Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jurgenv1

Legacy Member
pina zei:
hou er gewoon mee op man. Je maakt jezelf hier ongelooflijk belachelijk. Alsof het al niet erg genoeg was met die stoere woorden van de afgelopen weken...
Nee hoor, je snapt het gewoon niet. :)

EDIT: 2,5 + %

Morrissey

Legacy Member
Svartálfar zei:
Wat vinden de anderlechtsupportertjes eigenlijk van de transfer op zich? Een geblesseerde speler aankopen. Geweldige move toch weer.

Goh, dubbel gevoel.

Zijn blessure is zorgwekkend, maar t'is niet dat hij een scheenbeenbreuk heeft opgelopen waardoor zijn toekomstkansen dusdanig gedaald zijn. T'is een gok, maar het kan positief als negatief uitdraaien.

Maar Vargas zelf is gewoon een absolute topper. Vorig seizoen was die in het begin echt geweldig, ik heb daar altijd veel respect voor gehad. Had hem altijd graag bij Anderlecht gehad, gewoon een fijne voetballer om volgen. Toen hij zo schitterde dacht ik echt dat Club die voor miljoenen ging kunnen verkopen op het einde van het seizoen.

Als je dan ziet dat hij enkele maanden later geblesseerd is, en wij hem voor een prikje kunnen kopen, want 2,5 mil voor zo'n speler is gewoon bitterweinig. Het is en blijft een gok, zeker gezien zijn blessure, maar een ploeg als Anderlecht moet dat gewoon wagen. Vargas is een speler die qua stijl bij ons past, het zijn zo'n jongens die we meer moeten aantrekken. Zonder zijn blessure had Club daar zeker 10 mil kunnen voor krijgen, met wat geluk is die rol voor ons weggelegd binnen enkele maanden.

En zijn blessure, hij zou terug zijn eind oktober, begin november. Dan is er nog altijd niks gebeurd in de JPL, als die uitgebreid kan revalideren, kunnen we die inzetten na de winterstop, en kan hij hopelijk knallen in de PO's, de periode waar toch alles om draait. Ik snap het hele drama van zijn blessure niet, die duurt hooguit nog een kleine 4-tal maanden, daarna kan je hem beoordelen.


Jurgenv1 zei:
Nee hoor, je snapt het gewoon niet. :)
Nee Jurgen, jij snapt niet dat je je keer op keer hier komt belachelijk maken. Eerst met uw maandenlang gezaag op Club Brugge, waar alles toch oh zo slecht was. Vervolgens ben je de eerste om te gaan beweren dat het nieuwe Club prijzen gaat pakken, en over enkele maanden sta je alweer op kop met je calimerozak om het nieuwe Club af te schieten als het even niet draait.

En net als de transfer rond Vargas, eerst wekenlang staan huilen dat hij echt niet naar Anderlecht mag, vervolgens was het ongeloofwaardig, kon Anderlecht hem niet betalen, moesten Anderlechtsupporters blijven dromen. Maar nu plots wanneer het geklonken is, ben je daar om te vertellen dat 2.5 mil veel geld is, en dat hij toch amper iets voorstelt en dat de transfer naar Anderlecht positief is voor Club en diens kosten.

Hou de eer aan jezelf en stop eens met dat kinderachtig gedrag, je weet zelf wel dat 2.5 mil voor Vargas een zeer goede prijs is voor Anderlecht, daar waar Club toch 5 miljoen vroeg en hier flink zijn broek aan scheurt. Hun potentieel beste speler voor zo'n lage prijs aan de naaste concurrent verkopen, dan maak je sowieso verlies. En gewoon om u belachelijke reacties hier te moeten lezen, ben ik al blij dat Vargas bij ons zit.

pina

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Nee hoor, je snapt het gewoon niet. :)

EDIT: 2,5 + %

ja ok, je hebt gelijk. Daar kan ik niet tegen op. Je hebt altijd al gelijk gehad over de vargas-soap. Brute pech dat het altijd het tegenovergestelde is uitgekomen. Maar voor de rest toch chapeau.

starspike

Legacy Member
Ben geen fan van dergelijke transfers. Een entourage die druk zet, doktersbriefjes, dreiging met wet '78, ... Maar sportief zal het wellicht een goeie zet zijn voor RSCA.

Dillyracer zei:
Die reacties op de FB pagina van Sporza. :lol:

I wheep for humanity.

Die "fashionzwin" vond ik wel lollig... Maar tis inderdaad triestig daar :)

Svartálfar

Legacy Member
Dillyracer zei:
Die reacties op de FB pagina van Sporza. :lol:

I wheep for humanity.

Op praktisch elk bericht van sporza op facebook hebt ge gigantisch debiele reacties waarbij ge een serieus wtf gevoel hebt, maar nu slaat het toch wel alles :lol:

Booka Shade

Legacy Member
Ik zag hem veel liever bij FCB dan nu bij RSCA.
Heb het nooit gehad voor dat ventje, tenzij hij naar standard zou komen. :unsure:

Ik ben wel blij dat die van club en anderlecht nog eens goed tegen mekaar zeveren en wij, als standard en genk zijnde, op't gemak erbij kunnen lachen :')

Svartálfar

Legacy Member
Booka Shade zei:
Ik zag hem veel liever bij FCB dan nu bij RSCA.
Heb het nooit gehad voor dat ventje, tenzij hij naar standard zou komen. :unsure:

Ik ben wel blij dat die van club en anderlecht nog eens goed tegen mekaar zeveren en wij, als standard en genk zijnde, op't gemak erbij kunnen lachen :')

Club en Anderlecht doen tenminste transfers en Standard en Genk blijven ter plaatse trappelen. We zullen zien wie laatst lacht volgend seizoen!





:unsure:

Bart Religion

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Anders zou Club heus de transferbedrag niet plots halveren... Of ze weten meer over de blessure dan RSCA en vinden ze dat 2,5 miljoen nog een redelijke deal is naargelang de ernst van de blessure.

Vergeet niet dat het niet meer Devroe is die daar zit maar echte zakenmensen die wellicht een een kosten/baten analyse gemaakt hebben ofzo.

Sja, toch een van de redenen (geruchten?) die reeds naar voor geschoven is hé. Brugge heeft de besprekingen wat laten aanslepen omdat de blessure van Vargas minder goed bleek mee te vallen.

De hysterische reactie van de entourage van Vargas daarop lijkt dat te onderstrepen. Blijkbaar beseffen ze zelf ook wel dat het wel eens now or never zou kunnen zijn om een nog pak geld te verdienen aan Vargas.

Beide partijen houden blijkbaar serieus rekening met de mogelijkheid dat Vargas nooit meer zijn oud niveau gaat kunnen halen.

Truman'

Legacy Member
Als smaakmaker in belgië van een topclub naar een andere belgische topclub verhuizen is imo geen stap vooruit zetten. Hij blijft tegen janneke en mieke spelen.

Booka Shade

Legacy Member
Svartálfar zei:
Club en Anderlecht doen tenminste transfers en Standard en Genk blijven ter plaatse trappelen. We zullen zien wie laatst lacht volgend seizoen!:unsure:

Wij hebben net onze droomtrainers gekocht, geef het dus nog een beetje tijd. Riga zal zijn lijst van 2deklasse-spelers nog wel doorgeven ;)

FrownedUpon

Legacy Member
Some quotes:

Zolang hij naar het buitenland vertrekt is het ok. Hij moet dus weldegelijk een aanbieding op zak hebben of via de wet van 78' vertrekken (unlikely). Club laat hem sowieso niet naar een concurrent vertrekken.

Idd, die purperen jongens dromen ervan dat Vargas ooit voor hen speelt om Club ene loer te kunnen draaien, nu dreigen ze bot te vangen en moeten ze in alle bochten wringen om er weet goed uit te komen. :D

Hij mag weggaan van het bestuur hoor, maar niet naar RSCA, deal with it :):)

Voila, en daar stuurt Club op aan, ze gaan zichzelf heus niet onpopulair maken door een smaakmaker naar een grote concurrent te laten gaan. Tot spijt van wie het benijdt.
Dus purple boys, stop maar met dromen, ain't gonna happen.

En nee, minder krijg je niet, snappen jullie nog altijd niet dat Club niet zomaar 1 van zijn beste spelers naar RSCA laat vertrekken en zeker niet voor een peulenschil van een luttele 3,5 miljoen? Dan nog liever wat minder krijgen, een 2 miljoen of zelfs nog minder voor een buitenlandse ploeg ja, maar we gaan niet zomaar een rechtstreekse concurrent versterken en tegelijk ons verzwakken. (Of Club zou nog eens moeten shoppen bij Barca)

5 miljoen, Vargas heeft daar niks over te beslissen, het is Club zelf die de prijs bepaald. Of denk je nu echt dat Club zo dom is om 1 van de beste spelers voor een appel en een ei naar een concurrent te laten vertrekken?
Dus laat die arrogante ondertonen maar achterwege.

Wie? :)

starspike

Legacy Member
Svartálfar zei:
Club en Anderlecht doen tenminste transfers en Standard en Genk blijven ter plaatse trappelen. We zullen zien wie laatst lacht volgend seizoen!

Dat zal voor de nummers 1 en 2 wel niet ZO een probleem zijn ;)
Maar ik ben er sowieso van overtuigd dat er nog wat bijkomt. Maar eerst zullen ze een zicht moeten hebben op wat vertrekt. Zo waren er twee goede LB's in onze belangstelling (ene zit ondertussen in Engeland), maar ze verkiezen logischerwijs toch eerst verder te gaan met Mavinga.

Bart Religion

Legacy Member
Als Brugge hem naar Anderlecht laat gaan wilt dat alleen maar zeggen dat ze hem mogen hebben.

sharpshot

Legacy Member
Club Brugge neemt afscheid van Ronald Vargas
Club Brugge heeft vanmiddag een princiepsovereenkomst bereikt over de onmiddellijke overgang van Ronald Vargas naar Anderlecht.

De voorbije weken stelde Club vast dat de speler elk overleg afwees en niet wou ingaan op de aanzienlijk verbeterde contractverlenging die Club Brugge hem aanbood.

De jongste dagen escaleerde de situatie. Vargas bleef weg van de trainingen en de ploegfoto en maakte zich met die houding onmogelijk bij de spelersgroep en de technische staf. Via zijn advocaat probeerde hij intussen, met de wet van '78, een quasi gratis overgang te forceren.

Om deze redenen en omwille van het voorbehoud van de medische staf aangaande de opgelopen blessure en de lange revalidatie die hem nog te wachten staat, is Club Brugge ingegaan op de vraag van Anderlecht (de enige club die concrete interesse toonde) om onderhandelingen op te starten. Die besprekingen hebben geleid tot een akkoord, waarin Club zich volledig kan vinden.

Sportief heeft het vertrek van Vargas geen gevolgen. Met de komst van Refaelov anticipeerde Club immers al op een mogelijk vertrek. Met de transfers van de voorbije maanden voelt Club Brugge zich kwalitatief meer dan gewapend om beter te doen dan vorig seizoen.

Bovendien heeft Club met het inkomende transfergeld de mogelijkheid om de ploeg bijkomend, gericht te versterken, wanneer de gelegenheid zich voordoet.

Toch positief imo.
Hysen zal nu wel komen zeker :bow:

in het paars, blijft toch een klein kind hé

Svartálfar

Legacy Member
FrownedUpon zei:
Some quotes:
Wie? :)

Denken grappig te zijn maar eigenlijk even zielig en belachelijk zijn door u bezig te houden met wat quotes te gaan opzoeken.

een echte 9liver Noliver.

starspike zei:
Dat zal voor de nummers 1 en 2 wel niet ZO een probleem zijn ;)
Maar ik ben er sowieso van overtuigd dat er nog wat bijkomt. Maar eerst zullen ze een zicht moeten hebben op wat vertrekt. Zo waren er twee goede LB's in onze belangstelling (ene zit ondertussen in Engeland), maar ze verkiezen logischerwijs toch eerst verder te gaan met Mavinga.

Was ook niet serieus bedoeld eh kerel :D hence the ":unsure:"

Anoniem04

Legacy Member
Wie doet er nu in godsnaam moeite om quotes te gaan opvissen. :lol:

-edit-

/beaten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan