers op dat vlak. En ze hadden ook redelijke wisselspelers én een keeper die wondersaves kon maken. Tel daar dan nog eens bij dat ge Cambiasso daar rond had lopen (in de top 5 van beste defensieve middenvelders ter wereld, hands down) en dan hebt ge een ploeg die daarvoor geschikt is. Maar RM moet echt gewoon zelf druk zetten, die bal snel veroveren en aanvallen met veel mensen en die box aanvallen. Tegen de kleintjes speelt RM met zoveel vertrouwen, dan doen ze exact wat ze moeten doen veelal. Maar tegen de echte toppers krijgen ze precies wat faalangst.

Jonas89

Legacy Member
Wilcao zei:
Camino, ge zijt toch niet serieus dat ge Messi een saaie piet vind he? Die gast brengt zoveel op een veld in de postieve zin.

Over Pepe en Mourinho vraag ik me eigenlijk af of ge hetzelfde zoud zeggen, moesten ze bij Barca spelen. Pepe zou nog niet meer op een voetbalveld mogen staan, net als Wasyl en Balotelli. Ik vind het allesbehalve entertainent, maar eerder degoutant. Oke, Mourinho is inderdaad een prijzenpakker, akkoord, maar dat voetbal wat hij brengt (zelfs in eigen huis) met het grote Real is soms wel beschamend en vooral on-Real.

2

Jecht zei:
Chelsea - Barcelona 2009 penalties - YouTube

Opwarmertje voor straks. :p

Hopelijk kan Chelsea het spannend houden voor de terugmatch, maar ik vrees er voor.

Ik ben straks al tevreden als het geen afstraffing word... Starten met dezelfde ambitie als Bayern proberen de 0 houden en we zien wel (al draaide het daar volledig anders uit)

Fella

Legacy Member
Ik hoop dat Chelsea wint of toch minstens gelijk speelt.
Ik zou graag Chelsea - Bayern in de finale zien.

Kily_G

Legacy Member
Fella zei:
Ik hoop dat Chelsea wint of toch minstens gelijk speelt.
Ik zou graag Chelsea - Bayern in de finale zien.

Zou leuk zijn maar jammer genoeg ook nadelig voor de belgische kampioen

Herr Doktor

Legacy Member
Fella zei:
Ik hoop dat Chelsea wint of toch minstens gelijk speelt.
Ik zou graag Chelsea - Bayern in de finale zien.

idd, dat lijkt me interessanter dan die spaanse veldslag...

camino

Legacy Member
Wilcao zei:
Camino, ge zijt toch niet serieus dat ge Messi een saaie piet vind he? Die gast brengt zoveel op een veld in de postieve zin.

Over Pepe en Mourinho vraag ik me eigenlijk af of ge hetzelfde zoud zeggen, moesten ze bij Barca spelen. Pepe zou nog niet meer op een voetbalveld mogen staan, net als Wasyl en Balotelli. Ik vind het allesbehalve entertainent, maar eerder degoutant. Oke, Mourinho is inderdaad een prijzenpakker, akkoord, maar dat voetbal wat hij brengt (zelfs in eigen huis) met het grote Real is soms wel beschamend en vooral on-Real.

Ik had wel verwacht je het niet zou snappen :). Ik heb het niet zozeer alleen over wat op het veld gebeurt, ik heb het over het totaalplaatje.
En waarom zou pepe nimmer op een voetbalveld mogen staan? Pepe heeft nog nooit iets gedaan zoals witsel waar de ander zijn been volledig openlag.

camino

Legacy Member
caoimhin zei:
Barça-Bayern lijkt mij voetballend de mooiste finale.

Met een op voorhand al voorspelbare winnaar, bayeren komt tekort tegen barca, had real gister op hun niveau gevoetbald dan won real evenzeer op bayeren gisteren.
Bayeren is sterk maar niet sterk genoeg.

Jonas89

Legacy Member
camino zei:
Ik had wel verwacht je het niet zou snappen :). Ik heb het niet zozeer alleen over wat op het veld gebeurt, ik heb het over het totaalplaatje.
En waarom zou pepe nimmer op een voetbalveld mogen staan? Pepe heeft nog nooit iets gedaan zoals witsel waar de ander zijn been volledig openlag.

Pepe = crapuul

Wilcao

Legacy Member
camino zei:
Ik had wel verwacht je het niet zou snappen :). Ik heb het niet zozeer alleen over wat op het veld gebeurt, ik heb het over het totaalplaatje.
En waarom zou pepe nimmer op een voetbalveld mogen staan? Pepe heeft nog nooit iets gedaan zoals witsel waar de ander zijn been volledig openlag.

Ik snap wel dat je het totaal plaatje bedoeld, maar het blijven voetballers. Daarom zie ik ze liever entertainent op het veld ipv ernaast.

Waarom Pepe niet meer mag voetballen? Dat voorval tegen Getafe was al genoeg. Doe dat met u vrouw en ze sluiten u op! Maar zelfs buiten dat is het gewoon een degoutant ventje. Zijn fouten hebben meer weg van mishandeling dan van een overtreding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan