Archief - UEFA Champions League 2015-2016

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plopperdeplop

Legacy Member
Gavin zei:
Ja, dat lijkt me logisch, maar dat bedoelde ik niet. :unsure:

Ik zal het anders formuleren: in de tijden van hun dominantie lieten ze tegenstanders op hun limieten stootten met hun plat countervoetbal, maar nu, in het kielzog van Barcelona en Bayern neem ik aan, willen ze iets meer proactief spelen (zelfs Chelsea probeert dat toch iets meer IMO, ook al blijft dat nog altijd overwegend het andere) maar stoten ze op hun eigen limieten. Engelse ploegen waren enkel succesvol door grotendeels een muur op te trekken. Ik geloof persoonlijk ook dat dat niet noodzakelijk gelinkt moet zijn met de dalende kwaliteit, al zal het er wel toe bijdragen.

De laatste echt grote kwaliteitsvolle (dat is een CL + titel voor zeker twee jaar) Engelse ploeg was United 07-09, maar zouden die bijvoorbeeld ietwat voetballender evenveel succes gehad hebben? Geen idee, ik durf dat te bewtijfelen. Misschien is dat gewoon niet weggelegd voor Engelse ploegen om zo op topniveau te spelen gezien hun binnenlandse competitie grotendeels iets anders vraagt om te winnen? Ik weet ook niet hoe ge die mentaliteit echt kunt omkeren gezien de beleving van precies dat voetbal in dat land. Nu bij de Engelse nationale ploeg ziet ge dat wel een beetje, maar dat komt door de generatiewissel. Dat hebt ge niet op clubniveau. Op clubniveau moet ge hopen op een trainer die het 100% perfect omkeert (lukt niet bij Arsenal, lukt niet bij Citeh, lukt niet bij ...) of een finainciële injectie die het toelaat om helemaal opnieuw te beginnen op één/twee jaar zoals PSG ... en dat zal dan van City moeten komen. Maar wat die gisteren dan weer uitsteken, tja.


Allez, toch een mooie analyse, niet? :unsure:

Feit is ook wel dat het gisteren tegen Juventus was, niet voor niks de finalist van vorig jaar. City heeft op dat vlak toch wat pech ook, met tweemaal Barcelona. Ze zullen die uiteraard wel eens moeten gaan leren kloppen ook als ze echt willen gaan meedoen, maar Juventus vond ik gisteren toch weer indrukwekkend sterk.

Toch nog wat zwakke schakels ook bij City. Nu Kompany terug topniveau haalde, was die Mangala weer op Belgisch niveau aan 't knoeien. En Bony is geen Aguero, da's ook duidelijk.
Tja, dat wordt tegen zo'n ploeg gewoon afgestraft.

sharpshot

Legacy Member
Is het vanavond uitverkocht in Gent? Mensen op het werken beweerden van niet maar dat zou me heel raar lijken.

Slayer_Kev666

Legacy Member
De tickets van €75-€100 en de business seats zijn nog niet uitverkocht. Verder, vanavond wordt genieten! Nooit durven dromen als klein manneke, en al zeker niet op de speelplaats toen bijna iedereen lachtte met de Gantoise (en terecht, we waren bijna morsdood). En doet me deugd om te zien dat de schoolgaande jeugd meer en meer voor Gent begint te kiezen. Verder zal er toch een traantje vloeien bij de hymne, want ik had nooit durven dromen dat Gent zou mogen aantreden op het kampioenenbal. Prono voor vanavond is 0-4, Lacazette is een beest! Al mag van mij Depoitre zeker scoren, hij verdiend het! Mijn avond kan niet meer stuk :applause:

Jonas89

Legacy Member
Ik zou durven gokken op een stunt van AA Gent hoor, alles kan ik voetbal. Ja ik ben serieus :)

NemesisBE

Legacy Member
sharpshot zei:
Is het vanavond uitverkocht in Gent? Mensen op het werken beweerden van niet maar dat zou me heel raar lijken.

er waren nog 500 tickets beschikbaar omdat de UEFA 1500 tickets had geclaimed en plots mochten er terug 500 van verkocht worden.

JanVH

Legacy Member
Ondertussen nog een kleine 90 tickets. Zal nagenoeg uitverkocht zijn dus, ideaal!

Ik vrees voor een nederlaag, maar het zelfvertrouwen dat Hein uitstraalt, laat me toch hopen :)

Nahrtent

Legacy Member
Mijn (nogal optimistische) prono is 1-1, op z'n Genks enkele jaren terug. Go Gent in alle geval!

Rub1nho

Legacy Member
Gavin zei:
Zijn er nu nog altijd EPL believers na al die jaren? :unsure:

Laten we ook niet vergeten dat tijdens de jaren van Engelse dominantie het platte counterteams waren. Buiten Arsenal dan, maar die hebben ook nooit iets gewonnen buiten een gepikte finaleplaats dus ja. Nu proberen ze allemaal te voetballen (allez ja, wat United probeert weet ik eigenlijk niet :unsure:) zoals echte grote ploegen horen te doen en is het nogal duidelijk dat zowel de grote als de kleinere teams daar de mindere in zijn.

Italië staat nog twee tienden achter Engeland voor de vierde CL-plaats op de coëfficiëntranking. Stel u voor, vriendjes, stel u eens voor, de bubbel die ontploft net nu ze hun nieuwe TV-deal hebben ... :love:

Ik hoop het mee met U, maar 't zijn toch nog 4 volle punten als ik dat zo eens bekijk: UEFA Country Ranking 2016

BleKKie

Legacy Member
Slayer_Kev666 zei:
De tickets van €75-€100 en de business seats zijn nog niet uitverkocht. Verder, vanavond wordt genieten! Nooit durven dromen als klein manneke, en al zeker niet op de speelplaats toen bijna iedereen lachtte met de Gantoise (en terecht, we waren bijna morsdood). En doet me deugd om te zien dat de schoolgaande jeugd meer en meer voor Gent begint te kiezen. Verder zal er toch een traantje vloeien bij de hymne, want ik had nooit durven dromen dat Gent zou mogen aantreden op het kampioenenbal. Prono voor vanavond is 0-4, Lacazette is een beest! Al mag van mij Depoitre zeker scoren, hij verdiend het! Mijn avond kan niet meer stuk :applause:

Komt natuurlijk ook door de prestaties van de laatste jaren (titel, bekerwinst), wat niet onlogisch is (en zeker geen schande is ofzo).
Het blijft een kwestie van zo'n mensen voor altijd te binden door wat te bevestigen in de jaren erna denk ik.

Ik zie jullie wel een goalke scoren, eigenlijk moet je hopen dat je voor komt (de manier waarop doet er totaal niet toe), dan is de avond sowieso geslaagd.

PauliMascona

Legacy Member
Showtime! Klaar aan het maken voor de big night. Hopelijk geen pandoering, vrees toch dat 0-2 ofzo de meest optimistische score zal zijn.


Sent from my iPad using Tapatalk

Cerv.Be

Legacy Member
Lyon is nu echt wel niet goed bezig en scoren moeilijk.. Hun topschutter is er ook niet bij. Er zijn kansen imo.

Sent from my Xperia Z3C using Tapatalk

Gavin

Legacy Member
Pessimisten hier IMO. Het is de Champions League he, Gent heeft zeker veertig procent kans.

PauliMascona

Legacy Member
dc42ac57618f0c7289479f8d98de52e1.jpg
net terug van Vegas waar ik bovenstaande laten maken heb. Laten we hopen dat ik met de chip in de portefeuille voor de nodige portie geluk zorg vanavond :)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

JorisBlack

Legacy Member
heerlijk hoe Ben Crabbé altijd omhoog moet kijken naar Aad de Mos

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
2BE moet echt wel het zwakste commentteam in jaren hebben... Astrid Bryan ontbreekt nog.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan