Archief - UEFA Champions League 2015-2016

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BleKKie

Legacy Member
SomeDude zei:
Gent kan me bekoren!
Lyon wel minder sterk dan ik had verwacht
Idd sterk Gent, zal ook wel de verdienste zijn van Gent dat Lyon vrij zwak is momenteel.
Moeten dit natuurlijk kunnen volhouden, dat zal het grootste probleem worden.

Steve-

Legacy Member
Gavin zei:
Ja, dat lijkt me logisch, maar dat bedoelde ik niet. :unsure:

Ik zal het anders formuleren: in de tijden van hun dominantie lieten ze tegenstanders op hun limieten stootten met hun plat countervoetbal, maar nu, in het kielzog van Barcelona en Bayern neem ik aan, willen ze iets meer proactief spelen (zelfs Chelsea probeert dat toch iets meer IMO, ook al blijft dat nog altijd overwegend het andere) maar stoten ze op hun eigen limieten. Engelse ploegen waren enkel succesvol door grotendeels een muur op te trekken. Ik geloof persoonlijk ook dat dat niet noodzakelijk gelinkt moet zijn met de dalende kwaliteit, al zal het er wel toe bijdragen.

De laatste echt grote kwaliteitsvolle (dat is een CL + titel voor zeker twee jaar) Engelse ploeg was United 07-09, maar zouden die bijvoorbeeld ietwat voetballender evenveel succes gehad hebben? Geen idee, ik durf dat te bewtijfelen. Misschien is dat gewoon niet weggelegd voor Engelse ploegen om zo op topniveau te spelen gezien hun binnenlandse competitie grotendeels iets anders vraagt om te winnen? Ik weet ook niet hoe ge die mentaliteit echt kunt omkeren gezien de beleving van precies dat voetbal in dat land. Nu bij de Engelse nationale ploeg ziet ge dat wel een beetje, maar dat komt door de generatiewissel. Dat hebt ge niet op clubniveau. Op clubniveau moet ge hopen op een trainer die het 100% perfect omkeert (lukt niet bij Arsenal, lukt niet bij Citeh, lukt niet bij ...) of een finainciële injectie die het toelaat om helemaal opnieuw te beginnen op één/twee jaar zoals PSG ... en dat zal dan van City moeten komen. Maar wat die gisteren dan weer uitsteken, tja.


Allez, toch een mooie analyse, niet? :unsure:

Tja, iedereen wil spelen als Barca, ook in Engeland. Ik zou liever hebben dat ze dat vergeten en terug dat 'plat countervoetbal' gaan spelen, maar jammer genoeg hebben de meeste ploegen in Engeland daar ook de spelers niet meer voor.

Anyway, het is nog altijd de enige competitie in het buitenmand die mij kan boeien, en ooit zal het wel weer verbeteren. Geld genoeg.

puni

Legacy Member
Terecht rood, maar dan had Ferri daarstraks ook wel moeten gaan douchen. Op dat vlak een matige beslissing.

sharkmen

Legacy Member
Vind ik toch maar zwak rood, die fout op Kums was minsten zo hard.

Rikie

Legacy Member
Pfff, zware bestraffing toch...
Als die van Lyon geen rood kreeg, dan Dejaeghere zeker ook niet. Die van Lyon ging nog vol door, waar Dejaeghere zijn been zelfs nog weg trok.

Jonas89

Legacy Member
puni zei:
Terecht rood, maar dan had Ferri daarstraks ook wel moeten gaan douchen. Op dat vlak een matige beslissing.

Gohja Puni, dan moet je bijna elke wedstrijd zo eene trekken

SomeDude

Legacy Member
Volgens mij wil hij gewoon zijn voet tussen bal en man zetten. Maar die was sneller als hij dacht...

ToasT

Legacy Member
Tja, die scheids heeft natuurlijk geen herhalingen en ziet die zool vooruit op de kuit terecht komen. Terecht rood imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan