Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stormtrooper

Legacy Member
Fré_ zei:

129092786498235257.jpg

Romelus

Legacy Member
Wat een kutthread is dit geworden. Jurgen geef gewoon toe dat je ongelijk hebt en gefaald hebt.

Proim

Legacy Member
Misschien gewoon stoppen met op z'n posts te reageren, hoe moeilijk het ook is om zijn gezever aan te kaarten. Het helpt toch niet.

Jurgenv1

Legacy Member
pina zei:
het verschil is, dat ik zaken die hij zelf zegt, die uit zijn mond komen, als argument gebruik, terwijl jij je puur baseert op speculaties waarbij er geen enkele bron is. En als we dat dan gebruiken, dan is het voor u pure managerspraat, zoethoudertjes etc... Terwijl uw aangehaalde zaken nog niet eens uit een rechtstreekse mond komt, en die zijn dan wél als waarheid te beschouwen? Begrijpen wie begrijpen kan.

Mannaert en club hebben het duidelijk gezegd: ze moesten kiezen tussen de wet van '78 en 500.000 euro ofwel 2,5 miljoen + % van anderlecht. Wat ik van in het begin al lang heb verkondigt, maar jij hier met spierballenpraat kwam dat we er mogen naar fluiten dat club hem zal verkopen voor minder dan 5 miljoen.Terwijl je toen OOK al wist van zijn zogenaamde looneisen maar desondanks vond je dat minder dan 5 miljoen onbespreekbaar was. En nu draai je je volledig met de wind mee en is het plots wél een goede transfer voor club en een slechte zaak van anderlecht (in uw veronderstelling dat hij écht 1,2 zou verdienen he).

Dacht dat na al uw uitspraken waarbij je volledig tegen de lamp bent aangelopen, nu wel minder naief zou denken, maar tevergeefs. Onbegrijpelijk dat je hier nog altijd als een duivel in een wijwatervat zit tegen te spartelen.
Och, iedere nieuwe speler zegt wel 'dat het de keuze van zijn hart is' en dergelijke, uiteindelijk is het allemaal om het geld te doen, draai of keer het hoe je het wil, maak niet uit.

Enja, als supporter is minder dan 5 miljoen onbespreekbaar, gewoon uit principe dat een transfer tussen rechtstreekse concurrenten gevoelig ligt. Het bestuur kiest (ergens wel terecht) voor het rationele en de zekerheid. Voor mij persoonlijk is dat geen drama, zo nodig halen ze nog wel iemand anders zoals ze zelf gezegd hebben.

maar jij hier met spierballenpraat kwam dat we er mogen naar fluiten dat club hem zal verkopen voor minder dan 5 miljoen.
Het is toch ooit officieel bekend gemaakt dat Club initieel 5 miljoen eiste en dat men een tijdje daar niet van wou afwijken? Kortom, ik baseer me toch op feiten die uit iemand zijn mond komen? :) Het is belangrijk de tijdslijn in de gaten te houden en onverwachte evoluties. (Waarom halveren ze plotseling de prijs van de ene dag op de andere? wisten ze iets meer? Niemand die het weet)

Wijsheid zei:
'Tzou geweldig zijn moest Vargas Anderlecht kampioen maken, begin volgend seizoen een geweldig Europees parcours meemaken en in de Winter voor 10 miljoen verkocht worden.

Gewoon, om u reactie te zien.
Wat verwacht ge, dat ik ga zitten janken ofzo soms? :lol: We zullen het ook maar quoten zeker? ;) (Tis eigenlijk niet de eerste keer dat ge zoiets gelijkaardigs post denk ik)

Foxxer zei:
In dat geval zal Jurgen wel aandraven met het feit dat wij 50% ervan gekregen hebben maw wij hebben 7,5 miljoen verdiend aan Vargas en Anderlecht maar 100k
10mill/2 = 5 mill - 2,5 mill - 2x 1,2 mill = 100k :unsure:
Schitterend, will do. :D

pina

Legacy Member
jurgenv, het enige dat ik daarover nog kwijt wil:

er is een groot verschil tussen wat het bestuur communiceert en wat ze denken. Daarnaast heb je nog het niveau van de buitenwereld: ze vernemen nieuws van x of y, verwerken en interpreteren die en vormen er een eigen mening over. Die voorlaatste stap is bij u duidelijk niet aanwezig, jij neemt het klakkeloos over zonder na te denken of het wel strookt met enige realiteitszin. Jij neemt klakkeloos over wat zij naar de buitenwereld sturen, terwijl zij evengoed wisten dat hun eisen onrealistisch waren. Allé, dat mag ik toch hopen. Denk je nu echt dat het getuigt van enig verstand als ze toen al zeiden: we zijn content met 2,5 miljoen? Of wanneer ze zeggen dat vargas zijn zin krijgt? Het is toch doodnormaal dat het bestuur eerst wil laten zien wie de baas is tov een rebel onder zijn werknemers? Pas wanneer al hun middelen zijn uitgeput, geven ze eraan toe.

denk je nu écht dat ik geloof wanneer vargas zegt dat anderlecht de club van zijn hart is? Dat is puur om de supporters te paaien, en als hij het echt meent, wat kan, des te beter natuurlijk. Maar ik gebruik zoiets niet als argument voor een discussie. Als ik het over feiten had, ging het niet over standpunten en meningen van mensen, maar over de feitelijke gebeurtenissen. Zoals het feit dat vargas niet wou bijtekenen, dat hij weg wou, dat hij de wet van '78 wou gebruiken, dat hij liever naar anderlecht zou trekken dan naar benfica of ergens in rusland. Jouw feiten zijn niets meer dan geruchten en zogezegd logische veronderstellingen.

jij mag het laatste woord hebben maar het enige dat wij hier constant zien is, dat je je constant in allerlei bochten probeert te wringen om aan iedereen te laten zien dat club schijnbaar altijd in een bevoordeelde positie zit, dat de rechtstreekse concurrenten altijd de verkeerde keuzes maken, dat de concurrenten alles alleen doen om club te pesten, dat ze gefrustreerd zijn op club etc etc etc... Nog iets het itv met devroe: jij zit hier ook constant te verkondigen dat club in het verleden nooit geldproblemen hadden, dat er genoeg geld in kas was. Devroe zei anders wel duidelijk in het itv, dat hij amper geld mocht uitgeven. Ik zeg niet dat ze financieel ongezond zijn, maar dat is nog altijd iets anders dan dat er toen genoeg geld in de clubkas zou gezeten hebben.

sharpshot

Legacy Member
tzou eig nog hypocrieter zijn van Judas als hij bij rsca speelt voor minder dan 1,2 miljoen. En natuurlijk weet iedereen dat er veel zever was bij die persconferentie, moet je niet al te slim voor zijn. En volgens club ( wie ik geloof) was er buiten rsca geen enkel bod, wat logisch lijkt ook.

Wie is eig grootverdiener in het post-bouss tijdperk bij rsca? (buiten Judas dan)

Nace

Legacy Member
Biglia nu, gevolgd door Wasyl en Juhasz.
Van de nieuwkomers heeft Safari ook een mooi loontje.

Gavin

Legacy Member
Dillyracer zei:
Alleen maar omdat je het zelf niet beseft!
Neen dat is wel. Al was het maar omdat de meesten hier maar de helft van een zin gebruiken. Onderwerpen, lidwoorden, voorzetsels, interpunctie, ... allemaal nogal optioneel hier.

Essit

Legacy Member
Vargas is ne vuilen overloper :) Maar met zijn mooi tasje past hij wel bij Anderlecht, mss mag hij zelfs is de kamer delen met Deschacht en Lukaku.

Ik hoop voor de rest dat iedereen die geldwolf afbreekt volgend seizoen !!!

Jurgenv1

Legacy Member
pina zei:
jurgenv, het enige dat ik daarover nog kwijt wil:

er is een groot verschil tussen wat het bestuur communiceert en wat ze denken. Daarnaast heb je nog het niveau van de buitenwereld: ze vernemen nieuws van x of y, verwerken en interpreteren die en vormen er een eigen mening over. Die voorlaatste stap is bij u duidelijk niet aanwezig, jij neemt het klakkeloos over zonder na te denken of het wel strookt met enige realiteitszin. Jij neemt klakkeloos over wat zij naar de buitenwereld sturen, terwijl zij evengoed wisten dat hun eisen onrealistisch waren. Allé, dat mag ik toch hopen. Denk je nu echt dat het getuigt van enig verstand als ze toen al zeiden: we zijn content met 2,5 miljoen? Of wanneer ze zeggen dat vargas zijn zin krijgt? Het is toch doodnormaal dat het bestuur eerst wil laten zien wie de baas is tov een rebel onder zijn werknemers? Pas wanneer al hun middelen zijn uitgeput, geven ze eraan toe.

denk je nu écht dat ik geloof wanneer vargas zegt dat anderlecht de club van zijn hart is? Dat is puur om de supporters te paaien, en als hij het echt meent, wat kan, des te beter natuurlijk. Maar ik gebruik zoiets niet als argument voor een discussie. Als ik het over feiten had, ging het niet over standpunten en meningen van mensen, maar over de feitelijke gebeurtenissen. Zoals het feit dat vargas niet wou bijtekenen, dat hij weg wou, dat hij de wet van '78 wou gebruiken, dat hij liever naar anderlecht zou trekken dan naar benfica of ergens in rusland. Jouw feiten zijn niets meer dan geruchten en zogezegd logische veronderstellingen.

jij mag het laatste woord hebben maar het enige dat wij hier constant zien is, dat je je constant in allerlei bochten probeert te wringen om aan iedereen te laten zien dat club schijnbaar altijd in een bevoordeelde positie zit, dat de rechtstreekse concurrenten altijd de verkeerde keuzes maken, dat de concurrenten alles alleen doen om club te pesten, dat ze gefrustreerd zijn op club etc etc etc... Nog iets het itv met devroe: jij zit hier ook constant te verkondigen dat club in het verleden nooit geldproblemen hadden, dat er genoeg geld in kas was. Devroe zei anders wel duidelijk in het itv, dat hij amper geld mocht uitgeven. Ik zeg niet dat ze financieel ongezond zijn, maar dat is nog altijd iets anders dan dat er toen genoeg geld in de clubkas zou gezeten hebben.
Om op het laatste deel te antwoorden: Anderzijds word ik dan verweten té kritisch te zijn op Club dus zomaar blind Club verdedigen zoals je doet uitschijnen doe ik niet. Dus Club altijd in een bevoordeelde positie? Ik kan me nog goed herinneren dat ik Evens de grond heb ingeboord voor hij maar een bal raakte en ik hier een golf van verontwaardiging over me kreeg van Club sups die afkwamen met slogans ala 'geef hem eerst een kans' 'hij heeft nog geen bal geraakt dus je kan nog niet oordelen' e.d.
Je doet ook uitschijnen dat ik alle transfers van de concurrenten afbreek? Komaan zeg, niet flauw doen, je weet maar al te goed dat dit nu geen waar is, wat niet wil zeggen dat ik geen kritiek lever, maar echt op alle transfers...? Idem voor Club, als ik een speler niet goed genoeg vind zal ik dat ook zeggen maar dan zal ik 'weer draaien en keren met de wind' zeker?
En ik probeer de discussie altijd netjes en beleefd te voeren, maar als er iemand denigrerende opmerkingen maakt moeten ze niet komen uithuilen bij de mods omdat ze reactie terugkrijgen. :) Als je van mening verschilt kan men dat ook op een nette, beleefde manier voeren zoals jij nu doet wat bevorderlijk is voor de 'objectiviteit' in de discussies. En nee, op die kinderachtige PM's antwoord ik ook niet meer. (Algemene opmerking)

En de 'rel' rond Devroe en de geldkwestie lijkt mij nogal simpel?
1) Toen was er nog geen sprake van Verhaeghe.
2) Blijkbaar is Devroe ook vergeten dat bij zijn verblijf bij Club ook met de miljoenen gegooid geweest is... Zeer flauw van hem dus.

En nogmaals Club heeft niet voor alle transfers betaald... Vazquez was bv. gratis, de grootste kost was Vleminckx, een goeie 3 miljoen ofzo dacht ik dat voor een stuk gecompenseerd is door het transferbedrag van Vargas. En als Club nog enkele spelers laat vertrekken zoals Simaeys en Geraerts zal het netto gespendeerd bedrag niet zo schrikwekkend hoog liggen ondanks de grote transferactiviteit die een logische 'spendeer indruk' geven.

Club is idd nog altijd gezond (zie thesisonderzoek die Cao hier een eindje geleden gepost heeft van Club en RSCA voor de cijfers). Ook hier is het belangrijk om de rekening te maken op het einde van de transferperiode, zoals bijvoorbeeld RSCA was het ook eerst allemaal kommer en kwel en nu zijn de sups plots in de wolken dankzij het "de grote vis" Vargas om het zo uit te drukken. Conclusie: wachten tot 31 augustus?

En om de Vargas kwestie eindelijk eens af te sluiten: Als Vargas fit blijft en na een tijdje spelen weer op niveau komt kan hij een meerwaarde betekenen, maar met zijn blessure en verleden is en blijft het nog altijd een vergroot risico. (Laatste pagina's kort samengevat met het troll-gehalte eruit gehaald.)

Essit

Legacy Member
Jurgenv1 zei:
Om op het laatste deel te antwoorden: Anderzijds word ik dan verweten té kritisch te zijn op Club dus zomaar blind Club verdedigen zoals je doet uitschijnen doe ik niet. Dus Club altijd in een bevoordeelde positie? Ik kan me nog goed herinneren dat ik Evens de grond heb ingeboord voor hij maar een bal raakte en ik hier een golf van verontwaardiging over me kreeg van Club sups die afkwamen met slogans ala 'geef hem eerst een kans' 'hij heeft nog geen bal geraakt dus je kan nog niet oordelen' e.d.
Je doet ook uitschijnen dat ik alle transfers van de concurrenten afbreek? Komaan zeg, niet flauw doen, je weet maar al te goed dat dit nu geen waar is, wat niet wil zeggen dat ik geen kritiek lever, maar echt op alle transfers...? Idem voor Club, als ik een speler niet goed genoeg vind zal ik dat ook zeggen maar dan zal ik 'weer draaien en keren met de wind' zeker?
En ik probeer de discussie altijd netjes en beleefd te voeren, maar als er iemand denigrerende opmerkingen maakt moeten ze niet komen uithuilen bij de mods omdat ze reactie terugkrijgen. :) Als je van mening verschilt kan men dat ook op een nette, beleefde manier voeren zoals jij nu doet wat bevorderlijk is voor de 'objectiviteit' in de discussies. En nee, op die kinderachtige PM's antwoord ik ook niet meer. (Algemene opmerking)

En de 'rel' rond Devroe en de geldkwestie lijkt mij nogal simpel?
1) Toen was er nog geen sprake van Verhaeghe.
2) Blijkbaar is Devroe ook vergeten dat bij zijn verblijf bij Club ook met de miljoenen gegooid geweest is... Zeer flauw van hem dus.

En nogmaals Club heeft niet voor alle transfers betaald... Vazquez was bv. gratis, de grootste kost was Vleminckx, een goeie 3 miljoen ofzo dacht ik dat voor een stuk gecompenseerd is door het transferbedrag van Vargas. En als Club nog enkele spelers laat vertrekken zoals Simaeys en Geraerts zal het netto gespendeerd bedrag niet zo schrikwekkend hoog liggen ondanks de grote transferactiviteit die een logische 'spendeer indruk' geven.

Club is idd nog altijd gezond (zie thesisonderzoek die Cao hier een eindje geleden gepost heeft van Club en RSCA voor de cijfers). Ook hier is het belangrijk om de rekening te maken op het einde van de transferperiode, zoals bijvoorbeeld RSCA was het ook eerst allemaal kommer en kwel en nu zijn de sups plots in de wolken dankzij het "de grote vis" Vargas om het zo uit te drukken. Conclusie: wachten tot 31 augustus?

En om de Vargas kwestie eindelijk eens af te sluiten: Als Vargas fit blijft en na een tijdje spelen weer op niveau komt kan hij een meerwaarde betekenen, maar met zijn blessure en verleden is en blijft het nog altijd een vergroot risico. (Laatste pagina's kort samengevat met het troll-gehalte eruit gehaald.)

Zonder al deze BS te lezen, gij trollt er soms ook wel is op los :) Al ben ik meestal passief, ik lees hier wel soms veel.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
ZIjn er hier echt mensen die geloven dat Vargas nog andere aanbiedingen dan die van RSCA op zak had? Allez, serieus blijven hé. Als er Russen in het spel waren, dan was de transferprijs geen lage 2,5 miljoen euro zijn geweest om naar de aartsrivaal te gaan vlak voor het seizoen waar de titel rechtstreekse kwalificatie voor de CL betekent. Vargas wou enkel en alleen meer geld, Anderlecht wou dat geven. Als een andere ploeg nog meer wou geven, dan had hij daar wel gezeten, zogezegd 'niet voor het geld'.

Essit

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
ZIjn er hier echt mensen die geloven dat Vargas nog andere aanbiedingen dan die van RSCA op zak had? Allez, serieus blijven hé. Als er Russen in het spel waren, dan was de transferprijs geen lage 2,5 miljoen euro zijn geweest om naar de aartsrivaal te gaan vlak voor het seizoen waar de titel rechtstreekse kwalificatie voor de CL betekent. Vargas wou enkel en alleen meer geld, Anderlecht wou dat geven. Als een andere ploeg nog meer wou geven, dan had hij daar wel gezeten, zogezegd 'niet voor het geld'.

Yup, ergens in een interview stond duidelijk dat Vargas de best-betaalde speler van Belgie wou worden, al dan niet door hemzelf of zijn entourage , en dan gaat het niet om de transfersom maar gewoon om het loon dat hij zou opstrijken.

Ze mogen hem hebben daar bij rsc*.

Sportinggboy

Legacy Member
sharpshot zei:
tzou eig nog hypocrieter zijn van Judas als hij bij rsca speelt voor minder dan 1,2 miljoen. En natuurlijk weet iedereen dat er veel zever was bij die persconferentie, moet je niet al te slim voor zijn. En volgens club ( wie ik geloof) was er buiten rsca geen enkel bod, wat logisch lijkt ook.

Wie is eig grootverdiener in het post-bouss tijdperk bij rsca? (buiten Judas dan)

Grootverdieners zijn Biglia en Bulykin ( dat is de reden waarom hij bijna overal te duur is ). Vargas zal rond 1 miljoen liggen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan