Hey allemaal. Ik lees al een hele tijd mee in de voetbalsectie hier, zonder eigenlijk te posten, maar nu moet er mij toch iets van het hart.
Ik had mij zo'n Europa League-abonnementje gekocht dus was ik er gisteren bij in het Jan Breydelstadion. Ik moet zeggen: ik ga verre van naar iedere thuismatch kijken van Club want door mijn werk ben ik genoodzaakt om mijn matchen er een beetje uit te kiezen.
Ok, het was gisteren gewoon niet goed. De achterlinie speelde weer maar eens op flanellen benen, er werd achteraan veel te krampachtig gevoetbald.
Dat is al genoeg gezegd geweest, denk ik, maar wat mij nog het meest onthutst heeft is gewoon het gedrag van de eigen Club-"supporters"! De verwijten die Figueras en Buysse te pas en te onpas naar hun hoofd geslingerd kregen, waren beneden alle peil. Ik weet dat niet iedere supporter zo reageert op het falen van zijn ploeg maar toch schrok ik van de vele mensen die rechtveerden om Buysse en/of Figueras gewoon flagrant uit te schelden iedere keer dat die spelers dichter bij de zijlijn kwamen. Zoveel frustratie, woede en negativiteit... ongelofelijk! Op de koop toe brak er bijna een gevecht uit achter me tussen de supporters annex voetbalorakels omdat ze geen weg meer wisten met hun frustraties en zenuwachtigheid. Ik begon stilletjesaan gedegouteerd te raken en was blij dat de match uiteindelijk achter de rug was.
Dan buiten aan het stadion, op weg naar de weg de wagen nog twee opstootjes tussen Club-supporters gekruist. Heel gezellig avondje uit zou dat geweest zijn voor mijn zoontje als ie er toevallig was bij geweest. :ironic:
Een paar tips aan die kerels: als je je niet kan beheersen, blijf the f*ck thuis!