Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fireflame

Legacy Member
Het lijkt erop dat Club brugge en Anderlecht een echte titanenstrijd gaan uitvechten, met Genk als gevaarlijke derde. Standard zal dit seizoen vooral weer aan de opbouw van een kern moeten werken, denk ik.

Maidrion

Legacy Member
Allemaal goed en wel maar ondertussen zijn hun deftige centrale verdedigers en middenvelders ook op één hand te tellen. Zeker als de Roland naar de Schotten ga.

caoimhin

Legacy Member
En tegen de meeste teams zou je ook gewoon met 3 verdedigers moeten kunnen spelen, met zelf 1 die mee oprukt (afwisselend). Als ze maar met 1 spits komen spelen.

Jova met Lukaku in de spits, met daar achter Vargas. Links Suarez, rechts Legear of Canesin, controlerend Biglia met Marecek.

Morrissey

Legacy Member
Samuel wordt trouwens echt wel onze vaste CV. Mazuch en juhasz mogen strijden voor de andere plek in de verdediging.

Fireflame

Legacy Member
Blijkbaar is er wel een algemene overeenkomst dat Gillet kern-onwaardig is :evil:

Verpatsen die handel samen met de andere brol en twee deftige stand-ins voor de centrale verdedigers en centrale middenvelders kopen.

stormtrooper

Legacy Member
caoimhin zei:
En tegen de meeste teams zou je ook gewoon met 3 verdedigers moeten kunnen spelen, met zelf 1 die mee oprukt (afwisselend). Als ze maar met 1 spits komen spelen.

Jova met Lukaku in de spits, met daar achter Vargas. Links Suarez, rechts Legear of Canesin, controlerend Biglia met Marecek.

Meent ge dat nu? :rofl:

NemesisBE

Legacy Member
caoimhin zei:
En tegen de meeste teams zou je ook gewoon met 3 verdedigers moeten kunnen spelen, met zelf 1 die mee oprukt (afwisselend). Als ze maar met 1 spits komen spelen.

Jova met Lukaku in de spits, met daar achter Vargas. Links Suarez, rechts Legear of Canesin, controlerend Biglia met Marecek.

:D in theorie misschien ja. In de praktijk doen alleen 3de of 4de provincialers dat. Of Chili :unsure:

Sick-Boy

Legacy Member
Fireflies zei:
Dikke transfer, zat er wel aan te komen maar toch. Ik ben tevreden :) Vargas, Jova, Mbokani(?), toch 2/3(?) zeer grote namen. Het was natuurlijk ook nodig. Eens ze allemaal fit zjin, op elkaar zijn ingespeeld, kunnen we wel eens een stevig Anderlecht zien. Qua kern misschien wel het beste uit de laatste 5 jaar.

Zeer grote namen? De eerste heeft nooit in een deftige competitie gespeeld en de twee ander hebben er gefaald.

Scr1fle

Legacy Member
Dus morgen lezen we op sporza dat het al altijd zijn natte droom was om voor Anderlecht te spelen? :unsure:

Morrissey

Legacy Member
Sick-Boy zei:
Zeer grote namen? De eerste heeft nooit in een deftige competitie gespeeld en de twee ander hebben er gefaald.

Groter is ook gewoon niet meer haalbaar voor een Belgische ploeg. Vargas, Jova en Mbokani zijn, indien fit en in vorm, pure top in België, en dat weet je ook wel.

Scr1fle

Legacy Member
Fireflies zei:
Groter is ook gewoon niet meer haalbaar voor een Belgische ploeg. Vargas, Jova en Mbokani zijn, indien fit en in vorm, pure top in België, en dat weet je ook wel.

Tadaa!

MvP

Legacy Member
Ach, we zullen wel zien wat Jova kan presteren. Je kan in ieder geval niet ontkennen dat hij een leuke aanwinst is voor onze jupkesliga.

Svartálfar

Legacy Member
Fireflies zei:
Groter is ook gewoon niet meer haalbaar voor een Belgische ploeg. Vargas, Jova en Mbokani zijn, indien fit en in vorm, pure top in België, en dat weet je ook wel.

Vargas: Veel geblesseerd geweest en alleen vorige seizoen echt rendement gehaald. Voor hetzelfde geld presteert die nooit meer hetzelfde. Presteerde het beste als de ploeg rond hem gebouwd was.
Jovanovic: Een jaar stilgelegen, en eigenlijk te duur voor wat ge er voor krijgt, maar al bij al leuke transfer.
Mbokani: Grootste kutkarakter wat er is + vuil spelerke.

Ondanks dat het 'grote' namen zijn, toch alle 3 een risico imo. Of het goede transfers zijn geweest zal op het einde van het seizoen wel blijken.

Morrissey

Legacy Member
Maar als Belgische club is toch gewoon quasi elke transfer een risico, als je het zo gaat beschouwen?

Vazquez heeft niks ervaring, kan volledig uit de boot vallen. Rafaelov heeft nooit in een deftige competitie gespeeld, al die andere veel te moeilijke namen hebben ook geen ervaring bij een topploeg. Alleen Vleminckx is, in mijn ogen toch, de enige speler waarvan je echt kan zeggen dat die er dit jaar altijd zal staan.

Belgische ploegen kunnen gewoon bijna niet anders doen dan te gokken. Te weinig geld zeker... Jova en Mbokani zijn zeker een gok, maar als je vorig jaar had gezegd dat we beiden voor een prikje gingen aankopen, had ik direct getekend. Op een jaar verleer je het voetbal niet, en t'is niet dat ze constant stilgelegen hebben. Mits matchritme en vertrouwen, en Mbokani en Jova zijn zeker en vast sterk genoeg om zelf op halve kracht er te staan in de JPL.

Vargas is een gok, maar als je voor 2.5 mil een speler haalt met zo'n potentieel, moet je er voor gaan. Dat kan slecht uitdraaien, maar eveneens positief. Tot voor zijn transfer was er geen kat die beweerde dat Vargas zijn oud niveau niet ging halen, nu is hij plots gedoemd om nooit meer te kunnen voetballen.

Scr1fle

Legacy Member
Rafa was inderdaad en gok. Maar Vazquez is van Barcelona. Daar heeft hij heel zijn jeugd gelopen. Dus die kan zeker voetballen. En dat heeft hij zondag bewezen.

Morrissey

Legacy Member
Dat die kan voetballen was al langer duidelijk, maar die heeft geen enkele ervaring hé, op die handvol invalbeurten na. En t'is niet omdat ge uw jeugd bij Barca doorloopt, dat dat garant staat voor goede voeten. Je zal wel kunnen voetballen, maar er is een verschil tussen oefenpotten bij Barca B tegen andere streekploegen en er week na week staan op het hoogste niveau.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan